باشکوه ترین محفل شیرخوارگان حسینی جهان اسلام در نخستین جمعه ماه محرم الحرام در بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار می شود.

شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی گردهم می آیند
حسینیه مشرق- حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: مراسم بزرگداشت یاد و خاطره حضرت علی اصغر(ع) مطابق برنامه هرساله در ایران به طور همزمان با بسیاری از کشورهای جهان اسلام برگزار می شود.

وی تصریح کرد: باشکوه ترین محفل شیرخوارگان حسینی جهان اسلام در نخستین جمعه ماه محرم الحرام مصادف با شانزدهم مهرماه در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: این مراسم ساعت 9 صبح با تلاوت قرآن کریم در صحن جامع رضوی آغاز می شود و با سخنرانی حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، مرثیه سرایی و عزاداری سعید حدادیان و امیر عارف تا ساعت 10:30 ادامه پیدا می کند.

وی به استقبال بیش از حد مادران از آیین شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: مادران با پوشاندن لباس سبز بر تن شیرخوارگان خود که از سوی آستان قدس رضوی به آن ها اهدا می شود، در این مراسم گردهم می آیند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: این مراسم به طور همزمان در بیش از چهار هزار نقطه از ایران و 41 کشور جهان برگزار می شود.

گفتنی است، جامعة الحسین(ع) هیأت رزمندگان اسلام مشهد، مسجد جامع و مجتمع فرهنگی امام محمدباقر(ع) و مسجد امام صادق(ع) از جمله مکان هایی هستند که در مشهد این مراسم را برگزار می کنند.

گردهمایی شیرخوارگان حسینی در مسجد امام صادق(ع) واقع در خیابان خواجه ربیع مشهد با مداحی حاج محمد گلابگیر و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین اختری، عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور  برگزار می شود.

مراسم بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) به عبارتی محفل شیرخوارگان حسینی، با همکاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و هیأت‌های عزاداری در کشورهای اسلامی جهان برگزار می‌شود.
 
منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس