کد خبر 639744
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

در نشست وزرای خارجه آسیای مرکزی و «موگرینی» در قالب «اتحادیه اروپا-آسیای مرکزی» مسائل مربوط به امنیت منطقه، مدیریت مرزها، آموزش و پرورش، اقتصاد و سرمایه‌گذاری و وضعیت افغانستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، وزرای امور خارجه قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان در نشست روز گذشته خود با «فدریکا موگرینی» نماینده اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی دیدار کردند.
 
در این دیدار در خصوص همکاری این کشورها در خصوص مسائلی نظیر امنیت منطقه، مدیریت مرزی، آموزش و پرورش، اقتصاد، سرمایه گذاری و حفاظت از محیط زیست و همچنین اجرای استراتژی اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی مورد بررسی قرار گرفت.
 
این جلسه در «بروکسل» برگزار شد و هیئتی از نمایندگان قرقیزستان به ریاست «ارلان عبدل‌الدایف» در آن حضور داشتند که دیدگاه تمام اعضا در خصوص موضوعات فوق مورد بررسی قرار گرفته است.
 
بر اساس این گزارش، طرفین توجه خاصی به همکاری در زمینه امنیت منطقه‌ای و مبارزه مشترک با تروریسم و افراط‌گرایی داشتند و همینطور شرکت‌کنندگان مسائل بین‌المللی نظیر وضعیت افغانستان را نیز مطرح کردند.
 
اجلاس «اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی» از سال 2007 و با هدف بررسی اجرای استراتژی‌های اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی، هر ساله برگزار می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس