رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پیشرفت‌های دفاعی امروز مرهون تجربیات دوران دفاع مقدس است، گفت: بحمدالله امروز جزو چند کشور مطرح دارای توانمندی موشکی در دنیا هستیم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر امروز در نشست مشترک رؤسا و اعضای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کمیسیون‌های امنیت ملی و فرهنگی مجلس، تشکیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را هدایتی الهی دانست و اظهار داشت: تشکیل این بنیاد و حرکت‌های طراحی شده آن به‌ویژه برنامه «راهیان نور» کاری هوشمندانه بوده، که باعث انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های بعدی شده است.
 
وی افزود: اگر این‌گونه حرکت‌ها صورت نمی‌گرفت، جوانانی که امام (ره) انقلاب و فضای دفاع مقدس را درک نکرده بودند، هیچ‌گاه با این مسائل آشنا نمی‌شدند و این موضوع پس از مدتی از حافظه تاریخی مردم پاک و به فراموشی سپرده می‌شد.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پیشرفت‌های دفاعی امروز مرهون تجربیات دوران دفاع مقدس است، گفت: بحمدالله امروز جزو چند کشور مطرح دارای توانمندی موشکی در دنیا هستیم.
 
بروجردی در ادامه با اشاره به رونمایی پهپاد «صاعقه» در روز گذشته (شنبه) توسط نیروهای مسلح کشورمان تصریح کرد: تکنولوژی پهپاد صاعقه هم‌تراز تکنولوژی قدرت‌های بزرگ بوده و این پهپاد با توان آفندی که دارد، می‌تواند موشک‌های نقطه‌زن را حمل کرده و اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار دهد.
 
وی تأکید کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، متأثر از فرهنگ عاشوراست؛ که شیعه این حادثه عظیم تاریخی را همواره زنده نگه‌داشته و مراسم مربوط به آن را شکوهمندانه‌تر از قبل برگزار می‌کند.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: به نظر می‌رسد جای کمیسیون‌های امنیت ملی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی در میان ارگان‌های مرتبط با دفاع مقدس که در اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارائه شده، به‌عنوان حلقه اتصال، خالی است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اگرچه کارهای بسیار زیادی در این رابطه صورت گرفته است، اما هنوز لایه‌های اول دفاع مقدس را هم کشف نکرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه امروز کشور باید براساس مدل دفاع مقدس اداره شود، افزود: در دوران دفاع مقدس مسئله جنگ مربوط به همه ملت ایران بود و همه مردم خود را به نوعی در قبال جنگ مسوول می‌دانستند و به اندازه توان خود در این رابطه با دولت و مسوولان همراهی داشتند.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس