کد خبر 642232
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

از میان 670 موکب حسینی در استان دیالی، اهل سنت این استان، 40 موکب حسینی را جهت استقبال از سوگواران و عزاداران حسینی دایر کرد‌ه‌اند.

 به گزارش مشرق، هیئت کاروان‌ها و موکب‌های حسینی (علیه‌السلام) استان دیالی عراق امروز (سه‌شنبه) با اعلام دایر شدن 672 هیئت و موکب حسینی برای پذیرایی و استقبال از عزاداران حسینی در آستانه عاشورا، این رقم را در تاریخ استان بی‌سابقه خواند.

به گزارش وبگاه «المدی پرس» عراق، دیوان وقف شیعه در دیالی عراق امروز اعلام کردک ه تعداد کل موکب‌های حسینی 672 عدد است که 75 عدد آن در منطقه التحریر در مرکز بعقوبه (مرکز استان) است که یکی از مقرهای اصلی القاعده و داعش به شمار می‌رفت.

بسیاری از اهالی این استان، وجود این موکب‌ها را نشانه و پیام وحدت مردم (اهل سنت و شیعه) دانستند.

طبق این گزارش، از این بین 40 هیئت و موکب توسط اهل سنت این استان و در بزرگداشت فاجعه دردناک کربلا دایر شده است.

«علی احمد طاهر»، رئیس هیئت کاروان‌ها و موکب‌های حسینی استان دیالی در گفت‌وگو با شبکه السومریه تصریح کرد: با فرارسیدن ماه محرم الحرام تعداد هیئت‌ها و موکب‌های حسینی دایر شده در این استان به 672 موکب و هیئت رسید که در تاریخ این استان بالاترین رقم است.

طاهر افزود: دایر کردن هیئت‌ها و موکب‌ها در این استان تابع قوانین و شرایط خاصی است که از سوی هیئت کاروان‌ها و موکب‌های حسینی استان مشخص شده و در این راستا تاکنون اهل سنت این استان برای گرامی داشت واقعه دردناک کربلا و قیام امام حسین(ع) علیه ظلم و ستمگران 40 موکب و هیئت در مناطق سکونت خود دایر کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس