کد خبر 642137
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برادر باوفایش حضرت ابوالفضل العباس (ع) در شب تاسوعای حسینی با حضور گسترده شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مساجد، حسینیه ها و تکایای کشورهای جنوب شرق آسیا و منطقه اقیانوسیه برگزار شد.

به گزارش مشرق، آیین های شب تاسوعای حسینی در حسینیه ها، مساجد و تکایای مذهبی مالزی، اندونزی، تایلند، فیلیپین، ویتنام، استرالیا، نیوزیلند و بسیاری دیگر از کشورهای این منطقه برگزار شد.

آیین شب تاسوعای حسینی دوشنبه شب با حضور صدها ایرانی در مجتمع فرهنگی 'ام.سی.ای' در کوالالامپور پایتخت مالزی و همچنین دیگر شهرهای این کشور برگزار شد.

حجت الاسلام حجت الاسلام والمسلمین 'مرویان حسینی' استاد دانشگاه امام رضا (ع) مشهد در آیین شب تاسوعای حسینی در مجتمع فرهنگی 'ام.سی.ای' در کوالالامپور بزرگترین حادثه تاریخ را که بیشترین تاثیرگذاری را داشت واقعه عاشورا ذکر کرد و گفت که حوادث بزرگ دیگری در تاریخ رخ داده که با واقع کربلا پیوند عمیقی دارد.

وی در ادامه به موضوع توبه و گناه پرداخت و با اشاره به اینکه در قرآن کریم بیش از 550 آیه یا یک دهم آیات در باره گناه است، گفت که در قرآن از گناهان با تعابیر مختلف مانند 'ذنب' که دنباله دار است، معصیت، حرام، فسق، فجور و ... تعبیر شده است.

وی اصرار بر گناه و گناهان دنباله دار را دارای پیامدهای بدی دانست و گفت مومنان پاک نهاد کسانی هستند که بر گناه اصرار ندارند و گناه کبیره گناهی است که بر آن اصرار ورزیده شود.
حجت الاسلام والمسلمین مرویان حسینی در ادامه با تاکید بر کمک به شیعیان، مسلمانان و مستمندان فارغ از دین و آیین به صورت پنهانی، گفت حسنه را باید پنهان انجام داد، اما فردی که فسق را آشکارا انجام می دهد خوار خواهد شد.

در ادامه این مراسم، یکی از مداحان اهل بیت(ع) اعزامی از ایران با نوحه خوانی و مرثیه سرایی به ذکر مصائب و مجاهدت های حضرت ابوالفضل العباس(ع) و اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و سوگواران حسینی به ویژه جوانان و نوجوانان حاضر در مراسم با سینه زنی، اشک ماتم ریختند و به عزاداری پرداختند.
عزاداری شیعیان جنوب شرق آسیا در شب تاسوعا
این مراسم با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کوالالامپور برگزار شد. آیین شب تاسوعای حسینی در هیأت محبان الرسول در منطقه سردانگ پایتخت مالزی نیز با حضور حجت الاسلام 'ساداتی نژاد' برگزار شد.

هیات آل یاسین شهر جوهور مالزی نیز دوشنبه شب شاهد مراسم عزاداری تاسوعای حسینی بود.

شیعیان مکتب مولی الموحدین حضرت علی(ع) و دل باختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و عاشقان امام حسین(ع) همچنین در کشورهای تایلند، فیلیپین، استرالیا، نیوزیلند، برونئی و سنگاپور با حضور گسترده در مساجد و حسینیه ها در مجالس روضه و عزاداری امام حسین (ع) شرکت کرده و در غم شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران نیز سخنران آیین تاسوعای حسینی در فیلیپین بود.

 عزاداری شیعیان جنوب شرق آسیا در شب تاسوعا
در آیین های تاسوعای حسینی در کشورهای جنوب شرق آسیا مداحان اهل بیت(ع) در رثای امام حسین(ع) و یاران باوفایش مداحی کردند و ایرانیان عاشق نیز به دعا و مناجات پرداختند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس