کد خبر 638991
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: برخی کارفرمایان و پیمانکاران پروژه‌ای معتقدند مصرف مواد در کوتاه‌مدت باعث افزایش کارایی کارگرانشان می‌شود و ممکن است آنها را به مصرف مواد ترغیب کنند.

به گزارش مشرق، پرویز افشار در نشست کشوری برنامه ملی استقرار مداخلات پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید گفت: از مجموع کشورهای دنیا 170 کشور اعلام کردند که مشکل جدی با مواد مخدر دارند و در حال حاضر 250 میلیون نفر مصرف کننده مواد مخدر در دنیا وجود دارد.
 
وی افزود: امروزه بخش قابل توجهی از معتادان شاغل هستند و در جامعه ما افراد متاهل نیز گرفتار اعتیاد می‌شوند و بر اساس آمارها بیش از 50 درصد معتادان کشور متاهل هستند.
 
معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به وضعیت موجود ابراز نگرانی کرد و گفت: به گفته رهبری نیز 20 سال عقب ماندگی در این حوزه داریم و باید برای جبران آن کار کنیم.  
 
وی با بیان اینکه 16 تا 20 درصد از جامعه کار و تولید معتادند گفت: طرح پیشنهادی استقرار مداخلات پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید در شورای تحقیقاتی ستاد به تصویب رسیده است.
 
افشار افزود: فرصت زیادی نداریم و باید گذشته را جبران کنیم چراکه برنامه‌های احساسی جواب نمی‌دهد و باید طبق برنامه‌های مبتنی بر شواهد علمی پیش برویم.
 
وی تاکید کرد: باید توجه ویژه‌ای به کارفرمایان داشته باشیم. باورهای غلطی در میان برخی کارفرمایان وجود دارد که معتقد هستند مواد مخدر می‌تواند در کوتاه مدت باعث افزایش کارایی کارگران آنها شود.
 
وی افزود: این نگاه اغلب در پیمانکاران پروژه‌ای وجود دارد و ممکن است خودشان ترغیب کننده کارگران به مصرف مواد باشند و مشکلاتی را رقم بزنند که لازم است در این برنامه‌ها به این موضوع نیز توجه داشته باشیم.
 
معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: باید اعتیاد را طی برنامه ششم 25 درصد کاهش دهیم و از بسیاری از هزینه‌هایی که در آینده باید خرج شود  
 
افشار ادامه داد: اعتیاد کارگران هزینه‌های سرباری بالایی برای تامین اجتماعی در محیط‌های کارگری دارد این درحالی است که مکانیزم پوشش بیمه‌ای اعتیاد نیز فراهم شده اس
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس