کد خبر 639255
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

چهارمين همايش ارتقاي كيفيت آثار، محصولات و فعاليت‌هاي فرهنگي، با هدف برنامه‌ريزي و طراحي محصولات با كيفيت‌تر فرهنگي برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، نشست خبري چهارمين همايش ارتقاي كيفيت آثار، محصولات و فعاليت‌هاي فرهنگي روز گذشته برگزار شد. در اين نشست، مجيد كمالي، دبير همايش با اشاره به دوره‌هاي گذشته برگزاري اين همايش گفت: نخستين دوره از اين همايش با مشاركت دستگاه‌هاي فرهنگي در مهرماه سال 89 برگزار شد و نتيجه آن توليد پيش‌نويس فرادستگاهي ارتقاي كيفيت بود.
 
در اين دوره تمام دستگاه‌هاي فرهنگي مي‌توانستند به وحدت رويه در توليد محصولات فرهنگي برسند. پس از آن نيز دبيرخانه همايش در سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران به صورت مستمر آغاز به كار كرد و اركان اصلي آن شامل شوراي سياستگذاري، كميته علمي، كميته جشنواره‌ها، نمايشگاه‌ها، همايش‌ها، اطلاع‌رساني و روابط‌عمومي از ابتداي سال در حال انجام امور محوله هستند.

وي با اشاره به اينكه امسال قرار است نمايشگاه جنبي با هدف ارائه و بررسي محصولات فرهنگي 20 دستگاه فرهنگي برگزار شود، گفت: در اين دوره ما از ادبيات نظري صرف خارج شده و به سمت نگاه انضمامي، مصداقي و كاربردي‌تر رفته‌ايم و به همين دليل محور ويژه‌اي در حوزه كاربردي براي جشنواره طراحي كرده‌ايم . در ادامه اين نشست، مهدي ناظمي اردكاني، دبير علمي اين همايش گفت: در اين دوره از همايش تلاش مي‌شود در سينما، بازي رايانه‌اي، اسباب‌بازي، پوشش، معماري و كتاب معيارها و استانداردهاي مناسب ارائه شود. براي رسيدن به اين هدف نيز در حوزه‌هاي تخصصي كارهاي پژوهشي صورت گرفته است، به طور مثال در حوزه كتاب مي‌توان با محوريت كتاب كودك كارهاي جدي‌تري صورت داد و معيارها را تدوين كرد. 

اردكاني افزود: براي تدوين استانداردها در حوزه كتاب ابتدا كتاب‌ها را گونه‌شناسي مي‌كنيم و بعد در هر يك از آن گونه‌ها زيرمجموعه‌هاي متعدد را شناسايي و متمايز مي‌كنيم، سپس براي هرگونه خاص معيارهاي مشخصي را در نظر مي‌گيريم.   مجيد ملكي تبار، عضو شوراي سياستگذاري همايش ارتقاي كيفيت محصولات فرهنگي نیز  تأكيد كرد: همايش در پنج بخش فيلم سينمايي، كتاب كودك، بازي رايانه‌اي، اسباب بازي و پوشش و لباس برگزار خواهد شد. به گفته عضو شوراي سياستگذاري همايش ارتقاي محصولات فرهنگي مؤسسات متقاضي حضور، بايد پنج اثر خود را كه طي سه سال منتهي به سال 95توليد كرده‌اند به نمايشگاه و جشنواره ارائه كنند.
 
منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس