سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت رئیس‌جمهور این کشور نگران تبعات بلندمدت پیش‌نویس قانونی است که شکایت خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر را از عربستان ممکن می‌کند.

به گزارش مشرق، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز جمعه ضمن تأکید دوباره بر عزم باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا برای وتوی پیش‌نویس یک طرح قانونی که شکایت خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر را از عربستان سعودی ممکن می‌کند گفت که رئیس‌جمهور آمریکا از بابت تبعات بلندمدت این طرح قانونی نگران است.

مجلس نمایندگان آمریکا چند هفته پیش طرحی که به خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر اجازه شکایت از عربستان می‌دهد را به تصویب رساند.

مجلس سنا چند ماه پیش طرح موازی این طرح را علی‌رغم مخالفت‌های عربستان سعودی به تصویب رسانده بود. 15 نفر از هواپیماربایان در حادثه 11 سپتامبر سال 2001، شهروندان عربستان بوده‌اند.

اوباما گفته پیش‌نویس این قانون را وتو می‌کند.

جاش ارنست در بخش دیگری از این کنفرانس خبری، بار دیگر ادعا کرد که ارتش سوریه یا روسیه کاروان کمک‌های انسان‌دوستانه را در نزدیکی حلب هدف حمله قرار داده‌اند.

وی گفت روسیه مسئولیت این را به عهده گرفته که سوریه را به تعهداتش وفادار نگاه دارد.  

جاش ارنست گفت: «آشکار است که حمله به یک کاروان بشردوستانه سازمان ملل، کاملاً هنجارشکنانه، تماماً مغایر با اصول بین‌المللی و از نگاه بسیاری، جزء جرائم جنگی است.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت که روسیه باید درباره اینکه آیا می‌خواهد اعتبار روسیه در صحنه بین‌المللی را حفظ کند یا خیر، تصمیم بگیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس