کد خبر 589823
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

در حالی که حزب الله لبنان همچنان در قبال بازار اتهام زنی های همپیمانان آل سعود در خصوص انفجار بیروت سکوت اختیار کرده است و با وجود درخواست ها از همه لبنانی ها برای خودداری از پیشداوری، فراکسیون حزب جریان المستقبل متشکل از همپیمانان آل سعود با صدور بیانیه ای برای «گرفتن ماهی در آب گل آلود»، انگشت اتهام را به سوی حزب الله نشانه رفت.

 به گزارش مشرق، در بیانیه فراکسیون المستقبل درپارلمان لبنان ادعا شده است: در تحقیقات نمی توان حمله رسانه ای و سیاسی حزب الله و برخی رسانه های نزدیک به آن ( المنار ، العهد ، الاخبار و السفیر) علیه بانک های لبنان در خصوص اجرای قانون مجازات های آمریکائی را نادیده گرفت.

محل انفجار بیروت در منطقه وردان، نزدیک ساختمان روزنامه لبنانی الاخبار است که بیشترین تلاش را برای شفاف سازی اهداف قانون مجازات های مالی آمریکا علیه حزب الله و نقش برخی طرف های لبنانی در اجرایش شتابان این قانون داشته است.

در ادامه ادعاهای در بیانیه فراکسیون المستقبل متشکل از همپیمانان آل سعود آمده است: حمله های رسانه ای حزب الله و نزدیکان آن فرصت و فضای مناسب را برای اقدام تروریستی انفجار ساختمان بانک لبنان و المهجر فراهم کرد.

فراکسیون المستقبل به ریاست« فواد السنیوره» در حالی این اتهام را مطرح کرد که « نبیه بری » رئیس مجلس لبنان تاکید کرده است : هدف دست های گناهکار و آلوده که با انفجار در بیروت تلاش کردند اوضاع لبنان را آشفته و متزلزل کنند، لبنان و حزب الله بود قبل از اینکه به بانک لبنان و المهجر صدمه ای بزنند.

در این بیانیه که در واکنش به انفجار عصر یکشنبه در منطقه وردان در مرکز بیروت صادر شد، آمده است: آثار و نشانه های این انفجار مشکوک و تردید آمیزمی گوید که یک جنایت سازمان یافته با ابعادی کاملا عیان و واضح است.

رئیس مجلس لبنان از لبنانی ها و گروه های سیاسی فعال، شخصیت ها و مراجع دینی لبنان خواسته است تا به ابعاد واقعی این انفجارکه لبنان و نظام بانکی آن را در وسط پایتخت هدف گرفته است، توجه کنند.

در این انفجار دو تن به طور سطحی زخمی شده اند اما خسارت های مادی زیادی برجای گذاشت.
بسیاری از شخصیت ها و گروه های سیاسی لبنانی دیگر هم، این انفجار را در جهت منافع رژیم صهیونیستی ارزیابی و درخواست کرده اند روند پیشداوری ها و متهم کردن این و آن متوقف شود و همه منتظر نتیجه تحقیقات دستگاه های امنیتی شوند.

« ولید جنبلاط» رئیس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه گفت: اسرائیل بیشترین نفع را از انفجار بیروت می برد و حزب الله متضرر شده است.

فراکسیون المستقبل بدون اعتنا به این درخواست ها، با متهم کردن حزب الله و رسانه های نزدیک به آن، انفجار بیروت را حتی از جنایات گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره مانند انفجار خودروهای بمب گذاری شده درمناطق مختلف لبنان که به شهادت وزخمی شدن صدها انسان بی گناه منجر شده است، خطرناک تر خواند.

در بیانیه این فراکسیون به طور تلویحی از حزب الله خواسته شده است تا مخالفت های رسانه ای و سیاسی خود را در قبال قانون مجازات های مالی آمریکا متوقف کند و تسلیم شود.

در این بیانیه آمده است که حزب الله گمان می کند ، می تواند جلوی التزام لبنان به اجرای قوانین مالی نظام جهانی ( قانون مجازات های ملی آمریکا علیه حزب الله) را بگیرد و مانع اجرای بخشنامه های بخش بانکی لبنان ( بستن حساب های حزب الله)شود.

فراکسیون المستقبل تاکید کرده است: قانون مجازات های مالی حزب الله با اجماع در کنگره آمریکا تصویب شده و بانک های لبنان به این قانون و اجرای آن ملتزم هستند و اصولا قادر نیستند آن را رد و در مقابل آن مقاومت کنند.

فراکسیون المستقبل در بیانیه خود نشان داده است که هدف انفجار بیروت فراتر از تاکید آن بر اجرای بی چون و چرای قانون مجازات های مالی آمریکا علیه حزب الله است.

این فراکسیون خطاب به ملت لبنان نوشته است: سیاست ها و اقدامات حزب الله و ورود آن به جنگ های منطقه ( مبارزه با تروریسم تکفیری در سوریه برای حمایت از لنبان ، افزایش قدرت بازدارندگی آن در مقابل رژیم صهیونیستی و مخالفت با سیاست های جنگ افروزانه سعودی در منطقه به وِیژه سوریه و یمن ) خطرناک است.

** سکوت حزب الله

حزب الله لبنان تاکنون در قبال بحران ناشی از اجرای قانون مجازات های مالی آمریکا علیه آن و انفجاری که بانک لبنان و المهجر را هدف گرفت، سکوت کرده و به اتهام زنی ها واکنشی نشان نداده است.

روزنامه لبنانی الاخبار در این خصوص نوشت: حزب الله همچنان سکوت اختیار کرده است، سکوتی که رساتر از هر سخنی است.

الاخبار افزود: سکوت حزب الله و عدم صدور بیانیه ، پیامی است به همه کسانی که انگشت اتهام را در ماجرای انفجار بیروت به سوی آن نشانه رفته اند.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه « همپیمانان حزب الله در گروه 8 مارس مسئولیت تفسیر سکوت حزب الله را برعهده دارند»، تاکید کرد: حزب الله خطرناک بودن همه اتفاقاتی را که علت آنها قانون آمریکائی است، درک می کند اما می داند گروهی مشخص که می تواند بحران را حل کند، « ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی و بانک های لبنان هستند.

الاخبار به نقل از منابع خود در گروه 8 مارس خاطرنشان کرد: رئیس بانک مرکزی و بانک های لبنان درصدد هستند تا آمریکائی ها را خشمگین نکنند با وجود اینکه می دانند با اجرای قانون آمریکائی به منافع بخشی گسترده از لبنانی ها صدمه وارد می شود و این بخش در بانک های خارجی پولی ندارند.

این روزنامه لبنانی نوشت: منابعی در گروه 8 مارس رفتار سعد الازهری رئیس بانک لبنان و المهجر بعداز انفجار بیروت و « نقش سازنده» نعمان الازهری پدرش و رئیس هیات مدیره گروه لبنان و المهجر به ویژه در نشست دوشنبه گذشته انجمن بانکداران لبنان را مثبت ارزیابی کردند.

الاخبار افزود: منابعی سیاسی به نقل از ژنرال « عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان گفته اند که « مسائل پیچیده نیست و در رسانه ها نسبت به واقعیت بزرگنمائی شده است».

این روزنامه لبنانی اضافه کرد:ژنرال ابراهیم بارزترین میانجی بین حزب الله با رئیس بانک مرکزی و برخی بانک های لبنان است و در کاسته شدن از تنش بین دو طرف به ویژه بعداز مصاحبه تنش زای ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لبنان با شبکه «CNBC» نقش آفرینی کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس