فیلیپین به محلی برای اعمال جنسی مردان غربی و بالاخص میانسالان و سالخوردگان در ازای پول تبدیل شده است.

گروه جنگ نرم مشرق- اعتیاد غربی‌ها به روسپی‌گری پولی، دست از سر شرق بر نداشته به‌نحوی که در کشورهایی هم که حتی قانون ممنوعیت روسپی‌گری وجود دارد، در هتل‌ها یا بعضی محل‌های خاص به اسم خودشان قوانین را نقض می‌کنند. مردانی اروپایی و آمریکایی که از دیرباز به‌عنوان گردشگر جنسی رهسپار کشورهایی نظیر تایلند، ویتنام و فیلیپین می‌شوند، محدودیت‌های موجود در منازل خود را نخواهند داشت. در شهرهای خارجی، مردان امکان همه نوع سوءاستفاده و بدرفتاری با زنان و دختران را به روش‌هایی که در کشورهای خودشان بسیار خطرناک و یا پردردسر است، خواهند داشت.

فرزندان بدون پدر، هدیه توریست‌های غربی به دختران فیلیپینی + تصاویر
مردانی اروپایی و آمریکایی که از دیرباز به‌عنوان گردشگر جنسی رهسپار کشورهایی نظیر تایلند، ویتنام و فیلیپین می‌شوند، مکان همه نوع سوءاستفاده و بدرفتاری با زنان و دختران را به روش‌هایی که در کشورهای خودشان بسیار خطرناک و یا پردردسر است، خواهند داشت

در بین این کشورهای شرقی، فیلیپین به محلی دلخواه برای جولان جنسی مردان غربی تبدیل شده است. "نينوتچکا روسکا" نويسنده معروف فيليپينی در بخشی از یکی از مصاحبه‌های خود به سوالی درباره علت تبدیل شده این کشور به یک مقصد مشهور برای گردشگران جنسی غربی با وجودی که تن‌فروشی در فیلیپین غیرقانونی است، ابن گونه پاسخ می‌دهد:

«تن فروشی حقیقتاً تا زمان ورود اسپانیایی‌ها در این مجمع الجزایر ناشناخته بود. هیچ واژه بومی برای آن وجود ندارد. ما به جای آن از واژه اسپانیایی «پوتا» (فاحشه) استفاده می‌کنیم. اما حتی تحت دوران اسپانیا هم این مساله حقیقتاً ناشناخته بود. در سال 1900 سرشماری نشان می‌دهد که در شهر مانیل تنها 11 زن تن‌فروشی می‌کردند که چهار تن از آنان خارجی بودند. در اوايل 1900 به واسطه ارتش ايالات متحده روسپی‌گری سازماندهی شده و در مقیاسی وسیع پایه گذاری شد.

فرزندان بدون پدر، هدیه توریست‌های غربی به دختران فیلیپینی + تصاویر
"نينوتچکا روسکا" نويسنده معروف فيليپينی، تاریخچه روسپی‌گری را از زمان حضور آمریکایی‌ها در این کشور می‌داند

ارتش ایالات متحده قانونی را به تصویب رساند که براساس آن «خانه‌های» فساد جهت «محافظت» از گروهان آمریکایی در مقابل بیماری‌های مقاربتی تأسیس گردید. اندکی پس از بازگشت آنان در اواخر سال 1940، ارتش ایالات متحده به پایگاه "کلارک ایر" فرمان داد تا برای سرگرمی گروهان تعداد 10 عدد خانه فساد تأسیس نمايند و از کشورهای مجاور زنانی را در اختیار سربازان آمریکایی قرار دهند. این اوایل ایجاد شهر فرشتگان درپامپانگا بود. به طرزی مشابه، یک مرکز «تفریحی» در خارج از پایگاه دریایی ایالات متحده در اولونگاپو رشد نمود. تقریباً درصد وسیعی از این تأسیسات تحت تصاحب گروهان / مقامات آمریکایی و یا نیروهای ارتشی پیشین ایالات متحده قرار داشت. در طی جنگ ویتنام، فیلیپینی‌ها یک مرکز «استراحت و سرگرمی» برای گروهان آمریکایی طراحی نمودند و این بدان معناست که روزانه 10.000 سرباز آمریکایی در جستجوی سرگرمی بودند. نهایتاً برخی از زنان به سایر پایگاه‌های آمریکا در اوکیناوا و کره‌جنوبی فرستاده شدند.

فرزندان بدون پدر، هدیه توریست‌های غربی به دختران فیلیپینی + تصاویر
دختران نوجوان کره جنوبی که برای رفع گرسنگی، برده جنسی نظامیان آمریکایی شدند

حدود 7000 فیلیپینی مشغول سرگرم‌سازی گروهان آمریکایی در اوکیناوا، ژاپن و فیلیپین بودند و زنان روسی / اروپای شرقی به عنوان روسپی در کره جنوبی به کار گماشته شدند. با پشتیبانی بانک جهانی از سیاست دولت فیلیپین در رابطه با توسعه گردشگری و نیاز به پرداخت وام‌های کلان جهت تأسیس زیرساخت‌ها برای گردشگری، تصمیم ساده دولت اين بود که زنان فیلیپین را به فروش برسانند. البته کلیسای کاتولیک در این رابطه هیچ چیز نگفت و یا خیلی کم بدان پرداخت».

با اینکه ریشه این موضوع به زمان جنگ سر بر می‌گردد اما با این حال تصویب توافق‌نامه حضور موقت نیروهای امریکایی بین دولت فیلیپین و آمریکا (VFA) در سال ۱۹۹۸ که بر اساس آن ده هزار نیروی امریکایی دسترسی به بیست و دو بندرگاه را در سرتاسر کشور پیدا می‌کنند، روسپی‌گری را افزایش داد (لاکوارتا و هررا ۱۹۹۹).

فرزندان بدون پدر، هدیه توریست‌های غربی به دختران فیلیپینی + تصاویر
زنانی که برای رفع فقر به سربازان آمریکایی خدمات جنسی می‌دهند


50 هزار كودك بدون پدر، ثمره گردشگران جنسی غربی

نتیجه پیگیری چنین سیاستی درفیلیپین از سوی آمریكا بر جای ماندن پنجاه هزار كودك بی‌پدر تا سال 1992 بود كه اغلب زنان فاحشه فیلیپینی موفق به سقط كردن آن‌ها نشده بودند. بسیاری از این كودكان بار دیگر به چرخه توریسم جنسی بازگردانده می‌شوند و یا به گروهای قاچاق انسان فروخته می‌شوند.

اکنون نیز شهر آنجلیس فیلیپین به محلی برای اعمال جنسی مردان غربی و بالاخص میانسالان و سالخوردگان در ازای پول تبدیل شده است. محصول این تجارت جنسی، کودکان بی‌سرپرست و بی‌پدری هستند که نه هویت دارند و نه فردای مشخص. مذهب غالب بر کشور فیلیپین، کاتولیک است که شهر آنجلیس در این میان به دلیل شهرت در تجارت جنسی به «شهر گناه» معروف شده است.

فرزندان بدون پدر، هدیه توریست‌های غربی به دختران فیلیپینی + تصاویر
نتیجه پیگیری چنین سیاستی درفیلیپین از سوی آمریكا بر جای ماندن پنجاه هزار كودك بی پدر تا سال 1992 بود كه اغلب زنان فاحشه فیلیپینی موفق به سقط كردن آن ها نشده بودند

پیشتر از این وقتی گزارش‌هایی از آمار روزافزون تجارت جنسی در آنجلیس منتشر می‌گردید، بحث کودکان نامشروع نادیده گرفته می‌شد. صدها زن در سطح این شهر، کار دیگری ندارند جز تن‌فروشی و گذراندن وقت در دیسکوها و کلوپ‌های شبانه شهر با مردان عموما سن بالای توریست. در این رابطه گروه مستندساز خبرگزاری «راشا تودی» با این زنان به گفتگو نشست؛ آنها به این مورد اشاره کردند که پدران (توریست‌ها) فرزندانشان غالبا وجود خود به عنوان پدر را منکر می‌شوند و یا اصلا اهمیت نمی‌دهند.

در گزارش این مستند آمده است که اغلب، دروغ این مردان موجب بارداری نابهنگام زنان این شهر می‌شود و در بعضی موارد پس از تعرض جنسی، زنان کتک خورده‌اند. یکی از همین زنان به نام سارا به این اشاره کرد که پدر فرزندش یک مرد استرالیایی بود که اول او را حسابی مست کرد و سپس به او تعرض کرد. وقتی که سارا به هوش می‌آید، مرد استرالیایی که وی را حامله کرده بود، می‌گوید: «اتفاقی نیافتاده است». سارا اینچنین می‌گوید: «باور کنید به زور با من این کار را کرد. بعد از اینکه به هوش آمدم از او پرسیدم که چه شد؟ و او پاسخ داد که: هیچی. به او گفتم که این دختر تازه متولد شده فرزند اوست اما او زیر بار نرفت».

فرزندان بدون پدر، هدیه توریست‌های غربی به دختران فیلیپینی + تصاویر
اکنون نیز شهر آنجلیس فیلیپین به محلی برای اعمال جنسی مردان غربی و بالاخص میانسالان و سالخوردگان در ازای پول تبدیل شده است. محصول این تجارت جنسی، کودکان بی‌سرپرست و بی‌پدری هستند که نه هویت دارند و نه فردای مشخص


زنانی برای کتک‌خوردن

سارا، مثل بسیاری دیگر از زنان این شهر مجبور به روسپی‌گری جهت تامین مخارج است. پسرش، نزد خاله‌اش به نام «نالی» زندگی می‌کند؛ خاله‌ای که خودش یک دختر نامشروع از یک توریست اسکاتلندی دارد. این مرد توریست به نالی گفته بود که وازکتومی کرده و نازاست. اما نالی می‌گوید: «چگونه است که نازا بوده اما از وی دارای فرزند شده است. یک ماه حامله بودم و بعد از آن فهمیدم. اگر می‌دانستم که حامله‌ام حتما سریعا قرص ضد بارداری می‌خوردم».

فرزندان بدون پدر، هدیه توریست‌های غربی به دختران فیلیپینی + تصاویر
سارا رو به دوربین راشا تودی و خطاب به همسر فراری‌اش، می‌گوید: «برایم مهم نیست که مرا حمایت کنی یا نه، اما دختر خودت را دریاب. الان مجبورم برای تامین فرزندم در کلوپ شبانه کار کنم»

سارا رو به دوربین راشا تودی و خطاب به همسر فراری‌اش، می‌گوید: «برایم مهم نیست که مرا حمایت کنی یا نه، اما دختر خودت را دریاب. الان مجبورم برای تامین فرزندم در کلوپ شبانه کار کنم». سارا از خطرات کاری که می‌کند باخبر است؛ خطراتی مثل بیماری‌های عفونی و یا کتک خوردن از یک توریست. او می‌گوید: «یک بار، یکی از دوستانم به شدت کتک خورده بود. حتی معروف است که یکی از همکارانم در یک هتل آمریکایی کشته شد و جسدش در زیر تخت پیدا شده بود».  به همین دلایل، سارا ترجیح می‌دهد که با مشتریان میانسال و سالخورده کار کند. چرا که هم اجازه می‌دهند که زودتر به خانه برگردد و هم پول بیشتری به او می‌دهند بنابراین او می‌تواند برای دخترش شیر بخرد. این زنان، بیشترین تلاش را برای رفاه کودکان خود می‌کنند اما به هر حال کودک نیاز به پدر دارد و فقدان او را احساس می‌کند.

«ژان لستر» کودک 12 ساله‌ای است که به شدت دوست دارد روزی پدرش را ببیند. پدر او یک توریست آلمانی است که قبل از متولد شدن، وی و مادرش را ترک کرد. مادر ژان هم وقتی دو ماهش بود، او را ترک می‌کند و به همسایه‌اش به نام «پیا» که تغییر جنسیت هم داده است، می‌سپارد. ژان، خطاب به پیا می‌گوید: «خیلی دوسِت دارم پیا. لطفا هیچوقت مرا ترک نکن». این نوجوان محصول بی‌شرافتی و فقر در ادامه می‌گوید: «پیا از من مراقبت می‌کند و برایم زحمت می‌کشد. خدا او را برای من حفظ کند. یک روز، بزرگ می‌شوم و من از او مراقبت می‌کنم».  

فرزندان بدون پدر، هدیه توریست‌های غربی به دختران فیلیپینی + تصاویر
«ژان لستر» کودک 12 ساله‌ای است که به شدت دوست دارد روزی پدرش را ببیند. پدر او یک توریست آلمانی است که قبل از متولد شدن، وی و مادرش را ترک کرد

اگرچه پدران ناپیدای این کودکان و نوجوانان آنها را امروز در محله‌های زاغه‌نشین به حال خود رها کرده‌اند، اما آنها بسیار به آینده خوش‌بین هستند. ژان لستر می‌گوید که می‌خواهد یک معلم شود و به بچه‌های فقیر کمک کند تا باسواد شوند. او اینچنین می‌گوید: «معلم می‌شوم و به همه بچه‌ها هر طور که شده کمک می‌کنم تا درسشان تمام شود. بعد از آن، پزشک می‌شوم. این‌طوری می‌توانم همه بیمار‌ها مثل پیا را علاج کنم».

«ماری آن»، دیگر محصول تجارت جنسی، دوست صمیمی ژان لستر است که پدر او هم یک توریست آلمانی فراری است. دختر نوجوان می‌گوید که اغلب اوقات تصور می‌کند که پدرش چه قیافه‌ای دارد: «او را می‌بینم در حالی که قدی بلند، موهای زیبا، و ریش دارد. این شکل اکثر مردهایی است که مادرم با آنها دیدار می‌کند». ماری آن 12 ساله به خوبی دنیای سیاه مادرش را می‌شناسد: «نمی‌خواهم در آینده مثل مادرم باشم. نمی‌خواهم مثل او فقط دو کلاس درس بخوانم و در کلوپ‌های شبانه کار کنم چون می‌خواهم پزشک شوم».

فرزندان بدون پدر، هدیه توریست‌های غربی به دختران فیلیپینی + تصاویر
"ماری آن" دختر نوجوانی که اغلب اوقات تصور می‌کند که پدرش چه قیافه‌ای دارد: «او را می‌بینم در حالی که قدی بلند، موهای زیبا، و ریش دارد. این شکل اکثر مردهایی است که مادرم با آنها دیدار می‌کند»

زن دیگری به گروه مستندسازی راشا‌تودی می‌گوید که پدر فرزندش یک توریست آمریکایی است که هنوز در این شهر اقامت دارد و مسئولیت فرزندش را هم پذیرفته و ماهی 2 هزار پزو (50 دلار) بابت مخارج کودک به مادرش می‌پردازد، اما مادر همچنان در مضیقه به سر می‌برد و حتی بعضی اوقات از همسایه‌اش غذا طلب می‌کند. به ادعای همسایه‌های مرد آمریکایی، او فرزندان نامشروع دیگری هم دارد و بابت هر فرزند به مادرانشان ماهی 2 هزار پزو می‌دهد.

توریست‌های مرد در شهر آنجلیس در ترددند و پیوسته فرزندان نامشروع به دنیا می‌آیند و هیچکس هم اهمیت نمی‌دهد و به پیامدهای آن فکر نمی‌کند. یکی از همین مردان توریست به راشا‌تودی می‌گوید: «ما می‌توانیم فاحشه مورد علاقه‌مان را از کلوپ بیرون ببریم اما نمی‌توانیم کلوپ را خالی از فاحشه کنیم. چون آنها هیچوقت تغییر نمی‌کنند و فقط پول را می‌بینند. اعتماد به یک زن فیلیپینی سخت است».

فرزندان بدون پدر، هدیه توریست‌های غربی به دختران فیلیپینی + تصاویر
زن دیگری به گروه مستندسازی راشا تودی می‌گوید که پدر فرزندش یک توریست آمریکایی است که هنوز در این شهر اقامت دارد و مسئولیت فرزندش را هم پذیرفته و ماهی 2 هزار پزو (50 دلار) بابت مخارج کودک به مادرش می‌پردازد اما مادر همچنان در مضیقه به سر می‌برد و حتی بعضی اوقات از همسایه‌اش غذا طلب می‌کند

زنان و کودکان کشورهای فقیر، قربانی امیال توریست‌های ثروتمند

به هر ترتیب، بخش اعظم صنعت توریسم جنسی را مردان کشورهای ثروتمندی تشکیل می‌دهند که برای استثمار جنسی زنان کشورهای فقیر و درحال توسعه، روانه این مناطق می‌شوند. احتمالاً باید ارزان بودن فوق‌العاده چنین خدماتی را به نسبت کشورهای پیشرفته غربی، دلیل عمده توسعه تجارت سکس در کشورهای در حال توسعه مقصد توریسم معرفی کرد.

باید پذیرفت که زنان و کودکان کشورهای فقیر و در حال توسعه، قربانی امیال توریست‌های ثروتمند کشورهای توسعه یافته می‌شوند. دیدگاهی که تقریباً مورد پذیرش همه صاحب‌نظران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 22
  • ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    28 14
    آمریکایی های چشم آبی بی شرف. در تاریخ آمریکا ثبت شده که اجداد حرامی این آمریکایی ها و انگلیسی ها چطور به خانواده برده ها تجاوز میکردند... فقط فیلیپین نیست. ژاپن، کره جنوبی، تایلند، و...... هر کشوری که قدم نجس آمریکا و آمریکایی ها بهش باز شد شاهد اینگونه تجاوزات و ماجراجویی های شیطانی و جهنمی آمریکایی ها بوده و هست... این گزارش ها تلخ و ناراحت کنندس اما لازمه چون به نوبه خودتون چهره شیطانی آمریکا و پشت پرده تمدن غرب و غربی های استعمارگر رو افشا میکنید.
  • سید علی ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    13 2
    در جنگ رسانه ای بر علیه غرب باید پول و انرژی گذاشت ، ببینید راشا تو دِی چه گونه ظرف مدتی کم خود را به یک رسانه بسیار قوی در عرصه مبارزه با غرب و مخصوصا آمریکا کرده است در حالی که کشور ما ایران از وجود رسانه ای قدرتمند در عرصه بین المللی بی بهره است .
  • اصلاح طلب ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    10 12
    دلواپسی مشرق نیوز برای یه مشت فاحشه واقعا جالبه توجبه هست!..بدبخت خود امریکایه می گه اعتماد به یک زن فلیپینی که فاحشه هست و به خاطر پول هر خیانتی می کنه غیر ممکنه بعد به اصلاح نویسنده مسلمان مشرق نیوزی انتظار داره طرف بیاد با چنین زن فاحشه ای که به خاطر پول هر کاری می کنه ازدواج کنه!!....عزیز من بهتر بگید فقر بیکاری باعث گسترش فحشا و فساد و تجارت س/ک/س و روسپی گری و حتی تن فروشی بین پسران و گسترش همجنس گرایی به خاطر یه مشت دلار یا یک سر پناه و...میشه!؟؟
  • ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    10 1
    "اعتیاد غربی‌ها به روسپی‌گری پولی" شما که میفرمایید غرب پره از فساد اخلاقی و جنسی! پس چرا غربی ها باید بکوبن چندهزار کیلومتر دنبال فیلیپینی ها؟! محض اطلاعتون اتفاقا بیشتر مشتری های این کشورا گردشگرای روس و چین و خاورمیانه ای هستن عربستانی ها هم که رسما تو خانه هاشون چندتا خدمتکار از این کشورا دارن
  • ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    9 4
    مستند خوبی بود از کشور کثیف روسیه که بدترین تجاوزهای تاریخ جهان انجام داده...
  • ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    5 5
    ای کاش گزارشی از وضعیت مشابه زنان ایرانی در دوره پهلوی که خدمات جنسی به نیروهای آمریکایی و وابستگان پهلوی ارائه می کردند تهیه می کردید. متاسفانه چون این موارد در ایران در حکم تابو است و بعضا حیثیت خانواده ها در میان است در این خصوص چیزی گفته نمی شود. اما واقعیت این است که نظامیان آمریکایی در ایران کارشان به جایی کشیده بود که حتی به زنان روسپی اکتفا نمی کردند و هرگاه اراده می کردند به خانه های مردم می رفتند و.... حتی پسران ایرانی و مخصوصا افسران حوان هم از این هرزگیها در امان نبودند. اما به دلیل تابو بودن این چیزها از یکسو و حق گاپیتولاسیون آمریکاییها از سوی دیگر همیشه این چیزها مخفی نگهداشته می شد. البته تجاوز به ایرانیها محدود به آمریکایی نبود و برلی مثال روسها هم در زمان حضور در مناطق شمالی ایران به قدری تجاوز مرتکب می شدند که هنوز هم آثار ژنتیکی آنها بعد از دهه ها در برخی مناطق استانهای شمالی باقی مانده است که باید نگفت. خلاصه اینکه باید خداقل بعضی چیزها را به نسلی که آمریکایی را ندیده گفت...
  • اصلاحات ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    6 8
    ببخشید توریست ها با اسلحه رفتند دختری رو خفت کردند وسط خیابون ؟ اخوی قضیه دوسر داره . حتما اون سر هم راضی شده . براش می صرفیده توریست اسم اش روشه .
  • ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 2
    سرسفره سحری حالم بهم خورد
  • عادل ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 1
    چه بگویم !!!!!!!!!!
  • محسن ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    7 4
    اینو به آقایونی بگید که سنگ در آمد توریست را به سینه می زنن.
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    6 3
    برید پاتایا تو تایلند ببینید چند درصد توریست ها برای رابطه نامشروع جنسی پولی از ایران هستند بعد گیر بدید به غربیها....
  • ali ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    6 1
    شاید بهتر باشه کمی عمیقتر به این موضعات نگاه بشه ... دشمنی با یک دولت و یا یک رژیم نباید ما را از حقیقت دور کند .... امریکایی ها در هر کشوری که پایگاه نظامی دارند چنین مشکلاتی را به وجود آورده اند ولی این تمام ماجرا نیست و یا لااقل عامل اصلی نیست ( امریکاییها در ژاپن هم هستند ولی ژاپن 50 هزار نوزاد حرامزاده نداره ) مشکل اصلی فقر و خودفروختگی فرهنگی است . چیزی که شامل همه جا با هر دینی خواهد شد و نمی توان خود را از آن ایمن دانست ... امریکایی ها اگر در ایران پایگاه ندارند ولی شبکه تلویزیونی دارند فقر مالی و فقر فرهنگی عامل اصلی بروز چنین فجایعی است ...
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    2 0
    انسان احساس شرم می کند. دنیایی که در ان پول قدرتی بیش از وجدان و شرافت یافته. دنیایی کثیف و زشت و تاریک. بعد یه عده مدام فرهنگ بالا و مهربانی غربیها رو به رخ می کشند. واقعا این فرهنگ به جز فقر و سواستفاده و نابودی مردم چه ارمغانی داشته؟
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    اندر نتایج کاپیتالیسم
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 1
    برادر سلطانی فر جهت اطلاع از پیامدهای پهن کردن فرش قرمز زیر پای گردشگران عیر مسلمان .
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    2 1
    برادر سلطانی فر جهت اطلاع از پیامدهای پهن کردن فرش قرمز زیر پای گردشگران عیر مسلمان .
  • محمد ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    2 1
    مشرق از این گزارشها نده حافظ منافع کدخدا ناراحت شدن نمیبینی چطور هجوم آوردن به گزارش این جماعت برده آمریکا هستن از نوع فکری بی جیره مواجب از کدخدا دفاع میکنن با کدخداتون محشور شید انشاالله شما هر چی هستید یقیناً ایرانی نیستید
  • ايمان ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 1
    اي خدا!!!از اينا پست تر هم هس؟! آنكس كه اسب داشت غبارش فرو نشست/گرد سم خران شما نيز بگذرد/اين نوبت از كسان به شما ناكسان رسيد/نوبت ز ناكسان شما نيز بگذرد ... مردم اينا رو هم بايد كشت،القاعده خوب ميكنه مردمشونو ميكشه.
  • یوسف بهلولی ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    3 1
    با سلام اون عده ای که در صدد توجیه این اعمال خباثت بار هستید و دم از رضایت دو طرف و..... میزنید پس غیرت انسانیتون کجاست؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
  • محمد ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 1
    نظرات کدخدا پرستان خیلی خنده داره بردگی فکری شما جماعت کدخدا پرست کم از بردگی جنسی این زنها نیست فاحشه های مغزی با اربابتون محشور بشید انشاالله
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    2 1
    هرجا آمریکا بوده فساد افزایش یافته. ترکیه. ایران پیش از انقلاب. فیلیپن. ویتنام. ژاپن . کره جنوبی که اصلا فرهمگ شرقی را فراموش کرده و.....
  • سردار ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    آی گل گفتی این وسط یکی حرف درست زداونم تو بودی
  • اصلاح طلب ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    2 0
    به جای حرف زدن برو سوریه...
  • بنت الگند ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    2 1
    صفر و صدی به موضوع نگاه نکنیم اگر غرب با این فرهنگش از نظر اقتصادی ضعیف بشه قطعا فاحشه خانه ای میشه در حد قرون وسطا...کشورهای خاورمیانه هم اگر اقتصادشون قوی بشه پایه و بیس فرهنگی خوبی دارن و می تونن برگردن به دوران اوج تمدنی گذشته...اگر تندروهای غرب گرا و تندروهای شرق گرا بزارن
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    شهامتش رو ندارن وگرنه کل دنیا می دونه داخل روسیه چه خبره حتی زمان احمدی نزاد هم که روسیه دغل بازی دوباره درآورد صداوسیما هم کلی از صنعت فحشا در روسیه می گفت...
  • اصلاح طلب ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 2
    بله این موضوع درسته ولی خود تندروهای مذهبی سرپوش گذاشتن روی این موضوع
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    2 0
    ببینید این اصلاحاتچی ها همواره در جهت دفاع از حقوق به تاراج رفته آمریکا و غرب، تمام قد حاضرند. اصلا هم مهم نیست آمریکا پایه گذار روسپی گری سازمان یافته در شرق آسیاست مهم فقر است که فحشا می آفریند البته به منشا فقر هم نباید توجه کرد فقط آمریکا مهم است که این مقدار غیر قابل توجیه مظلوم واقع میشود وقتی کسی تن فروشی کرد یک آمریکایی حق دارد آن را بخرد دلیل می آورند آنهمه آزادی در آنسوی آبها هست چرا خود را به زحمت بیاندازند و وارد جهان سوم شوند اما وقتی عشق آمریکا چشم آدم را کور کند نمیبیند سواستفاده و بدرفتاری‌های جنسی بدون پیگرد یکی از عوامل این سفرهاست
  • reza ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    2 0
    هر جا آمریکایی ها و غربی ها هستند چیزی جزء قتل و فساد و ویرانی نخواهد بود.
  • محمود ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    2 0
    مگه این فیلیپین قانون نداره طویله که نیس هرکی بیاد جفت گیری کنه بره حتما حمایت دولتی میشه دیگه
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    3 0
    اره والا امروز میان میگن تو ایران حجاب ما رو اذیت میکنه فردا میان میگن تو ایران ازادانه نمیشه کار کرد و حرکت فیلیپینزه کردن ایران ادامه خواهد داشت
  • yas ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    2 1
    این مشکلات همش به خاطر تک بعدی نگاه کردن وحل نکردن ریشه ایه؛وقتی رواج فساد و خودمحوری و شهوت پراکنی وهر جور رفتار کردن زنها تو غرب, بیداد میکنه؛وقتی خودشونو آزاد میدونند؛خب این شهوت افسار گسیخته مردها تو کدام چارچوب باید مهار بشه؛اصلا میشه؟دائم تحریک ,دائم تجاوز....!خرتو خری همینه دیگه..!این درس عبرته!
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    2 0
    بله درست میفرمایید ولی نباید فراموش کرد یک دزدی هم بود که به خونه ای ناامن دستبرد زد
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    نباید کلی قضاوت کرد . از ایران هم مردان بسیاری به شرق آسیا و کشورهای دیگر سفر میکنند فقط بخاطر لذت های جنسی ولی درست نیست که کلی قضاوت کنیم و بگیم ایرانی ها همگی دنبال این نوع خدمات هستند .
  • علیرضا ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    روسیه هم یک کشور غربی هست که خواسته یا ناخواسته فرهنگ منحط غرب درش نفوذ کرده و خیلی هم شاکی هستن از این موضوع. حالا اینکه چرا یه عده سینه چاک روسیه هستن و یه عده هم اینجوری از اون طرف بوم میفتن رو من نمیفهمم. جوری که روسیه رو جنایتکار تر از آمریکا میدونن! اما هر چی باشه روسیه الان دست از استعمارگری برداشته. اما آمریکا هر روز بدتر از دیروز!
  • امیدوار به آینده ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    با این وضعیت سفرهای پاتایا احتمالا باید به زودی شاهد نژاد ایرانی هم باشیم
  • امین ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    آخ بیچاره آمریکاییه!!! یک مشت فاحشه، چه ظلمی در حق غربیا میکنن. واقعا متوجه موضوع نشدین یا اینکه فقط میخواین یه مطلب یک نقد الکی وارد کنین. تمام حرف این مطلب اینه که همین فقر و فساد و بیکاری فرزند نامشروع غربیا و بالاخص آمریکاییاست. میخواد بگه گه نباید امثال شما به هر کسی اعتماد کنید. نباید فکر کنید که اونا دلسوز ما هستن یا قصد تعامل مثبت با ما رو دارن. نباید فکر کنید که اونا به چیزی غیر از قدرت طلبی فکر میکنن. تخم فساد که گذاشته بشه دیگه کنترلش خیلی سخت میشه. بهتره اسمتو یه چیز دیگه بذاری تا حداقل چهره اصلاح طلبا رو بیشتر خراب نکنی.
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    روسیه خودش داره کل صنعت فحشای دنیارو با دخترای فقیر شرق اروپا ساپورت میکنه حالا بخاطر تخریب آمریکا همچین گزارشی تهیه کرده . بهتر بود اول به سوزن به خودشون میزدن بعد یه جوالدوز به آمریکا
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 1
    مشرق تو که به اینجور مسائل علاقمند هستی یک تحقیق بی طرف بکن چند درصد از این توریستها از روسیه هستند. در ضمن کشور فیلی پین این قدر بی دروپیکره؟ چرا دولتمندانش از مردم کشورش حمایت نمی کنند. مشکل اصلی اینه.
  • مادربچه هاومعلم مدرسه ازتهران ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    دولت تدبیرتلاش میکندتوریستهای غربی بیشتری رابه ایران بکشاندبه چه قیمتی؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    راشا تودی نمی گوید چقدر از هین توریستها روس هستند!
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    مهم نیست که توریست های فعلی از چه کشوری هستند. از هر کجای دنیا میتوانند باشند. آدم فاسد همه جا هست. وقتی زمینه برای فساد باشه حتی از خود ایران هم ممکنه برن اونجا. این مهمه که بنیه این کار رو کی گذاشته. مسبب این امر کی بوده. کی بوده که تخم فساد رو گذاشته. مهم اینه ناشناس
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    کره جنوبی هم الگوش امریکاس فیلیپین اون طوری کره این طوری
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    یک بار دیگر از ابتدای گزارش را بخوان آنجایی که اشاره میکند برای انواع و اقسام سوءاستفاده های جنسی که غربیان در ممالک خود به راحتی قادر به انجامش نیستند این کشورها را انتخاب میکنند همان بیماری که این روزها بیشتر از آن می شنویم
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    وقتی هدفت تطهیر منشاء فساد باشد به زدن شاخ و برگ مریض بسنده میکنی ریشه مشکلات جهان امروز امپریالسم آمریکا و اسلافش است
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    استفاده از زنان شرق اروپا در صنعت فحشا به آن معنی نیست که الزاما این صنعت به وسیله روسها اداره میشود صنعت فیلمهای پورن را چه کسی اداره میکند؟؟؟
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    چرا عده ای به هر قیمتی میخواهند آمریکا را بری از گناه نشان دهند اینکه بر فرض روسیه خود گرفتار است پس چه کارش با آمریکاست که باعث نمیشود سیاست های سازمان یافته و کثیف آمریکا در اشاعه فحشا در سراسر جهان را فراموش کنیم
  • نادر ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    دیوث است کسی که بیگانه را به وطن راه دهد هر که باشد و به هر شکل و در هر مقام . خدا لعنت کند کسانی را که عزت ایران را که به قیمت صدها هزار شهید و جانباز بدست آمده را پایمال کنند .
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    کره جنوبی که یکی از ایالات آمریکاست نه اینکه الگویش آمریکا باشد
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    اکثر سرویس دهندگان پاتایا فارسی الان می دانند
  • ناشناس ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    در اروپا قیامتیه برای سفرهای مزخرف جنسی مخصوصا خیلی هاشون واسه ی تعطیلات کثیفشون به تایلند سفر میکنند.
  • اهوازی ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    این گزارش کاملا درست است.اما این را بدانید که این فاجعه بسیار کمتر از فاجعه اعراب پولدار حاشیه جنوبی خلیج فارس است که برای این گونه بهره کشی ها و بدتر از آن به نوامیس کشورهای مسلمان و غیرمسلمان ترحمی نمیکنند و در سفر خود به این کشورها و یا با آوردن زنان و دختران از کشورهای مسلمان و غیر مسلمان فجیعی بدتر از این گزارش را رقم میزنند.
  • حمید ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    فکر میکنی دولت از کجا نرخ ها رو تعیین میکنه ؟ خب اونهم از امثال شماها مضنه رو تعیین میکنه . بقول ناپلئون حکومتها براساس لیاقت ملتها بر روی آنها حکومت میکنند .
  • قل مراد ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    توریست فرهنگی توی ایران خیلی با توریست جنیب فرق داره بحث ها رو قاطی نکن
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    2 3
    روح امام شاد كه گفت آمريكا شيطان بزرگ. براي همين تا زنده ام ميگم مرگ بر أمريكا
  • شهرام حسین ناظر ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    قانون فرزندان تک والدین در همه جای دنیا در حال گسترش است . بعد از توافق و پرداخت صورت حساب از جانب یکی از طرفین این اتفاق می افتد . مسئولیت اون کودک بر عهده زن است و یا مرد . در ایران هم به اسم رحم اجاره ایی مرسوم شده . چیزی نیست که باعث شگفتی و تعجب فراوان کسی بشود .
  • محسن ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 1
    دوست عزیز تو کشوره خودشون هم همین خبراست از 5 نفر که تو خیابون میبنی 3 نفرشون حروم زاده است
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    شنیدم یکی از مهمترین پایگاههای داعش فیلیپینه پس بگو این داعشیهای فیلیپینی همون مادر به خطاهای پدر غربی اند
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    تایلندی ها ایدز زیاد دارن ایرانیها هم خیلی میترسن از ایدز و از این جهت تدابیر لازم نظیر پوشش رو رعایت میکنن
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    آخر و عاقبت پول پرستی همینه
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    2 0
    عطش جنسی در مردان خاورمیانه بیداد میکنه
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    گفتم اي بخت بخسپيدي و خورشيد دميد گفت با اين همه از سابقه نوميد مشو
  • skandary ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    بهتره تند نروی اخوی ژاپن هم دچار این مصیبت هست. اما چون سطح خدمات پزشکی عمومی و آگاهی مردم بالاست ابتدا جلوی بارداری را تا 95%میگیرند. در صورت بارداری امکانات سقط بدون درد سر و قبل از تشکیل جنین بالاست و بدون هیچ مسئله و آبرو ریزی و اطلاع دیگران حتی پدر و مادر دختر با یک آمپول مورد حاملگی نا خاسته برطرف می شود. تازه اگر جنینی شکل بگیرد. ژاپنی ها ابایی ندارند کودک متولد شده را به شیرخوارگاه ببرند و مادر را تحت پوشش خدمات حمایتی قرار دهند. تا فرزند هرگز ناخواسته راه مادر را نرود.دلیل اینکه من مطمئنم در ژاپن هم روسپی گری هست اینه که با همه پنهان کاری رسانه ای غرب و امریکا هر چند ماه یکبار یکمورد از تجاوز به عنف یا آزار و اذیت جنسی از طرف سربازان امریکایی نسبت به دختران ژاپنی در رسانه ها مطرح شده و کار به دادگاه و محاکمه هم می کشد.در ژاپن دولت شهروندانش را با وضع نا جور و مشکل دار رها نمی کند .همین! دولت قبلی ژاپن با شعار مقابله با وجود پایگاه های امریکایی به خاطر مشکلات اجتماعی وآذار و اذیت های جنسی سربازان امریکایی روی کار آمد اما. نتوانست در برابر هجمه رسانه های طرفدار غرب و رسانه های غربی دوام بیاورد و ناچار کنار رفت.
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 1
    تو کشور خود ما هم که مثلا قانون درست و درمونی داریم بعضی تبعه های افغان، پاکستانی و عرب که معمولا یه زن هم اونور دارند با دختران خانواده های فقیر ازدواج می کنند و بعدش هم فرار می کنند.
  • skandary ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    چرا دوست دارید بدون دلیل کشوری را مورد اهانت قرار دهید. گزارش داره اوضاع تجارت جنسی فلیپین و کشور صاحب پایگاه ها در اونجا را بررسی می کنه شما دارید به چهر طرف چنگ می زنید. کسی انکار نکرده روسیه هم این مشکلات را نداشته. در زمان فرو پاشی شوروی و گلاسنوست پروستریکای گورباچف اوضاع اقتصادی روسیه از اشتراکی به سوی خصوصی سازی رفت و در نتیجه قشر فقیر و غنی درست شد و خیلی ها به خاک بد بختی نشستند و و بسیاری به امید رسیدن به بهشت سرمایه داری و غرب راهی غرب شدند و هزاران دختر و پسر راهی امریکا و انگلستان فرانسه و... گردیدند و باز اکثرشان سر از روسپی خانه ها در آوردند. اواخر دوره یلتسین اوضاع خیلی علنی شد و مردم آماده استقبال از فرد ملی گرا و قدرت طلبی مثل پوتین شدند. یلتسین عملا غربیها را در ترویج فساد آزاد گذاشت و شد فرد مورد علاقه غرب اما پوتین که پس از بدست گرفتن قدرت تغییر کرد و منافع روسیه برایش اولویت یافت شده منفور غرب و غرب گراها.یکی از علت استقبال مردم روسیه از پوتین تلاش او در جهت سرو سامان دادن به مهاجرت و جلوگیری از گسترش فساد در بین جوانان و متقاضیان مهاجرت به8 غرب بود. البته اوضاع کنونی نشان از موفقیت تقریبی وی دارد. واگر کسی وضع کنونی روسیه از نظر فساد روسپی گری را با زمان یلتسین همطراز بداندیا بدتر بداند. کمال غرض ورزی و بی عدالتی را در اظهار نظرش دارد.
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 1
    مشرق گزارش سکسی منتشر میکنی؟! خدا سنگت کنه!!
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    کشور میانمار ( برمه ) رو هم دارند خراب میکنند و مثل تایلند و فیلیپین میکنند . باز هم به بهانه حقوق بشر و آزای بیان یک مزدوری به نام خاتم " آنگ سان سوچی " رو علم کردند و با دادن چندین جایزه مهم حقوق بشری ، معروفش کردند و رئیس جمهور رو هم از حزب همین خانم گذاشتن سرکار . حالا چندماه صبر کنید ، میانمار هم مثل تایلند و فیلیپین میشه و "حقوق بشر" اثر خودش رو میزاره .
  • ایرانی ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 1
    به نظر من که منشا تمام فسادها کشور خوک وشراب یعنی امریکایی بی غیرت وکثیف است
  • بچه ی نیروگاه ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    برای همینه تا زنده ای لایک داری
  • جرات داری منتشر کن ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    چرا گودرز رو ربط می دی به شقایق گردشگر غربی که با این همه تصویر نا امن که از ایران درست کردند داره میاد عاشق فرهنگ ایران، شما اگر با دوتا گردشگر اروپایی صحبت میکردی که بیشترشون از فرانسه و ایتالیا میان میدیدی فقط به خاطر آثار تاریخی و فرهنگی ایران میان و خیلی هم در عوض کردن تصویر جهان و دیپلماسی عمومی تاثیر دارند
  • سعید ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    رحم اجاره ای با موضوع این مطلب خیلی فرق داره! در رحم اجاره ای، زن و مرد هر دو شون به صورت کاملا آگاهانه و طبق نظر پزشک این کار رو انجام میدن و بچه هم، فرزند همون زوج هست
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    اسمت شایسته نظرته!
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    این کشورها از این راه درآمد کسب می کنند و غیر ممکنه دست از این کثافت کاری ها بردارند
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    هیچ زنی فاحشه به دنیا نمی آید مگر مرد ثروتمندی او می خرد
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 1
    شیطان بزرگ یعنی همین. ریشه همه فسادهای اخلاقی صد سال اخیر در آمریکا است.
  • ناشناس ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    بیشتر گردشگران اروپایی هستند و مردان چین و روس برای اینکارها به فیلیپین سفر نمی کنند.
  • ناشناس ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 1
    مرگ بر امریکا .
  • عرفان ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    بنده خانم های فیلیپینی رو در لندن که مشغول به کار هستند دیدم که با چه نوع لباس هایی در محیط بیرون ظاهر میشوند پس در رابطه با تحلیل شما نظر نمیدم. ولی به نظر بنده. کار نه تنها اروپایی ها بلکه هر مردی از هر کشوری قبح و نشانگر ذات این قبیل مردان. ولی یک سوال کلی. چرا این موارد در این کشور باید زیادتر از دیگر کشورها باشد؟ چرا توریست ها در کشورهای فقیر تر دیگر مثل بنگلادش که مسلمان هستند و یا سریلانکا و هند رخ نمیده؟ به نظر شما کار این خانم ها که منبع اون هستند حال به هر دلیلی که نباید توجیح بشه بهتر از ان مردان؟
  • عرفان ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 1
    به کاربر. جرات داری پخش کن. یعنی فقط توریست برای اثار باستانی میاد و بس؟ زبانش رو فارسی میکنه؟ مذهبش رو هم مسلمان فرهنگش رو هم ایرانی؟ دوغ هم مینوشه و دیزی میخوره؟ انسان انسان دوست من فقط اثار تاریخی نیست هم تفریح هست و هم امورات دیگه.
  • عاطی ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    3 1
    تمام کشورا رو ریخته بهم این امریکا و پدرش انگلیس!!!
  • ایرانی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    0 1
    راه حل اسلام برای حل مساله جنسی بهترین راهکار برون رفت از وضیت تاسف بار فعلی در جهان است.
  • علیرضا IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 0
    اگر سپاه نبود . الان داعش کشور ما رو فیلیپین کرده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس