کد خبر 635274
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

مقامات عربستانی اهالی مناطق نجران و جیزان به زور مجبور به ترک خانه های خود در این مناطق کرد این در حالی است که ارتش وکمیته های مردمی یمن شهروندان را هدف قرار نمی دهند.

 به گزارش مشرق، یکشنبه شبکه خبری المسیره ، در عملیات گسترده کوچ اجباری هزاران تن از اهالی جیزان ونجران آواره شدند.

عربستان با خالی کردن این شهرها در پی تحریف افکار عمومی وطرح این ادعا ست که اهالی این مناطق بر اثر حمله های نیروهای یمنی مجبور به ترک خانه های خود شدند.

این در حالی است که اجرای عملیات کوچ اجباری عربستان شامل تخلیه صدها روستا که کار اهالی آنها کشاورزی است ودهها سال است که در آن سکونت دارند با مخالفت شدید اهالی این شهرها مواجه است.

عربستان با سانسور شدید عملیات کوچ اجباری اهالی شهرهای نجران وجیزان رسانه های خود را به صورت غیر واقعی مکلف به اظهار این ادعا که کوچ از نظر اهالی امری مورد قبول ولازم است ملزم کرده است.

رسانه های عربستانی به دروغ مدعی هستند که اهالی این مناطق به خواست خود کوچ کرده خانه های خود را ترک کردند.

این در حالی است که عملیات نظامی ارتش وکمیته های مردمی یمن در جبهه های پشت مرزها صورت می گیرد وشهروندان این مناطق را هدف قرار نمی دهند اما مقامات عربستانی از گذشته های نسبتا با اهالی این شهرها به عنوان شهروند درجه 2 برخورد کرده در پی آواره کردن اهالی این مناطق وتبدیل آن به منطقه حائل وخالی از سکنه اصلی آن است.

یمن از یک سال ونیم قبل تاکنون مورد تجاوز مستقیم زمینی وهوایی عربستان قرار دارد که بر اثر آن تاکنون ده هزار تن کشته وهزاران تن دیگر زخمی شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس