کد خبر 633612
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

به رغم اصابت تیر دوشکا به سر، قناصه به صورت و جداشدن حدود20دندان، اصابت گلوله پدافند به بدن، انفجار نارنجک چدنی چهل تکه، باز هم شهادت قسمتش نشد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - بعد از انفجار نارنجک و قطع دست راست و سه انگشت دست چپ به علت بی احتیاطی و ناشی بودن یک نیروی بسیجی در استفاده از نارنجک و به موقع رسیدن هاشم و در آغوش گرفتن نارنجک که در پی آن بشدت مجروح شد و دست راستش از مچ قطع شد و دست چپش هم فقط دو انگشت پیروزی را داشت؛ درحالی که مادرم داشت نماز میخواند، هاشم به مادرم گفت: ننه من دارم جونمو، قسطی میدم. بخدا این مجروحیت های من هرکدامش یک شهادته ولی من شهید نشدم.
 
مادری که برای شهادت فرزندش دعا کرد 
ننه گفت: خوب مادرجان هرچه خدا بخواد همان می شه.
 
به رغم اصابت تیر دوشکا به سر، قناصه به صورت و جداشدن حدود20دندان، اصابت گلوله پدافند به بدن، انفجار نارنجک چدنی چهل تکه، باز هم شهادت قسمتش نشد.
 
هاشم گفت: ننه بعد از نمازت دستهایت را بلند کن بسمت آسمان و بگوخ دایا من از هاشم راضیم تو هم راضی باش .
 
مادر هم همین جمله راگفت: تا هاشم این جمله را شنید ابتدا کف پای مادر را بوسید و بعد یک پشتک کف منزل زد و گفت: دیگه تمام شد؛ منظورش شهادت بود که همان هم شد ولی تا قبل از رضایت مادر، هاشم هنگام عملیات مثل گلوله تانک بدون خوف بسمت دشمن میرفت بدون خوف... ولی شهادت قسمتش نمی شد.
 
بعد از رضایت مادر انگار جواز شهادت را گرفته بود که با اطمینان گفت دیگه تمام شد و چند روز بعد در عملیات خیبر در تاریخ62/12/6با راکت هواپیما بشهادت رسید. (در عملیات خیبر بعد از سخنرانی حاج همت برای گردان مقداد در منطقه جفیر توسط هواپیما های عراقی بمباران شد و با اصابت یک راکت در نزدیکی هاشم و دوستانش مثل شهید ابراهیم حسامی که او هم از دلیران سپاه بود و شهید حسین محمدی و رضا هاشمی به شهادت رسید) و اگر همرزمانش نبودند بقایای پیکر باید گمنام دفن میشد چون سر و سینه شهید متلاشی شده بود و از طریق پایی که مجروح شده بود و از ران پوست برداری شده بود شناسایی شد.
 
هاشم کلهر با آن همه شجاعت کارش پیش مادر گیر بود. این درس شهید برای همه باشد که اگر خدا حاجتی خواستی و عنایت نشد برو پیش مادرت و از مادر بخواه که ابتدا رضایت قلبی خود را به درگاه احدیت ابراز کند و برای حاجت روا شدن تو دعا کند که خدا دعای پدر و مادر را بر نمیگرداند؛ بحرمت والدین...
 
سردار جانباز شهید هاشم کلهر معاون گردان مقداد لشگر27 حضرت رسول (ص)در گلزار شهدای بهشت زهراء(س)قطعه 28 ردیف 21 شماره  16 مهمان خاک شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس