مركز پژوهش و مطالعات كربلا وابسته به آستان مقدس حسيني از تلاش اش براي درج زيارت اربعين در فهرست ميراث جهاني در سازمان يونسكو خبر داد.

زيارت اربعين در آستانه ورود به فهرست ميراث جهاني در يونسكو
به گزارش مشرق به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت، مركز پژوهش و مطالعات كربلا وابسته به آستان مقدس حسيني از تلاش اش براي درج زيارت اربعين در فهرست ميراث جهاني در سازمان يونسكو خبر داد.

عبد الامير القريشي رئيس اين مركز گفت: ما تلاش مي كنيم تا زيارت اربعين را به عنوان جزئي از ميراث عراق در سازمان يونسكو به ثبت برسانيم.

وي افزود: وزارت خارجه ايران و مشاوره فرهنگي آلمان در انجام اين موضوع حمايت مي كنند.

قريشي تاكيد كرد: اين مرگز هماهنگي گسترده اي با مقامات خارج از عراق اروپا و آسيا، مثل دانشگاه آلمان و مركز ميراث آلمان داشته است.

مراكز فكري خواستار بررسي پديده زيارت اربعين در تمام جوانب خدماتي، پزشكي، اجتماعي، اقتصادي و اعتقادي شد تا اين گردهمايي ادامه يابد و مشكلات مقابل روي زائرين حل شود و ارزش هاي انساني تقويت گردد.

اين اقدامات در موازات آمادگي آستان مقدس حسيني براي استقبال از ماه محرم و صفر كه شاهد حضور ميليوني مسلمانان براي زيارت عاشورا و اربعين امام حسين (عليه السلام) خواهد بود، صورت مي گيرد.

مركز مطالعات و پژوهش كربلا كنفرانسي را در روز شنبه برگزار كرد كه حدود 80 شخصيت علمي و دانشگاهي و نمايندگان دولت و اتحاديه ها و سازمان هاي مدني حضور يافتند. در اين نشست يادداشت تفاهمي بين مركز و دفتر هيئت وزيران و سازمان هاي جامعه مدني به امضا رسيده است. هم چنين اين مركز با دانشگاه هاي كربلا، بغداد، المستنصريه، ديالي و دانشكده مهندسي الخوارزمي بعلاوه مركز مطالعات استراتژيك وابسته به دانشگاه كربلا همكاري دارد.

شايان ذكر است كه مركز پژوهش و مطالعات كربلا اولين مركز پژوهشي عراق است كه از سازمان علمي، فرهنگي و تربيتي ملل متحد (يونسكو) مجوز و گواهي رسمي دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس