کد خبر 510278
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ضمن تشریح میزان مشارکت‌ مردمی در خدمت‌رسانی به زوار در اربعین، از سفر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر ایرانی به عتبات در این ایام خبر داد و گفت: امسال مشارکت مردم بیش از ۱۰ برابر سال گذشته بود

 به گزارش مشرق، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، درباره مشارکت مردمی در خدمت‌رسانی به زوار سیدالشهدا(ع) در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال در عراق گفت: میزان مشارکت مردم امسال نسبت به سال گذشته بیش از 10 برابر شده بود و دلیل آن هم آگاهی مردم نسبت به مشارکت در امر موکب‌داری و خدمت‌رسانی به زوار سیدالشهدا(ع) مانند عراقی‌ها در عراق بود.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین ادامه داد: حدود 70 درصد خدمات‌رسانی مردمی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات سازماندهی شد و هیئت‌ها و سازمان‌ها با ثبت‌نام در ستاد و تعیین مکان موکب‌ها فعالیت خود را در اربعین آغاز کردند و حدود 30 درصد مشارکت‌ها  به صورت فردی و خارج از سازماندهی انجام شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: با شناسایی خانه‌ها و محل‌های مناسب برای استقرار زائران در نجف و کربلا حدود 40 هزار زائر را به سوی خانه‌های عراقی‌ها برای اسکان راهنمایی کردیم و حدود 300 هزار نفر را نیز در موکب‌های ایرانی اسکان دادیم.

پلارک گفت: یکی از مشکلات سال‌های گذشته تکمیل ظرفیت موکب‌های بین‌راهی بود و خانواده‌هایی که در سرما بی‌سرپناه بودند. امسال حدود 10 هزار نفر را در چادرهای مسافرتی اسکان دادیم و به آنها به صورت امانی پتو و کیسه خواب می‌دادیم تا استراحت کنند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین به امکانات خوبی که امسال در عراق برای زائران پیاده اربعین تهیه شده بود اشاره کرد و گفت: به همت نیروهای ستاد بازسازی وزارت نیرو، امسال تمام سرویس‌های بهداشتی سیار با هزینه و تلاش ایران به شبکه فاضلاب شهری کربلا متصل شد. همچنین به تمام موکب‌های بین‌راهی برق‌رسانی و 1000 شاخه دوش آبگرم در مسیر زوار تعبیه شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات به فعالیت مستمر ستاد اربعین اشاره کرد و گفت: در ستاد فرابخشی اربعین هماهنگی‌های خوبی صورت گرفت و حقیقتا «همدلی و همزبانی» که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود در این ستاد به دلیل نیت‌های خالصانه نمود پیدا کرد و مسئولان دیگر می‌توانند از این همدلی و همزبانی درس بگیرند.

وی در خاتمه به تعداد زواری که در ایام اربعین از مرزهای ایران به عراق سفر کردند اشاره کرد و گفت: حدود 2 میلیون و 200 تا 2 ملیون 300 هزار زائر ایرانی در ایام اربعین به عتبات عالیات سفر کردند و الحمدلله بیش از 90 درصد زوار ایرانی ویزای کشور عراق را اخذ کرده بودند.

منبع: روابط  عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    خدا خیرشون بده واقعا امسال سنگ تموم گذاشتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس