حملات عربستان درحالی علیه مناطق غیر نظامی یمن ادامه دارد که در عرصه سیاسی وزیرخارجه آمریکا تلاش دارد، با طرح خود سعودی‌ها را از جهنم یمن نجات دهد.

سرویس جهان مشرق - تجاوز نظامی عربستان سعودی علیه یمن که از ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی آغاز شده بود، اکنون هجدهمین ماه خود را درحالی سپری می کند که بمباران شهرها و مناطق غیر نظامی و ساختارهای زیربنایی در نقاط مختلف یمن به لطف سکوت و چشم پوشی جامعه جهانی از این جنایات به رخدادی روتین و جدایی ناپذیر از زندگی روزمره یمنی ها تبدیل شده که در اثر آن هزاران یمنی بی گناه کشته و صدهزار نفر دیگر زخمی و میلیون ها نفر نیز آواره و بی خانمان شده اند.
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
جنایت بازار الهنود در حدیده یمن
در جدیدترین حملات هوایی صورت گرفته علیه یمن، جنگنده های رژیم سعودی منطقه بازار «الهنود» شهر حدیده، مرکز استان حدیده یمن را بمباران کردند که براساس اعلام رسانه های یمنی 26 کشته و زخمی از میان غیر نظامیان برجا گذاشت. به بیست و شش شهید و هشتاد زخمی رسید.
 
همچنین به نقل از خبرگزاری رویترز از صنعا، ساکنان محلی به این خبرگزاری گفتند جنگنده های متجاوزان سعودی چند راکت به طرف کاخ ریاست جمهوری در شهر حدیده واقع در ساحل دریای سرخ شلیک کردند اما موشک ها به خانه ای در مجاورت کاخ اصابت کردند و شماری غیر نظامی شهید و دهها تن دیگر زخمی شدند.
 
یکی از منابع محلی که خواست نامش فاش نشود، در این خصوص خاطر نشان کرد که نیروهای امداد رسان و کارگران همچنان سرگرم خارج کردن اجساد قربانیان از زیر آوارها هستند. صحنه ها، بسیار دردناک و وحشتناک اند و خون زیادی در منطقه جاری شده است.

سخنرانی الحوثی؛ ورود به مرحله ای جدید
از سوی دیگر، «سید عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش «انصارالله» یمن روز سه‌ شنبه گذشته به مناسبت «عید غدیر» و سالروز «انقلاب 21 سپتامبر» یمن طی سخنرانی کرد.
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
بزرگداشت عید غدیر در یمن  
 
اظهارات رهبر جنبش «انصارالله» در این روز از آغاز مرحله ای جدید در بحران یمن خبر می داد. الحوثی در سخنرانی خود خطاب به مردم عربستان تصریح کرد که این جنبش آماده است، آنها را از زورگویی‎‏های آل سعود نجات دهد.
 
این سخنان سطح جدیدی از جنگ بین انصار الله و رژیم سعودی را به نمایش گذاشت که بنابر اظهارات الحوثی در آن رویارویی با متجاوزان سعودی «به داخل» عربستان منتقل می شود و به نوشته یکی از روزنامه های عربی، سعودی ها هرگز به راحتی از این سخنان نخواهند گذشت.
 
به اعتقاد این نشریه عرب زبان، سخنان «آتشین» رهبر انصار الله یمن حامل این پیام برای حکام سعودی بود که رویارویی ها در یمن درحال انتقال از مرحله دفاع به مرحله هجوم علیه نظام عربستان سعودی است و درخواست وی از اهالی مناطق جنوبی برای «خیزش» علیه حاکمان سعودی، نگرانی‌ بسیاری در میان مقامات سعودی ایجاد کرده است.
 
عبدالملک الحوثی همچنین به ساکنان «جیزان»، «نجران» و «عسیر»، مناطق مرزی عربستان اطمینان داده بود که آنها هیچ گاه هدف حملات نیروهای یمنی قرار نخواهند گرفت.
 
به اعتقاد رهبر انصار الله، ساکنان مناطق مرزی عربستان که عمدتا شیعه نشین هستند، پیش از آنکه مورد حمله نیروهای یمنی و انصار الله قرار گیرند، خانه ها و مزارع اشان در اثر سیاست های تبعیض آمیز رژیم سعودی که آنها را شهروند درجه 2 به شمار می آورد، با خاک یکسان شده است.
 
براین اساس به نظر می رسد، جنبش انصار الله تلاش دارد، جنگ با عربستان سعودی را که تاکنون از موضع دفاعی یعنی دفاع در برابر حملات هوایی ائتلاف عربستان سعودی و شلیک موشک به داخل خاک این کشور بود، به موضع هجومی تغییر دهد و جنگ را به «داخل خاک عربستان» بکشاند و در این راستا از شهروندان عربستانی برای مقابله با تجاوزات این رژیم استفاده کند.
 
برخی از تحلیلگران بر این باورند که سخنان عبدالملک الحوثی حامل پیام بسیار مهمی برای ساکنان شبه جزیره عربستان بوده و آن اعلام آغاز عملیات آزادسازی این کشور از حاکمیت آل سعود است.
 
رهبر جنبش انصار الله در سخنرانی که به مناسبت عید غدیر خم ایراد کرد، اقدام عربستان و تکفیری ‎ها در تخریب چهره اسلام را در راستای خوش خدمتی به آمریکا و غرب توصیف و از عربستان سعودی به عنوان «شاخ شیطان» یاد کرد که امروز عصای دست آمریکا در منطقه شده و در خدمت منافع دشمنان اسلام قرار گرفته است.
 
الحوثی با یادآوری این نکته که ملت یمن این توانایی را دارند که در برابر چالش های نظامی و اقتصادی ایستادگی کنند، اقدام عربستان ضد بانک مرکزی این کشور را اقدامی دانست که دستور آن از سوی آمریکایی ها و برای ضربه زدن به مردم یمن که از این بانک استفاده می کنند، صادر شده است.
 
درخواست بان کی مون از ایران برای حل بحران یمن
از جهتی، بحران یمن از جمله موضوعات مورد مناقشه و بحث بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل طی دیدار کوتاهش با حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان در مقر این سازمان بود.
 
بان کی مون در این دیدار با اشاره به اینکه حضور نمایندگان انصار الله در گفت و گوهای صلح یمن با روحیه مسالمت آمیز و صلح طلبانه شرط مهم تحقق یک راه حل سیاسی برای این بحران خواهد بود، از رئیس جمهوری کشورمان و مسئولین دولت جمهوری اسلامی ایران خواست تا نمایندگان انصار الله را به شرکت در این گفت و گوها ترغیب کنند.
 
سوء تغذیه بی سابقه در یمن
سوء تغذیه و فقر غذایی شدید در یمن از جمله پیامدهای تجاوز عربستان سعودی به یمن شمرده می شود که به گفته مدیر دفتر بهداشت عمومی استان الحدیده، در غرب یمن به مرز نگران کننده بحران رسیده است.
 
عبد الرحمن جار الله، مدیر دفتر بهداشت عمومی استان الحدیده در این خصوص تاکید می کند که هزاران کودک و زن یمنی در این استان به ویژه منطقه التحیتا به سطح خطرناکی از سوء تغذیه شدید و بیماری های پوستی در دچار شده اند.
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
سوء تغذیه میلیون ها یمنی به دلیل جنگ   
 
پیشتر سازمان ملل متحد نیز با انتشار گزارشی از شرایط بحرانی و غیر انسانی که مردم یمن به دلیل جنگ با آن مواجه هستند، اعلام کرده بود، یک سال و نیم جنگ در این کشور موجب شیوع و افزایش سوء تغذیه میان یمنی ها و در این میان شیوع این پدیده در استان الحدیده به نسبت دیگر مناطق بسیار بالاست.
 
یونیسف نیز در گزارشی اعلام کرد: بر اثر جنگ، از مارس 2015 تاکنون اوضاع متشنج شده و میزان سوء تغذیه در یمن به 30 درصد در سال جاری رسید.
 
گزارش سازمان ملل تاکید می کند که هم اکنون سه میلیون یمنی با سوء تغذیه مواجه هستند که 2.1میلیون نفر آنها را کودکان زیر پنج سال، زنان شیرده و زنان باردار تشکیل می دهند.
 
این گزارش با اشاره به ابتلای 370 هزار کودک یمنی به سوء تغذیه شدید، از رشد 65 درصدی مبتلایان به این بیماری از پایان سال 2014 تا سال جاری میلادی خبر می دهد.
 
{$sepehr_media_1775031_400_300}

طرح حل بحران جان کری در یمن
اواخر آگوست گذشته بالا گرفتن تنش ‌ها میان کشتی‌ های ایرانی و یک ناوشکن آمریکایی و در آستانه دیدار «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا با «سرگئی لاوروف»، همتای روسی‌ اش در ژنو، وزیر خارجه آمریکا را وادار به سفری دو روزه به عربستان سعودی کرد.
 
کری در این سفر از طرح جدیدی برای مذاکره میان طرف‌ های یمنی در دو سطح سیاسی و امنیتی خبر داد و گفت: این طرح در راستای ایجاد بستری برای سازش کلی در یمن انجام می ‌شود و در مرحله اول شامل تشکیل سریع دولت وحدت ملی و عقب نشینی نیروها از صنعا و مناطق اصلی و نیز انتقال تمامی سلاح‌ های سنگین از جمله موشک ‌های بالستیک و پایگاه ‌های شلیک این موشک‌ ها متعلق به جنبش انصار الله و نیروهای هم پیمانش به یک طرف سوم است.
 
کری در ادامه ضمن فراخواندن همه طرف ‌ها به توقف جنگ در اسرع وقت فراخواند، مدعی شد: کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که در ائتلاف عربی به رهبری عربستان شرکت دارند، همگی با این طرح جدید موافقت کرده اند.
 
وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه این طرح شامل همه طرف ‌های بحران می‌شود و طی آن حوثی‌ ها باید اسلحه‌ های خود را در شهر صنعا زمین بگذارند، بازگشت طرف‌ های یمنی به میز مذاکره، تشکیل دولت وحدت ملی، تقسیم قدرت میان طرف‌ های حاضر، خروج نیروهای نظامی از صنعا و تسلیم سلاح های سنگین به طرف سوم را خواستار شده بود.
 
وزیر امور خارجه آمریکا در طرحش ادعا کرده بود که موشک‌ های انصارالله و ارتش یمن، عربستان، منطقه و همچنین آمریکا را تهدید می‌ کند.
 
ابهامات و نواقص طرح کری
وزیر خارجه آمریکا درحالی از طرح ابتکار عمل و نقشه راه خود در جده پرده برداری و طی توضیح آن بر این مساله تاکید کرد که دولت وحدت ملی باید از صنعاء، تعز، الحدیده و دیگر شهرها عقب نشینی کند و سلاح های بالستیک خود را به طرف سوم تحویل دهد، اما طرف سوم را مشخص نکرد.
 
مشخص نشدن طرف سوم سوال های بسیاری نزد رهبران سیاسی و شهروندان این کشور مطرح کرده و تعجب همگان را بر انگیخته است. با توجه به اینکه آمریکا پشتیبان اساسی عربستان در حمله به یمن و سرکوب مردم این کشور است، بنابراین میانجیگری آمریکا بی طرفانه و عادلانه نخواهد بود.
 
تلاشی دیگر برای نجات سعودی ها
بسیاری از مردم یمن و کارشناسان مسائل منطقه نقشه راه جان کری را تلاشی برای رهایی عربستان می دانند و تاکید می کنند: وی از این راه تلاش می کند، موشک های بالستیک یمن را که خواب را از عربستان ربوده و ترس و وحشت را در دل نیروها و مزدوران عربستان وارده کرده، از دست نیروهای این کشور و جنبش انصار الله خارج کند.
 
بر این اساس طرح ابتکار عمل جان کری که پس از سپری شدن بیش از 18 ماه پایداری مردم یمن و به شکست کشاندن طرح دشمنان، ارائه شده، را باید تلاشی برای حفط آبروی دشمنان یمن شمرد.
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدیداستقبال شورای عالی سیاسی یمن از طرح
با اعلام طرح کری برای حل بحران یمن، شورای عالی سیاسی این کشور نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: شورای عالی سیاسی یمن، بیانیۀ اخیر شورای امنیت در خصوص تحولات یمن را بررسی کرده و آمادگی خود را برای تعامل سازنده و مثبت با سازمان ملل، پیرامون اجرایی کردن مفاد این قطعنامه اعلام می ‌کند.
 
این بیانیه تأکید کرد: تا زمانی که تجاوز دشمن، محاصره و سرسختی دیگر طرف‌ ها ادامه داشته باشد، شورای عالی سیاسی، در چارچوب اولویت ساماندهی اوضاع داخلی کشور برای مقابله با تجاوز و محاصره گام‌ هایی برمی‌ دارد و همزمان، باب مذاکره را در صورت مشاهده حسن‌ نیت طرف‌ های دیگر، باز می گذارد.
 
شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به آمادگی این شورا برای بررسی جزئیات طرح پیشنهادی جان کری در هر زمان و مکانی که توافق شود، تصریح کرد: این اقدام باید پس از برقراری آتش ‌بس کامل، فراگیر و پایدار و نیز توقف حملات هوایی و رفع محاصرۀ ظالمانه علیه کشورمان صورت گیرد.
 
شورای عالی سیاسی یمن همچنین بر ضرورت تلاش سازمان ملل برای بازگشت هیئت ملی یمن از مسقط به صنعا برای رایزنی در خصوص بیانیۀ شورای امنیت و طرح جان کری تأکید کرد. تهدید عربستان سعودی مبنی بر هدف قرار دادن هواپیمای حامل مذاکره‌ کنندگان یمنی در صورت بازگشت به یمن موجب شد، سازمان ملل پرواز اعضای این هیئت به یمن را لغو و آن را به زمان دیگری موکول کند.
 
از سوی دیگر، «اسماعیل ولد الشیخ احمد»، نماینده ویژه سازمان ملل نیز در سخنانی بر برقراری مجدد آتش‌ بس در یمن برای ازسرگیری مذاکرات صلح در این کشور تأکید و خاطر نشان کرد: بی ‌نتیجه بودن مذاکرات سه ماهه در کویت وضعیت خطرناکی را در یمن ایجاد کرده است.
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 شورای سیاسی یمن
 
وی در سخنانی در شورای امنیت توقف دوبارۀ درگیری‌ ها، برای هموار شدن مسیر از سرگیری مذاکرات را ضروری دانست و تصریح کرد: برقراری آتش ‌بس جدید از تلفات بیشتر غیرنظامیان جلوگیری، انتقال کمک‌ های بشردوستانه را میسر و اعتماد لازم برای دستیابی به راه‌ حلی صلح ‌آمیز و فراگیر را فراهم می ‌کند.
 
پس از آن ولد الشیخ تلاش ‌های مقدماتی خود را به‌ منظور برگزاری دور جدید گفت ‌و گوها برای حل بحران یمن با دیدار با وزیر خارجه عمان شروع کرد. اگرچه به اعتقاد وی تشدید درگیری ‌های نظامی در هفته‌ های اخیر در جبهه‌ های جنگ و نوار مرزی یمن و عربستان ممکن است، تلاش ها برای برقراری آتش بس به عنوان پیش شرط آغاز مذاکرات را به تعویق بیاندازد یا آن را به زمان دیگری موکول کند.
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
طرح جان کری برای نجات آل سعود از جهنم یمن 
 
سفر مجدد کری به عربستان
کری در راستای طرحی که در ماه آگوست گذشته برای پایان جنگ در یمن پیشنهاد داده بود، قرار است، بار دیگر اواخر سپتامبر به عربستان سفر کند ‌و در دیدار با نمایندگان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواستار توقف فوری درگیری ‌ها و عملیات نظامی در مرزهای عربستان شود که به اعتقاد وی راه را برای گام‌ های بعدی صلح در یمن را باز خواهد کرد.
 
درخواست آمریکا از ایران برای حل بحران
در این راستا، منابع آگاه تصریح کردند: اخیرا دولت عُمان به سفارت ایران در مسقط پیامی محرمانه از سوی آمریکا تحویل داده که بر اساس آن واشنگتن خواستار مذاکره با ایران در خصوص یمن شده است.
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید
 میانجیگری عمان برای حل بحران در یمن 
 
به گفته این منابع آمریکا این پیام را قبل از سفر اخیر کری به عربستان و ارائه طرح مورد نظرش برای حل بحران یمن، به دولت عُمان داده که نشان می دهد، دولت اوباما تلاش دارد، در فرصت باقی مانده تا انتخاب رئیس جمهوری و تشکیل دولت جدید این کشور، بحران یمن را حل کند و حل این بحران را به نام خود رقم بزند.
 
دیدار دیپلمات آمریکایی با انصار الله
در ادامه تحرکات سیاسی آغاز شده برای اجرای طرح کری و برقراری آتش بس به عنوان پیش شرط این طرح، رسانه های سعودی از دیدار «تام شانون»، معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا با هیئت های انصار الله و کنگره مردمی یمن در عمان خبر دادند.
 
این رسانه ها همچنین مدعی شدند، معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا در این دیدار پیشنهاد داده که آتش‌ بسی 72 ساعته در یمن برقرار شود و به هیئت‌ های انصار الله و کنگره مردمی یمن ابلاغ کرده که آمریکا به دنبال آن است، طرف‌ های یمنی به راهکاری برای حل بحران و پایان درگیری‌ ها در این کشور برسند.
 
اما «محمد عبد السلام»، سخنگوی جنبش انصار الله یمن با اشاره به اینکه آمریکا در جنگ عربستان علیه یمن، نقش اصلی را ایفا کرده، افزود: هنوز هیچ طرح و یا پیشنهادی از سوی آمریکا برای آتش بس در یمن مطرح نشده و آنچه به هیئت ملی یمن در عمان ارائه شده، تنها مجموعه طرح‎ هایی است که تفاوتی با آنچه در کویت مطرح شده بود، ندارد.
 
عبدالسلام تاکید کرده بود که آمریکا بخش اصلی جنگ علیه یمن است و در قتل مردم یمن نقش دارد، بنابراین نمی توان آن را میانجی قلمداد کرد.
 
شرط «هادی» برای بازگشت به مذاکرات
منابع آگاه نزدیک به «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی یمن اعلام کرد‌ند، «لغو شورای ریاستی» پیش شرط هادی برای بازگشت به مذاکرات یمن است.
 
«شورای ریاستی» به وسیله انصار الله و کنگره مردمی تأسیس شده و هادی و هوادارانش وجود چنین شورایی را به معنای اعتراف رسمی به آن می دانند، لذا از نهادهای بین المللی خواسته ‌اند، با اعمال فشار بر انصار الله برای لغو این شورا موضع خود را روشن کنند.
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
«عبدالملک الحوثی» و «عبد ربه منصور هادی»
 
شورای ریاستی یمن یک ماه پیش برای اداره امور کشور تشکیل شد، این شورا 10 عضو دارد که وابسته به انصار الله و کنگره مردمی یمن هستند و با موافقت پارلمان کشور را اداره می کنند.
 
گفته شده، فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن در دیدار با هادی پیشنهادهایی در خصوص مکان و زمان برگزاری گفت‌ و گوهای آتی صلح به او داده بود، اما احتمالا این مذاکرات در یکی از شهرهای اروپایی مانند ژنو یا برلین برگزار خواهد شد.

فروش یک میلیاردی تسلیحات آمریکایی به عربستان
درحالی که در عرصه منطقه ای و بین المللی تحرکات گسترده ای آغاز شده تا پیش زمینه اجرای طرح حل بحران یمن جان کری فراهم شود، سنای آمریکا چهارشنبه گذشته از طرح دولت اوباما برای فروش بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات آمریکایی به عربستان سعودی حمایت کرد.
 
سنای آمریکا در حالی طرح فروش تانک‌ ها و تسلیحات آمریکایی به ریاض را تصویب کرد که بسیاری از گروه های حقوق بشری بارها خواستار منع فروش سلاح به عربستان به دلیل حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن و کشتار هزاران غیرنظامی این کشور شده اند.
 
 ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
تسلیحات آمریکا در راه عربستان 
 
به لطف کمک های تسلیحاتی آمریکا و غرب و حمایت های بی شائبه آنها از رژیم سعودی در تجاوز به یمن، از زمان شروع این حملات تاکنون 3 هزار و 799 غیرنظامی یمنی قربانی حملات سعودی ها به وسیله تسلیحات غربی از جمله آمریکایی کشته و حدود 3 میلیون نفر دیگر در یمن آواره شده اند.
 
کشته شدن 5 نظامی سعودی
در عرصه میدانی رسانه ‌های عربستان سعودی، چهارشنبه گذشته از کشته شدن 5 نظامی این کشور در جریان درگیری با ارتش و نیروهای مردمی یمن در مناطق مرزی، خبر دادند.
طبق اعلام این منابع، یک افسر ارشد سعودی نیز در بین کشته شدگان است که در روز عید قربان در درگیری با ارتش یمن از پای درآمد.
 
نیروهای انصار لله یمن نیز در ادامه پیشروی های خود به مواضع مزدوران سعودی در منطقه «آل الفریده»، در استان جیزان عربستان حمله کردند.
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
پیشروی نیروهای یمنی در خاک عربستان   
 
از سوی دیگر، منابع آگاه میدانی وابسته به انصار الله از کشته شدن 30 شبه نظامی طرفدار منصور هادی در جریان درگیری‌ های شدید با نیروهای یمنی در جنوب استان مأرب در شرق صنعا خبر داده و اعلام کرد: نیروهای یمنی بزرگ ‌ترین پایگاه نظامی در منطقه نجران عربستان را تحت سیطره خود گرفته و همه تسلیحات این پایگاه از جمله موشک ‌ها و تانک ‌ها را به غنیمت گرفتند.
 
به گفته این منابع نیروهای یمنی پس از درگیری ‌های شدید به پایگاه نظامی نزدیک فرودگاه نجران در عمق خاک سعودی یورش بردند و همه تسلیحات این پایگاه را به تصرف خود درآورده و هم اکنون درصدد حمله به مناطق نفتی در عمق خاک سعودی هستند.
 
{$sepehr_media_1775039_400_300}
دانلود
 
این نیروها در استان جیزان نیز با بهره مندی از پشتیبانی نیروهای مردمی موفق شدند، بر پایگاه نظامی الفرید، مهمترین پایگاه نظامی متجاوزان سعودی در استان جیزان عربستان سیطره یافته و بخش زیادی از مهمات و همچنین تانک های مزدوران سعودی را غنیمت بگیرند.
 
در ادامه موفقیت ها و پیروزی های میدانی نیروهای مردمی و انقلابی یمن و رزمندگان انصار الله، این نیروها با حلول عید قربان سایت نظامی الفریضه و دیگر سایت‌ های فعال در منطقه الخوبه را به کنترل خود درآوردند.
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 بازدید رئیس شورای عالی سیاسی یمن از جبهه نبرد 
 
پنج شنبه گذشته نیز یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن تجمع مزدوران سعودی را در استان مارب هدف قرار دادند. این حمله مقر مزدوران سعودی در منطقه صرواح استان مارب را هدف گرفته بود.
 
پیشتر وزارت دفاع یمن نیز اعلام کرد که چهار نظامی سعودی با گلوله ارتش و کمیته های مردمی یمن در منطقه ربوعه در عسیر عربستان کشته شدند.
 
اما در ادامه تجاوزات رژیم سعودی، جنگنده های این رژیم چهارشنبه گذشته بیش از 25 حمله هوایی علیه مناطق مختلف «باقم»، واقع در استان صعدة انجام دادند که خسارات مالی زیادی برجای گذاشت.
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید
 نبردهای نیروهای یمنی در مناطق مرزی عربستان و یمن 
 
افزون بر آن، هواپیماهای عربستانی منطقه کیلومتر 16 شهر الحدیده را ظرف 24 ساعت گذشته بیش از 14 بار بمباران کردند که بر اثر آن خسارت های مالی زیادی به اموال عمومی ، خصوصی وزیر ساخت های شهر وارد آمد.
 
از سوی دیگر جنگنده‌ های عربستان امروز چندین استان یمن را بارها مورد هدف حملات هوایی خود قرار دادند که در نتیجه آن شماری از غیرنظامیان یمنی کشته و زخمی شدند و خسارت ‌های مادی زیادی به ساختمان‌ ها و زیرساخت ‌های شهری این استان‌ ها از جمله استان صعده وارد آمد.
 ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدیدادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید
 
ادامه کشتار مردم یمن/آیا کری می تواند، منحی آل سعود باشد/بحران یمن در آستانه مرحله ای جدید 
استادیوم فوتبال یمن هدف جدید جنگنده‌های سعودی   
 
گزارش‌ های میدانی تاکید می کند که عربستان سعودی مانند گذشته در این حملات از بمب‌ های خوشه‌ ای که بر اساس قوانین بین المللی استفاده از آنها جنایت جنگی به شمار می‌ رود، استفاده کرده است.
 
عربستان در بمباران منطقه بنی صیاح نیز از بمب ‌های خوشه‌ ای استفاده کرده بود. در این راستا منطقه الحبره سه بار و شهر نهم در استان صنعا نیز چندین بار توسط جنگنده های عربستانی بمباران شدند.
 
هفته گذشته روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی فاش کرد: دست کم یک سوم حملات هوایی عربستان سعودی زیرساخت ‌های شهری، مدارس، بیمارستان‌ ها و ورزشگاه‌ های یمن را هدف قرار داده است.
 
در همین راستا جنگنده های عربستانی یک باشگاه ورزشی در ذمار و یک باب مدرسه در منطقه آل عقاب واقع در منطقه سحار را بمباران و تخریب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ناشناس ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    1 0
    شجره خبیثه و ملعونه آل سعود فقط زبان زور را می فهمد.باید برد موشک های یمن افزایش پیدا کرده و کاخ های آل سعود در ریاض مورد هدف قرار گیرد
  • حسین ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    هروقت اخبار یمن را میخونم و میبینم بسیار ناراحت میشم و دلم میسوزد که اینها انقدر با اخلاص تمام زندگی خودشون را وقف اسلام و مبارزه با جبهه نفاق و گفر کردند و انقدر عاشق انقلاب اسلامی هستند و ما نتوانستیم کوچکترین کمکی به اینها کنیم. آل سعود خبیث و جنایتکار که میگن ایران به اینها کمک کرده کاملا میدونن که به دلیل محاصره یمن و پرواز کرکس‌های سعودی و طبق برخی گزارشات اسراییلی ایران هیچ کمکی نتوانسته به اینها برسونه که اگه ایران به اینها کمک نظامی کرده بود کمتر از یک هفته این رزمندگان ریاض را فتح میکردند و طومار وهابیت را می‌پیچیدند.
  • سردار ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    یعنی میخوان انصارالله رو هم برجامیزه کنند و با مذاکره کارش رو تموم کنن خدا به خیر کنه
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    دمت گرم مشرق گزارشات مثل همیشه جامع و کامل بود
  • حقگو ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    امریکا با رفتارش به ایران پیام داده است.وقتی میلیاردها دلار سلاح و مهمات به آل سعود می فروشد این پیام نیست؟ وقتی مردم یمن را در شورای امنیت تحریم و محاصره می کنند این پیام نیست؟ همکاری با جنایتکاران آل سعود بی توجهی به آرا مردم در حالی که گوش دنیا را با دمکراسی کر کرده اند این رفتارها چه معنی دارد؟
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 1
    امیدواریم رهبران یمن و مردمش،فریب مذاکره شیطان سعودی آمریکایی اسرائیلی را نخورند تا اینجا رسیدن و پیروزی هایی بدست آ وردن که ارزشش خیلی بیشتر از امتیازات فریبنده است الان وقت خروج سید یمنی است و الحق سیاستمدارانشان از برخی مسئولین ما بهترند
  • ناصر ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    چه راست ودرست فرموده پروردگار بزرگ,که سست ترین بنیاد ها بیت شیطان است
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    به نظرم عربستان هی میاد یه چند تا بمب میندازه و در میره یعنی اگه واقعا عربستان بخواد یمن رو نابود کنه با صد تا جنگنده میاد ده هزار بمب میریزه و... ولی جنگ فرسایشی میکنه حالا طرف عربستان نیستم ولی واقعا همینه
  • امیر ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    تنها راه مجهز شدن یمن به موشکهای دوربرد نقطه زن است. این جماعت سعودی و امریکایی جز زبان زور و تهدید نمیفهمند.
  • عباس ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    خداوند رزمندگان انصارالله رادرهمه جبهه ها پیروز گرداند انشا اله
  • ناشناس ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    کسانی که کشتی حامل کمک های مردمی ایران را با تلفن جان کری برگرداندند در سوء تغذیه کودکان مظلوم یمن مقصر هستند.
  • ناشناس ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    و بازهم عمان واسطه تسلیم کردن انصارالله است .
  • ایرانی ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    شاه عمان برخلاف سایر اعراب وهابی شبیه انسانهاست
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    به خواست خدا در ایتده نزدیک نیروهای انصار الله در خاک عربستان عملیات خود را اغاز کرده و پایه های حکومت نفت خور را متزلزل خواهد کرد
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    تحویل دادن موشو ها به طرف سوم بسیار خطرناک و اشتباه تاریخیست ....انقلاب یمن با این کار فلج خواهد شد
  • ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    اون بیت عنکبوته
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    سلام: توجه کنید : «این بیانیه تأکید کرد: تا زمانی که تجاوز دشمن، محاصره و سرسختی دیگر طرف‌ ها ادامه داشته باشد، شورای عالی سیاسی، در چارچوب اولویت ساماندهی اوضاع داخلی کشور برای مقابله با تجاوز و محاصره گام‌ هایی برمی‌ دارد و همزمان، باب مذاکره را در صورت مشاهده حسن‌ نیت طرف‌ های دیگر، باز می گذارد.» ولی ما قسمت اعظم صنعت هسته ای را یکطرفه نابود کردیم و حالا التماس می کنیم که : «یا الله ، یا محمد ، یا علی ! تو را به من عاجز بینوای شکست خوردة برجام زده کمک کنید ! تو را به خدا کمی هم به تعهدات خود عمل کنید تا ما بتوانیم در انتخابات آینده پیروز شویم !»
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    0 0
    باید ناوهای آمریکایی را آبکش کرد- اگر یمن کشتی آمریکایی را بزنه همانطور که شهید منیف اشمر خوابگاه نظامیان آمریکایی را در لبنان منفجر کرد و 400 نظامی آمریکایی کشته شد و باعث خروج آنها از لبنان شد از یمن و بازی با یمن خارج می شوند - دیگر جنگ یمن تمام میشه مطمئن باشید
  • محمد ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    سلام.فقط مشرق.واقعا ایوالله داری.خدا قوت بی مرز به زحمتکشان مشرق.واقعا از ته دل میگم بینظیرید.تا این لحظه به عظمت و شکوه شما ندیدم.لیلقت شما بهترینهاست.عالمی رو جذب و شیفته خود کردید.بی ریا و ساده .خدا حفظتون کنه .امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشید که هستید انشاالله.و مثل همیشه بالا ترین و بهترین باشید که شکر خدا برای همه اشکاراست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس