یکی از اعضای برجسته و پیشین حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان در جریان بازجویی اعتراف کرد که اسرائیل وی را برای ترور ولید جنبلاط- هم حزبی سابقش- اجیر کرده بود.

به گزارش مشرق، یکی از اعضای برجسته و پیشین حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان در جریان بازجویی اعتراف کرد که اسرائیل وی را برای ترور «ولید جنبلاط»- هم حزبی سابقش- اجیر کرده بود.  

بنا بر گزارشهای واصله یک ماه پیش «یوسف فخر»- معروف به کابو- که به اتهام همکاری با گروهکهای قاچاق اسلحه و جاسوسی برای رژیم صهیونیستی تحت تعقیب بود، توسط نیروهای امنیتی لبنان بازداشت شد.

گفتنی است که یوسف فخر در دهه های هفتاد و هشتاد میلادی یکی از اعضای برجسته حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان بشمار می رفت.

اما در پرونده های بازجویی از وی مدارکی پیدا شد که نشان می دهند اسرائیل به منظور تفرقه افکنی میان درزی ها و طوایف دیگر لبنان او را برای ترور «ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه اجیر کرده بود.

منابع خبری نیز به نقل از دادگاه لبنان خبر دادند که «مندی صفدی مزدور سوری و متولد جولان اشغالی، به طور مستقیم از دفتر نتانیاهو دستور می گیرد تا کابو را مأمور ترور جنبلاط کند».

شایان ذکر است که یافته های این پرونده افشاء کننده بخشی از طرح تروریست ها برای اجرای یک یازده سپتامبر لبنانی در ماه رمضان بود. مطابق این طرح قرار بود طی یک روز چند نقطه از لبنان بطور همزمان مورد هدف قرار گیرد؛ از جمله چند هدف در ضاحیه جنوبی بیروت، چندین مجتمع تجاری و تفریحی مهم و معروف در سراسر لبنان و تعدادی از شخصیتهای سیاسی مسیحیان و مسلمانان و درزی ها.

 اما این طرح تروریستی با هوشیاری نیروهای امنیتی لبنان و همکاری حزب الله در نطفه خفه شد و اکثر عوامل آن طی هفته های اخیر دستگیر و یا کشته شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس