یکی از مهمترین دغدغه های هنرمندان این عرصه کوتاهی مسئولان است و یکی از سوالات پر شمارشان عدم استقبال تصمیم گیرندگان کشوری و لشگری از آثار نمایشی روی صحنه است.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - در ایام دفاع مقدس همزمان با سالروز گرامی داشت هشت سال دفاع مقدس هستیم و در حوزه های مختلف هنری آثاری توسط هنرمندان کشور در معرض دید عموم قرار گرفته است، یکی از عرصه های مهم که تاثیر بسزایی در ثبت رخدادها ارزشی می تواند داشته باشد، هنر های نمایشی است، هنری که در طول سال های متمادی همواره از سوی مسولین عالی کشور در حمایت های مادی و معنوی ، کاستی های فراوانی داشته است.
 
تماشای این نمایش ماندگار را از دست ندهیم 
یکی از مهمترین دغدغه های هنرمندان این عرصه کوتاهی مسئولان است و یکی از سوالات پر شمارشان عدم استقبال تصمیم گیرندگان کشوری و لشگری از آثار نمایشی روی صحنه است.
 
در شرایطی که بسیاری از هنرمندان تئاتر دفاع مقدس جذب جذابیت های سینما و تلویزیون شده اند و صحنه این ژانر نمایش را به نسل های بعد از خود سپرده اند، هستند کسانی که بدون توجه به برنامه ریزی غلط و بدون پشتوانه مسئولان،بصورت خودجوش ، به ثبت تاریخ واقعیت ها جنگ می پردازند، هنرمندانی که معتقدند، همچنان این روایت تا امروز ادامه دارد، روایتی از دفاع و مقاومت سربازانی که گمنام مانده اند.
 
بی شک جرقه هایی در این عرصه به صورت جسته و گریخته وجود دارد، جرقه هایی که سالی بود و سال دیگر بودنش نامعلوم. جشنواره هایی که چند سال بودجه هایش به شناسایی استعداد ها صرف شد و چند سال بعد متوقف شد.
 
با این همه پیشنهاد من و کسانی که کمی دغدغه توجه به هنر و هنرمند را داریم، فقط در یک سطر خلاصه می شود: نمایشی که با نام امام هشتم، آقا امام رضا آغاز شده است و با هفته گرامیداشت دفاع مقدس جانی دوباره میگیرد را فقط نظاره گر باشید: داستان سربازانی پاک باخته را که گمنام به خاک وطن پیوسته اند...
 
شاید تماشای این نمایش برای مسئولان کشور بویژه مدیران عالی رتبه حوزه فرهنگی، صدا و سیما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و... ضمن آنکه ایشان را از فضای شلوغ کاری، دور می کند و به دوران شیرین دفاع –که همچنان ادامه دارد – می برد، دلگرمی باشد به آنها که خالصانه و بدون چشم داشت این عرصه هنری و این ژانر مهم را برای خدمت به هنر نمایش کشور انتخاب کردند. تماشای این نمایش، لذت تنفس در هوای خالص و پاک مردانی از جنس روح الله است که هنوز هم در جامعه ما هستند و نفس می کشند.
 
نمایش سردار به کارگردانی نادر برهانی مرنداین روزها در سالن اصلی تاتر شهر روی صحنه است...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس