کد خبر 635758
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن در مراسم بزرگداشت انقلاب ۲۶ سپتامبر یمن، طرحی برای صلح در این کشور ارائه داد.

 به گزارش مشرق، «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز یکشنبه (دیروز) طرح جدیدی برای صلح در یمن ارائه داد.

شبکه خبری «المسیره»، گزارش داد که الصماد در سخنرانی به مناسبت انقلاب 26 سپتامبر یمن خواستار توقف درگیری‌های نظامی و حملات عربستان به یمن و رفع تحریم‌ها از این کشور شد تا در مقابل آن ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز شلیک موشک به عمق خاک عربستان و درگیری‌های نظامی در مرز با این کشور را متوقف خواهد کرد.

الصماد تأکید کرد که کار تشکیل دولت به پایان رسیده و تأخیری که حاصل شده به دلیل دلایل سیاسی یا فشارهای خارجی نیست بلکی استراتژی راهبردی شورای عالی سیاسی یمن بوده که مردم بعد از معرفی دولت نسبت به آن آگاهی خواهند یافت.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنرانی‌اش از سازمان ملل و کشورهایی که نسبت به ایجاد صلح و جلوگیری از ریخته شدن خون انسان‌های بیگناه حساسیت دارند خواست تا به دولت عربستان فشار وارد کنند و از فرصت پیش آمده برای صلح استفاده کنند.

وی با اشاره به توطئه‌هایی که از بعد از انقلاب 26 سپتامبر یمن علیه مردم این کشور ایجاد شده گفت عربستان اولین کشوری بود که با همدستی صهونیست‌ها و مستکبران بر علیه اهداف این انقلاب توطئه چید.

الصماد افزود: همواره مسأله فلسطین نگرانی اصلی اتحادیه عرب بود اما عربستان پروژه‌ای را کلید زد که نگرانی عربی را به نگرانی طائفه‌ای تبدیل کرد و اتحادیه عرب به جایی برای محکوم کردن حرکت‌های مقاومت‌های ملی و اسلامی تبدیل شد تا دخالت‌های خارجی برای هدف قرار دادن کشورهای عربی را توجیه کند.

وی همچنین با اشاره به اقدام عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن برای انتقال بانک مرکزی از صنعا به عدن گفت این اقدام نشان می‌دهد دشمنان می‌خواهند تنش را به بیشترین حد ممکن برسانند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس