سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی با بیان این که سوریان نماد کشتی فرنگی ایران است، گفت: اگر او نخواهد به کشتی ادامه دهد قطعا از حضورش در کادرفنی تیم ملی استقبال می‌کنیم.

به‌ گزارش مشرق، محمد دلیریان درباره به دست گرفتن سرپرستی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران، اظهار کرد: خودم هم در جریان نبودم و در خانه بودم که بنی تمیم تماس گرفت و گفت‌ با توجه به مسائل به وجود آمده و همچنین سابقه شما و رضایتی که از نوع رفتار و عملکردم در دوره‌های قبل حضور در تیم‌ ‌ملی وجود دارد از من خواست سرپرستی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران را قبول کنم. من نیز سعی می‌کنم به عنوان یک بزرگتر و به مانند یک پدر برای کشتی‌گیران باشم تا تیم را به خوبی جمع و جور کنم و پس از آن کار را به جوانان خواهم سپرد.

سرپرست تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران با اشاره به توانایی علی اشکانی، خاطر نشان کرد: او چه در دوران قهرمانی و چه در دوران مربیگری عملکرد بسیار خوبی داشته است و مطمئنا می‌تواند به تیم‌ ‌ملی کمک کند. ضمن این که امثال مهرزاد اسفندیاری فر نیز که از سطح فنی بسیار بالایی برخوردار است می‌تواند در این راه به اشکانی کمک کنند.  اسفندیاری فر زحمت کشیده است،  ولی افراد دیگر سود آن را برده اند، اما این بار او به حقش رسیده است و  به کادرفنی تیم‌ ‌ملی راه یافت. اسماعیل نژاد نیز از تجربیات خوبی برخوردار است و حضورش به اشکانی کمک خواهد کرد.

وی در ادامه درباره برنامه‌های پیش روی تیم‌ ‌ملی نیز تصریح کرد: فعلا کشتی‌گیران منتخب در دو وزن 71 و 80 کیلوگرم برای حضور در مسابقات جهانی مجارستان به اردو دعوت شده‌اند و پس از مراسم عاشورای حسینی از تمامی نفرات از جمله کشتی‌گیران  المپیکی برای حضور در اردوی تیم‌ ‌ملی دعوت به عمل خواهیم آورد. ما مسابقات جام جهانی تهران را پیش‌رو داریم و هر چند که اعلام کردیم نباید از تیم توقع زیادی برود،  ولی نمی توانیم خودمان را گول بزنیم و باید در تهران نتیجه‌ خوبی را کسب کنیم. مطمئن باشید همین جوانان می‌توانند در جام جهانی نتایج قابل قبولی را کسب کنند.

دلیریان با بیان این که حق نفرات المپیکی کشتی فرنگی نیز برای حضور در تیم‌ ‌ملی محفوظ است، خاطر نشان کرد: تمامی نفرات باید از کانال انتخابی تیم‌ ‌ملی عبور کنند. اگر می‌خواهند در تیم‌ ‌ملی کشتی باشند باید به همه قوانین و مقررات عمل کنند و قدمشان روی چشم ما خواهد بود. البته مسائلی مثل نظم اردویی و تمرینات در کنار اخلاق مداری نیز اولویت‌های ما برای انتخاب نفرات تیم‌ ‌ملی خواهد بود. آنهایی که با من کار کرده‌اند می دانند که به شدت مخالف بی نظمی و بی اخلاقی هستم و شدیدا با آن برخورد خواهم کرد.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی درباره اضافه شدن افراد جدید به کادرفنی تیم‌ ‌ملی نیز، ‌اضافه کرد: تا مسابقات جهانی مجارستان با همین نفرات کار را ادامه می‌دهیم و پس از آن افراد دیگری به کادرفنی تیم‌ ‌ملی اضافه خواهند شد . ما حتی به حبیب الله اخلاقی که از کشتی خداحافظی کرد نیز این پیشنهاد را دادیم و او نیز اعلام آمادگی کرد،  ولی بعد از آن به دلایل نامشخص انصراف داد. از فرشاد علیزاده نیز درخواست شد تا به کادرفنی تیم‌ ‌ملی اضافه شود، اما او نیز در حالی که ابراز علاقه کرده بود منصرف شد و گفت‌ باید دو ، سه ماهی فکر کنم. قصد داریم از یک مربی سنگین وزن و  کار بلد نیز در تیم‌ ‌ملی استفاده کنیم که فعلا نمی‌توانم نامی از گزینه‌ها ببرم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از مربی با تجربه ای همچون ناصر نوربخش نیز برای حضور در کادرفنی دعوت به عمل آمده است یا خیر؟ توضیح داد: نه. از نوربخش  دعوت نکردیم و در ادامه باید این موضوع را بررسی کنیم. البته من به گروه و باند افراد کاری ندارم ،‌ بلکه فقط به کارایی آنها نگاه می‌کنیم و معتقدم هر کسی که می‌تواند به کشتی کمک کند باید به کار دعوت شود.

سرپرست تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران با تاکید بر این که برای برقراری نظم در اردوهای تیم‌ ‌ملی سختگیر خواهد بود، اظهار کرد: من به مانند فولاد سخت و در مقابل، مانند موم نرم هستم. اگر کشتی‌گیران مسیر درستی را انتخاب  کنند و با نظم باشند، تمام قد در خدمت آنها خواهم بود،  ولی با بی نظمی شدیدا مقابله می‌کنم. صابون من به تن آنهایی که سه چهار مدال داشته‌اند نیز خورده است و می دانند که من تا چه حد با بی نظمی مخالف هستم، چرا که آبرویم را از سر راه نیاورده ام و نباید در این سن و سال اشتباه کنم و کوتاه بیایم.

دلیریان با حمایت از پوست اندازی در کادرفنی تیم‌ ‌ملی کشتی و همچنین نفرات تیم‌ ‌ملی، عنوان کرد: ما تا کی باید قائم به فرد باشیم. متاسفانه همان طور که در مورد کشتی‌گیران سال‌ها است گلخانه ای کار کرده‌ایم در مورد مربیان نیز نتوانستیم دست به سازندگی بزنیم به گونه‌ای که ما هم اینک یک سرمربی درجه یک به لحاظ مدیریتی و فنی نداریم و باید با اعتماد به جوانان هر چه‌ سریع‌تر این ضعف بزرگ را بر طرف کنیم . البته مربیان بسیار خوبی داریم که همگی به لحاظ فنی در سطح بالایی قرار دارند.

سرپرست تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی ایران در پاسخ به این سوال که آیا از حمید سوریان برای حضور در کادرفنی تیم‌ ‌ملی دعوت به عمل آمده است یا خیر؟ گفت‌: ما هنوز نمی دانیم که او از کشتی خداحافظی کرده است یا خیر. این موضوع پس از دعوت از همه فرنگی  کاران به اردوی تیم‌ ‌ملی مشخص می‌شود. سوریان اگر  نخواهد به کشتی ادامه دهد قطعا به او پیشنهاد حضور در کادرفنی تیم‌ ‌ملی را ارائه خواهیم کرد، چرا که او برند کشتی فرنگی ایران است و خوشحال می شویم تجربیاتش را در اختیار جوانان قرار دهد.

دلیریان در پایان سخنان خود درباره لزوم حمایت از کادرفنی تیم‌ ‌ملی کشتی، خاطر نشان کرد: اعضای شورای فنی و فدراسیون کشتی به مانند همیشه از کادرفنی جدید تیم‌ ‌ملی حمایت خواهند کرد. اشکانی قطعا تا دو سال و تا بازی‌های 2018 سرمربی تیم‌ ‌ملی خواهد بود تا عملکردش مورد بررسی قرار گیرد. هر چند که به شخصه معتقدم باید به او  فرصت چهار ساله داد تا بتواند تا المپیک 2020 به کار خود ادامه دهد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس