کمدین برنامه خندوانه در واکنش به انتشار نظراتی در خصوص حضور مدافعان حرم در سوریه، اظهار داشت: با نظرات غیرکارشناسانه مدافعان بی‌مرز را وارد جناح بندی سیاسی نکنیم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «امیر کربلایی زاده» بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به اتمام تصویربرداری فیلم کوتاه «تَلَظی»، اظهار داشت: این فیلم سال گذشته به کارگردانی «حسین دارابی» کلید خورده و تصویربرداری آن به اتمام رسید.

وی ادامه داد: این فیلم با موضوع شهدای غواص و عملیات کربلای 4 تهیه شده است که من در آن ایفاگر نقش یک غواص هستم. این فیلم لحظات دراماتیک عملیات کربلای 4 که غواص‌ها در آن مظلومانه به شهادت ‌رسیدند را به نمایش درمی‌آورد.

به گفته وی، در پایان فیلم قهرمان داستان لحظات پایانی حیاتش را با مرور خاطرات با دوست و همرزمش می‌گذراند.

این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: پیش از این فیلم کوتاه، در چندین اثر نمایشی، فیلم کوتاه و سینمایی در حوزه دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردم. پوکه‌های برنجی (به کارگردانی زری اماد)، آنم آرزوست (به کارگردانی محمد زوار بی ریا) و فیلم کوتاه «مسیح کردستان» از جمله این آثار هستند.

کربلایی‌زاده که پیشینه‌ی بازی در آثار کمدی را در پرونده کاری خود دارد، درباره نحوه ورودش به آثار هنری حوزه دفاع مقدس و احتمال عدم همذات‌پنداری مخاطب با او در چنین نقش‌هایی گفت: زمانی که عنوان یک بازیگر به یک فرد داده می‌شود، برای کلیشه‌ای نشدن باید بتواند نقش‌های مختلفی را ایفا کند. از این رو علاوه بر نقش‌های کمدی، نقش‌های جدی در حوزه‌های مختلف ایفا کردم.

وی با اشاره به دریافت جایزه بهترین نقش مرد در جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، عنوان داشت: نقش راننده یک آمبولانس را در تئاتر «سبز، سفید، سرخ» ایفا کردم که پیکر مطهر یک شهید مدافع حرم را به کشور وارد می‌کند.

کمدین برنامه خندوانه در واکنش به انتشار نظراتی در خصوص حضور مدافعان حرم در سوریه، اظهار داشت: امنیت کشور را مدیون شهدای دفاع مقدس و همچنین مدافعانی هستیم که بدون ریا و هیچ چشم‌داشتی کیلومترها دور از مرزهای کشور به دفاع از حرم اهل بیت (ع) می‌پردازند. این در حالی است که این مدافعان بی‌مرز را مورد هدف‌های سیاسی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: امنیت مرزهای کشور در حالی برقرار است که کشورهای خاورمیانه به نوعی درگیر جنگ هستند.

کربلایی‌زاده با اشاره به استقبال مخاطبان از آثار هنری حوزه دفاع مقدس، گفت: در صورتی‌ که تمام عوامل از جمله فیلم‌نامه، کارگردان و بازیگران به خوبی ایفای نقش کنند، اثر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از دوران دفاع مقدس تا به امروز فیلم‌های زیادی در این حوزه ساخته شده، اما تعداد محدودی بر ذهن مخاطبان مانده است؛ زیرا این آثار از جذابیت کافی و کیفیت مناسب برخوردار بود.
مدافعان حرم را وارد جناح بندی سیاسی نکنیم/ جای‌خالی فیلم‌نامه دفاع مقدسی نسل چهارمی‌ها مشهود است

این بازیگر تلویزیون و سینما با بیان این که متاسفانه در دوره‌ای فیلم‌های دفاع مقدسی از کیفیت لازم برخوردار نبود، اظهار داشت: در دوره‌ای شاهد کلیشه‌ای شدن فیلم‌نامه‌ها و غنی نبودن محتوای آن بودیم. این درحالی است که فیلم‌هایی همچون «چ» و «ایستاده در غبار» ثابت کرد همچنان می‌توان مخاطبان را با تهیه فیلم مناسب جذب سینما کرد.

کربلایی زاده با بیان اینکه باید در ساخت آثار دفاع مقدسی به جامعه جوان امروز توجه بیشتری شود، خواستار ورود فیلم‌نامه‌های نسل چهارمی به این عرصه شد.

وی با ارائه پیشنهادی برای جذب مخاطبان به این حوزه، افزود: به سازمان‌هایی که متولی ایجاد آثار در حوزه دفاع مقدس هستند پیشنهاد می‌کنم که از طرح‌ها و ایده‌های خلاق جوانان برای جذب مخاطبین این حوزه بهره گیرند.

«امیر کربلایی زاده» فعالیت حرفه‌ای خود را با شروع دانشگاه و کلاسهای حرفه‌ای تئاتر دانشگاه در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و در همان سال و در سال‌های ۷۸ و ۷۹ برنده دیپلم افتخار بازیگری اول در جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی مراکز عالی سراسر کشور شد. وی در سال ۷۷ با حضور در نمایش «تلخ بازی قمر در عقرب» به کارگردانی شهره لرستانی وارد مجموعه تئاتر شهر شد و در سال ۱۳۹۱ با حضور در فیلم «روز روشن» حسین شهابی به سینمای ایران معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کاشف ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    مدافعان حرم را وارد جناح بندی سیاسی نکنیم این جمله یعنی چی؟ یعنی مدافعین حرم خودشان هیچ سیاستی نداشتند؟ یعنی اگر در ایران می ماندند از هیچ سیاستمداری حمایت نمی کردند و دور از جان سیب زمینی بودند؟ یعنی خودشان هیچ چیزی از سیاست نمی دانستند؟ برایم عجیب است! مدافع حرم بودن خودش یعنی اوج سیاست و درک موضوعات سیاسی منطقه ای و جهانی! بعد چطور آنها را وارد جناح سیاسی نکنیم؟ یعنی مدافعین حرم با سیاستمداران ایرانی و حامیانشان که همان اوایل شورش های سوریه حامی تروریست های شورشی بودند و اسد را تف و لعنت می کردند و شعار نه غزه نه لبنان سر می دادند می توان در یک قاب گنجاند؟ معلوم است که شهدای مدافع حرم در جناح سیاسی مدافعین انقلاب اسلامی قرار دارند.
  • مهدی ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    چزا همیشه با غرض حرف میزنید و شروع به داد و بیداد میکنید ....شهدا برای هیچ جناح سیاسی نیستند و متعلق به مردم هستند نه سیاسیون این حرف مردم و این هنرمند است ....پس داستان نگید
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    ولی جالب اینه که تا به امروز هیچ یک از اصحاب فتنه ۱۳۸۸در راه دفاع از حرم شهید که سهله! از دماغشون خون هم نیامده!!! پیامبر فرمود: در آخرالزمان شهادت خوبان امت مرا گلچین میکند. شادی ارواح طیبه این پرچم های حقانیت صلوات!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس