کد خبر 634610
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

روزنامه صهیونیستی «جروزالیم پست» با افشای نامه « آریل شارون» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به «عبدالله بن عبدالعزیز» شاه متوفی سعودی، پرده از روابط دیرین دو رژیم صهیونیستی و سعودی برداشت.

 به گزارش مشرق، روزنامه الاخبار لبنان روز شنبه به نقل از جروزالیم پست افزود: این نامه در نوامبر سال 2005 میلادی نوشته شده و شارون در آن ابراز امیدواری کرده است که سعودی تحت رهبری ملک عبدالله بتواند از قدرت و نفوذش ، کشورهای معتدل در منطقه را برای تقویت فرصت های سازش، ثبات و پیشرفت تشویق کند.

کشورهای معتدل عربی ، کشورهائی هستند که در مقابل محور مقاومت ضد صهیونیستی صف آرائی کرده و در راس آنها رژیم سعودی قرار دارد.

نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در این نامه با بیان اینکه « دست دوستی به سوی سعودی دراز می کند»، آورده است: امیدواریم فرصت همکاری و کار با شما را برای تحقق اهداف مشترک خود مانند سازش داشته باشیم.

این روزنامه صهیونیستی با بیان اینکه « نامه شارون به شاه سعودی سه ماه بعداز عقب نشینی اسرائیل از نوار غزه نوشته شده است» ، می افزاید: اما شارون سه هفته بعداز ارسال این نامه برای شاه سعودی سکته مغزی کرد.

جروزالیم پست نوشت: این نامه را « موشیه پرتز» یک یهودی متولد عراق که در خارج اسرائیل زندگی می کرد و با داماد ملک عبدالله روابط نزدیکی داشته، به ریاض برده است.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به « منافع منحصر به فرد بین اسرائیل و پادشاهی سعودی در زمان حاضر»، افزود: نامه شارون به ملک عبدالله سه سال بعداز ابتکار عمل سازش عربی ( ارائه شده توسط سعودی در سال 2002 در اجلاس سران عرب در بیروت) نوشته شده است و این شائعه را که شارون به این ابتکار سعودی پاسخ نداده است، منتفی می کند.

« اسحاق لیفانون» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در مصر هم می گوید: نامه شارون به ملک عبدالله یک سند مهم تاریخی است و بهترین دلیل است که اسرائیل در پشت پرده درصدد بوده تا روند سازش فعال باشد.

جروزالیم پست به نقل از لیفانون افزود: این نامه تاکیدی بر روابط بین اسرائیل و سعودی ها است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس