مجلس سنای آمریکا به طرح قانونی منع فروش سلاح به عربستان سعودی، که ارزش آن یک میلیارد و ۱۵ میلیون دلار اعلام شده است، رای منفی داد.

سنای آمریکا به طرح منع فروش سلاح به عربستان رای نداد
به گزارش مشرق به نقل از «رویترز»، مجلس سنای آمریکا به طرح بستن راه فروش سلاح به عربستان سعودی، رای مثبت نداد.

براین اساس، سنای آمریکا با 71 رای موافق درمقابل 27 رای مخالف قانونی را که مانع از فروش تجهیزات نظامی به عربستان شده بود لغو کرد.

«میچ مکانل» رهبر اکثریت در مجلس سنای آمریکا اعلام کرده بود که با هرگونه تلاشی در کنگره برای تصویب پیش‌نویسی، که در مسیر اجرایی شدن قرارداد نظامی یک میلیارد و 15 میلیون دلاری بین واشنگتن و ریاض مانع ایجاد کند، مخالفت خواهد کرد.

مکانل در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت، عربستان سعودی از سال‌های طولانی همپیمانی خوب برای آمریکا است و اهمیت دارد این روابط قوی با ریاض، تا حد امکان حفظ شود.

چهار عضو مجلس سنای آمریکا، هفته گذشته پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای توقف فروش تانک‌های «آبرامز» و دیگر تجهیزات نظامی آمریکا به ارزش یک میلیارد و 150 میلیون دلار به عربستان سعودی، ارائه کرده بودند.

«راند پل» و «مایک لی» دو عضو جمهوری‌خواه و «کریس مرفی» و «ال فرانکن» دو عضو دموکرات مجلس سنا این پیش‌نویس را ارائه کرده بودند.

طبق یک گزارش جدید، دولت «باراک اوباما» در دوران هشت ساله ریاست‌جمهوری خود بیشترین مبلغ فروش تسلیحات در تمامی دوران ائتلاف 71 ساله ریاض-واشنگتن که معادل یک میلیارد و 15 میلیون دلار می‌باشد را به عربستان سعودی پیشنهاد داده است.

فروش تسلیحات واشنگتن به ریاض اخیراً مورد انتقادات شدید گروه‌های حقوق بشر و برخی از اعضای کنگره قرار گرفته است زیرا حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن به کشته شدن صدها غیرنظامی منجر شده است.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد جوادی ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    یک میلیارد نیست 115 میلیارد دلار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس