کد خبر 638103
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۶

فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تدابیر شدید و ویژه امنیتی در سراسر لبنان از امروز یکشنبه به مناسبت آغاز سال جدید هجری، ماه محرم و ایام عاشورای حسینی آغاز شده است.

به گزارش مشرق، در این بیانیه آمده است که یگان های ارتش در مناطق مختلف لبنان مستقر شده و تدابیر امنیتی ویژه ای را در اماکن مختلف به ویژه اطراف عبادتگاه ها و محل های برگزاری مراسم عزاداری برقرار می کنند.
 
فرماندهی ارتش لبنان از همه لبنانی ها خواسته است تا با نیروهای ارتش برای برقراری و حفظ نظم و امنیت همکاری کنند.
 
گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره که مورد حمایت رژیم های صهیونیستی و سعودی هستند به ویژه در ایام ماه های محرم ، صفر و رمضان همه تلاش خود را برای ارتکاب جنایات تروریستی در لبنان با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و انتحاری به منظور ایجاد فتنه مذهبی و طایفه ای بکار می گیرند اما با هوشیاری نیروهای امنیتی ، ارتش و مقاومت لبنان تاکنون موفق نشده و شکست خورده اند.
 
به گزارش ایرنا، برنامه ها و مراسم ویژه ماه محرم و عاشورای حسینی که هر سال به میزبانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در مجمع سیدالشهداء (ع) درضاحیه جنوبی بیروت و همزمان در شهرهای دیگر لبنان برگزار می شود، عصر شنبه با تقدیر و تکریم صدها خادم حسینی آغاز شد.
 
مراسم ویژه محرم و عاشورای حسینی هر شب در مجمع سیدالشهداء برگزار و سید حسن نصرالله یک شب درمیان و به ویژه شب عاشورا در این مراسم سخنرانی می کند.
برخی مقامات ارشد حزب الله هم در شب های دیگر این ایام سخنرانی می کنند.
 
دبیرکل حزب الله همچنین در مراسم ویژه روز عاشورا که معمولا با قرائت زیارت عاشورا و سپس حرکت دسته های عزاداری در خیابان های ضاحیه جنوبی بیروت و تجمع آنها در ورزشگاهی دراین منطقه همراه است، سخنرانی می کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس