رییس جمهور فیلیپین، «رودریگو دوترته»، بر قصد خود بر فاصله گیری از ایالات متحده، ارباب دوران استعماری فیلیپین، تاکید کرد و گفت که قصد دارد از «نقطه بی بازگشت» در روابط با آمریکا عبور کند.

سرویس جهان مشرق - رییس جمهور فیلیپین، «رودریگو دوترته»، بر قصد خود بر فاصله گیری از ایالات متحده، ارباب دوران استعماری فیلیپین، تاکید کرد و گفت که قصد دارد از "نقطه بی بازگشت" در روابط با آمریکا عبور کند.

رییس جمهور فیلیپین: به دنبال اتحاد با روسیه و چین هستم 

به نقل از راشا تودی، دوترته بار دیگر تکرار کرد که به دنبال روابط نزدیک با چین و روسیه است، دو کشوری که به نظر او " آرزوهای آمریکا را برای رهبری جهان به چالش می کشند." البته او اضافه کرد که روابط با ایالات متحده را کاملا قطع نمی کند، تنها ان را به نقطه ای می رساند که فیلیپین بتواند "سیاست های مستقل خود را پیش ببرد":

" من نمی خواهم روابط با آمریکا را به کل قطع کنم، ولی باب اتحاد با چین و ....دیمیتری مدودف(نخست وزیر روسیه) را باز می کنم، او در آن جا(مسکو) منتظر دیدار من است."

این اظهارات در حالی منتشر می شود که آمریکا و فیلیپین قصد دارند در ماه اکتبر مانور دریایی برگزار کنند. این مانور سالیان سال است که برای استحکام اتحاد نظامی میان دو کشور برگزار می شود.

رییس جمهور فیلیپین: به دنبال اتحاد با روسیه و چین هستم 

دوترته پیش از این گفته بود که قصد دارد به پیمانی که به نیروهای آمریکایی اجازه حضور در جنوب این کشور را می دهد، پایان دهد. او در مناسبتی دیگر از برنامه خود برای خرید تسلیحات از روسیه و چین، با هدف کاهش اتکاء دفاعی بر ایالات متحده، خبر داد. علاوه بر این، او به صراحت به امریکایی ها پیام داد که در صورت درگرفتن یک مناقشه دریایی از سوی آمریکا در اقیانوس آرام، به رغم پیمان نظامی سال 1951 میان دو کشور، در آن شرکت نخواهد کرد.

رییس جمهور فیلیپین: به دنبال اتحاد با روسیه و چین هستم 

البته نظامیان دو کشور گفته اند که سخنان رییس جمهور فیلیپین تاثیری بر همکاری آن ها نخواهد داشت.

دوترته در بخش دیگری از سخنان روز دوشنبه خود هشدارهای موسسه آمریکایی رتبه بندی مالی، «استاندارد اند پورز» را رد کرد که در بیانیه خود اعلام کرده که اظهارات جنجالی دوترته در سیاست خارجی و رشد اقتصادی کند این کشور، موجب افت رتبه فیلیژین در فهرست این موسسه خواهد شد:

" رتبه بندی هیچ وقت برایم اهمیتی ندارد. من درهای کشور را برای تجارت به روی متحدان تجاری و بازرگانی فیلیپین باز می کنم."

رودریگو دوترته به عنوان یک شخصیت مقتدر و سرسخت به ریاست جمهوری رسید، با این وعده که با مشت آهنین با جرایم مواد مخدر(بزرگ ترین معضل اجتماعی این کشور) برخورد خواهد کرد. او شیوه های سخت و خشن خود را پیش از رسیدن به ریاست جمهوری به عنوان شهردار شهر «داوائو»Davao به کار گرفت و شهرت سیاسی او از همان جا آغاز شد. او معتقد است که نباید سیاست زندانی کردن را علیه مجرمان مواد مخدر به کار گرفت، بلکه ان ها را باید با بی رحمی و بدون ترحم از بین برد. از همین رو در فیلیپین به او لقب «مجازات گر»(punisher)  داده اند، که لقب قهرمان یک مجموعه داستان کمیک استریپ محبوب است که به جنگ مافیا می رود.

رییس جمهور فیلیپین پیش از این گفته بود که از تحقیقات سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا درباره ادعای قتل های غیرقانونی در جریان کارزار ضدمواد مخدر او، استقبال می کند به شرطی که تحت قوانین داخلی فیلیپین باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    کافیه آمریکا رو واردات از فیلیپین تعرفه بالا بذاره
  • پويا ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    دمت گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس