کد خبر 577261
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

مدیر کنترل و نظارت سازمان منطقه آزاد قشم از رفع تصرف 124 هکتار از اراضی ملی جزیره به ارزش تقریبی 540 میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

124 هکتار از اراضی قشم رفع تصرف شد
به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، صابر قهرمانی گفت: روند مبارزه با پدیده زمین خواری در قشم براساس منویات رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید و تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای اجرای دستورات مقام عظمای ولایت، با جدیت در این جزیره پیگیری می‌شود.

وی اعلام کرد: تمام رویه‌های مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری در قشم براساس قانون و مستندات قانونی با هماهنگی دستگاه قضا انجام می‌شود.

مدیر کنترل و نظارت سازمان منطقه آزاد قشم از تائید عملکرد مبارزه با زمین‌خواری در قشم توسط دادستان سابق کل کشور به عنوان عملکرد مثبت و قانونی مسؤولان سازمان منطقه آزاد در این جزیره نام برد.

وی با اشاره به اجرای دقیق قانون در برخورد با متخلفان در حوزه زمین خواری، اظهار کرد: در اجرای قانون با هیچ کس تعارف نداریم و با حمایت دستگاه‌های قانونی با هرگونه اقدام غیرقانونی برخورد خواهیم کرد.

قهرمانی با اشاره به اهمیت حفظ بیت‌المال و اراضی ملی و دولتی در قشم، گفت: امسال با دریافت مجوز از دادستانی شهرستان قشم، 53 مورد رفع تصرف زمین در مناطق رمکان، دفاری، کابلی و تورگان جزیره قشم صورت گرفت و افزون بر 200 مورد اخطاریه نیز برای متخلفان صادر شد.

وی همچنین یادآور شد: 50 حکم جدید از طرف دادستانی شهرستان قشم برای رفع تصرف دریافت شده  که به سرعت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کنترل و نظارت سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه مبارزه با زمین خواری باید به یک فرهنگ تبدیل شود، گفت: امامان جمعه و جماعات شیعه و اهل سنت و معتمدان، ریش‌سفیدان، رئیسان شوراها و دهیاری‌ها نیز می‌توانند در این زمینه نقش موثر خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی سازمان منطقه آزاد قشم مبارزه با زمین‌خواران حرفه‌ای و بزرگ است، افزود: سازندگان بناهای کوچک در مناطق روستایی نیز باید با کسب مجوز از مراجع قانونی و رعایت قانون نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

قهرمانی گفت: صدور مجوز ساخت و ساز از وظایف قانونی سازمان منطقه آزاد قشم است اما متاسفانه شهرداری‌ها با ورود غیرقانونی به این حوزه مشکلات زیادی را برای مردم و مسؤولان رقم می‌زنند که باید از آن پرهیز کنند.

وی در تبیین مراحل شناسایی و رفع تصرف اراضی ملی جزیره، گفت: کارشناسان این اداره در گشت زنی‌های خود هرگونه ساخت و ساز مشکوک در حد پی‌کنی، سنگ چینی، دیوار کشی و سد و بند را بررسی، مستند نگاری و محل دقیق آن را توسط ابزارهایی هم‌چون جی.پی.اس (GPS) تعیین می‌کنند.

این مسؤول در سازمان منطقه آزاد قشم در عین حال احترام به اسناد معتبر و حق و حقوق واقعی مردم را از وظایف سازمان منطقه آزاد قشم برشمرد و تاکید کرد: افرادی که دارای اسناد معتبر قانونی هستند به هیچ وجه از عملکرد مدیریت کنترل و نظارت سازمان منطقه آزاد نگران نیستند.

وی در پایان اظهار کرد: سال گذشته نیز هفت میلیون و 849 هزار و 770 مترمربع از اراضی ملی قشم در قالب 184 پرونده به ارزش افزون بر 716 میلیارد و 541 میلیون و 720 هزار ریال از دست متصرفان آزاد گردید.

جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، شامل 135 کیلومتر طول و عرض متوسط 14 کیلومتر، در فاصله 20 کیلومتری جنوب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس