رهبر انصار الله یمن با بیان اینکه مواضع ایران در مورد مسائل جهان اسلام مثبت بوده، تأکید کرد که طرف مقابل در مذاکرات صلح یمن در کویت می‌خواست، آنچه را که با جنگ به دست نیاورده با مذاکره به‌دست آورد.

به گزارش مشرق، «عبدالملک الحوثی» گفت که طرف مقابل در گفت‌وگوهای صلح یمن می خواست آنچه را که با جنگ از به دست آوردن آن عاجز بود، با مذاکره به دست آورد.
 
به گزارش وبگاه شبکه خبری «المسیره» یمن، وی در گفت وگو با یک مجله، گفت که نیروهای انصار الله یمن وابسته به کشوی یا گروهی نیستند و به نفع کسی یا گروهی کار نمی‌کنند.
 
حوثی در مورد علت تجاوز ائتلاف عربستان به یمن تصریح کرد که نیروهای متجاوز تحرکات مردم یمن را شورشی بر خواسته های آن ها و شکست دادن طرح های آن ها دیدند به همین دلیل به این کشور حمله کردند.
 
وی همچنین تأکید کرد: آنچه از ما و همه آزادگان در ملت های منطقه، این نیروهای متجاوز را نگران کرد، شیوه آزادگی و مخالف استبداد داخل و سلطه بیگانگان بود.
 
رهبر انصار الله در مورد اصرار نیروهای متجاوز و ائتلاف عربستان بر دشمنی انصار الله با ایران نیز اظهار داشت: دشمنان یمن حق ندارند دشمنی با ایران را بر ما تحمیل کنند؛ چرا که ایران کشوری است مسلمان و مواضع آن در قبال مسائل جهان اسلام مثبت است.
 
وی ادامه داد: دشمنان یمن موضوع مخالفت انصار الله با سیاستهای آمریکا را مسئله ای ایرانی می دانند تا از این طریق کسی جرأت دشمنی با اسرائیل را نداشته باشد و برقراری ارتباط با آن را ملاکی برای اثبات عربی بودند می دانند و این برداشت چقدر عجیب و زشت است.
 
حوثی با بیان اینکه یمنی های ساکن جنوب توسط متجاوزان فریب داده شده اند، در مورد استان های جنوبی یمن نیز گفت: ما قبل از حرکت به جنوب، به برادران جنوبی خود گفتیم که اگر مانع نیروهای القاعده و مزدوران وابسته به «منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن شوند، کسی از نیروهای انصار الله به آنجا نخواهد رفت ولی کسی را که بخواهد با تروریست ها و متجاوزان مقابله کند نیافتیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس