دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) گفت: امسال به طور همزمان در 41 کشور، مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود. بیشترین حساسیت غرب در این خصوص به دلیل یادداشت «یا صاحب‌الزمان» بر روی سربندهایی است که برای شیرخوارگان حسینی توزیع می‌شود.

حسینیه مشرق- داوود منافی‌پور ، دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) در نشست خبری همایش شیرخوارگان حسینی که صبح امروز (سه‌شنبه 12 مهرماه) در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از سال 1382 بر آن شد که با برگـزاری مراسم واقعه گویی شهادت طفل شش ماهه کربلا و برافراشتن سنـد حقّانیت حضـرت اباعبدالله الحسین(ع) در اولین جمعه محرم فریادی رسـا در هیئتی متفـاوت و اثـرگذار با محوریت شهیـد شیرخـوار کربـلا حضرت علی اصغر(ع) در اقصی نقاط جهان سردهد.

وی اظهار داشت: شهادت حضرت علی اصغر(ع) ظرفیّت بی‌مانندی برای جلب توجه انسان‌ها بر واقعه عاشورا و تسخیر قلوب آزادگان در جهان دارد. البته این امر در فعالیت‌های این مجمع کاملاً محسوس است، امسال که چهاردهمین سال برگزاری این مراسم است، این برنامه‌ها در بیش از 3 هزار و 500 نقطه ایران و جهان برگزار می‌شود.

دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع)، ایجاد سؤال در ذهن و زبان تمامی انسان‌ها نسبت به هویت وجودی عاشورا و اسرار «بِأیِّ ذَنبٍ قُتِلَت»، آشکارسازی نیروی مظلومیت شهـادت حضرت علی اصغـر(ع)، معرفی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به جهانیان به واسطه بی‌بدیل‌ترین سند حقانیت و مظلومیت ایشان یعنی شهادت حضرت علی اصغر(ع) و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت منجی را از جمه اهداف این مجمع برشمرد.

وی در ادامه از بازتاب گسترده این همایش در نقاط مختلف جهان خبر داد و عنوان داشت: روزنامه «هاآرتص» با تیتر «بمب‌های خطرناک» به واکنش علیه این همایش پرداخت و اعلام کرد: ایران در حالِ سربازگیری برای خود است و در همین بررسی‌های اخیر لایحه‌ای در پارلمان انگلستان برای منع برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی  در بریتانیا، با این بهانه که برگزاری این مراسم سبب ترویج خشونت در جوامع می‌شود و همچنین با ساخت 114 قسمت فیلم کوتاه علیه این همایش اقدام کرده است.

منافی‌پور ابراز داشت: امسال در 41 کشور، مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به کشورهای انگلیس، روسیه،‌آلمان، فلیپین، اندونزی، یمن، تاجیکستان، میانمار، سنگاپور، اکراین، آذربایجان، کشمیر، هند، مالزی، تایلند، سوئد، بلژیک، ترکیه، عراق، بحرین، عربستان، پاکستان، کلمبیا، عمان و... اشاره کرد.

وی گفت: همایش شیرخوارگان حسینی به طور همزمان در اولین جمعه ماه محرم 16 مهرماه جاری، ساعت 9 صبح در سراسر جهان برگزار می‌شود و نزدیک به 10 میلیون نفر از بانوان همراه با کودکان خردسال خود در این مراسم معنوی حضور می‌یابند.

دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) خاطرنشان کرد: حدود 70 کارگاه دوخت لباس در 32 استان کشور داریم که لباس شیرخوارگان را برای 3 هزار جلسه می‌دوزند و اهدا می‌کنند. نزدیک به 3 هزار خانم در دوخت و بسته‌بندی این لباس‌ها در قالب نذر و به صورت رایگان شرکت می‌کنند.

وی اظهار داشت: نقطه عطف این همایش، نذرنامه‌خوانی یا نذر کردن مادران برای اینکه فرزندشان را نذر یاری حضرت صاحب‌الزمان(عج) می‌کنند، است. در نهایت، همایش شیرخوارگان حسینی، حرکتی ضداستکبار است به این دلیل که حرکت امام حسین(ع) ضد استکبار است و ایشان فرمودند: حرکت مثل منِ حسین نباید در هیچ زمانی مثل حرکت یزید باشد.

منافی‌پور عنوان داشت: حساسیت غرب بر سربندهایی با عنوان «یا صاحب‌الزمان» است و آنها خطاب به مادران ایرانی می‌گویند دست‌اندرکاران برگزاری همایش شیرخوارگان به دنبال اقدامات سیاسی هستند  و ایران با این حرکت در واقع یک روز به تقویم شیعه اضافه کرده است و آنها از این واهمه دارند که سند حقانیت و مظلومیت امام حسین(ع) حضرت علی‌اصغر در جهان معرفی شود و ایران با این حرکت به دنبال جمع کردن یار برای خودش است.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس