کد خبر 573481
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸

شماره 127 نشریه شاهد یاران، یادمان سردار شهید حاج یدالله کلهر ویژه اردیبهشت ماه 95 منتشر شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، جدیدترین شماره شاهد یاران با عنوان «علمدار»،یادمان سردار شهید حاج یدالله کلهر حاوی مطالبی چون «مروری کوتاه بر زندگی، زمانه و کارنامه سردار شهید حاج یدالله کلهر، قائم مقام لشکر 10 سید الشهدا (ع)»، «شناخت منش و روش سردار شهید حاج یدالله کلهر در آیینه خاطرات»، « نقش سردار شهید حاج یدالله کلهر در نبرد فیاضیه آبادان،شکل گیری تیپ المهدی،عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس»،«بررسی عملکرد سردار شهید در سپاه کرج و راه اندازی تیپ نبی‌اکرم(ص)»،«بررسی نقش و جایگاه سردار شهید حاج یدالله کلهر در عملیات فتح‌المبین»،«بررسی نقش و جایگاه سردار شهید حاج یدالله کلهر در سمت قائم مقامی لشکر سیدالشهدا(ع)»، «سردار شهید حاج یدالله کلهر در قامت یک همسر»،«سردار شهید حاج یدالله کلهر در قامت یک برادر»، « بررسی نقش و جایگاه شهید یدالله کلهر در عملیات والفجر 8»، «بررسی ابعاد خانوادگی سردار شهید حاج یدالله کلهر»، «نقش و تاثیرگذاری سردار شهید حاج یدالله کلهر در غرب کشور»، «سردار شهید حاج یدالله کلهر در قامت یک دوست و فرمانده»، «نقش و تاثیرگذاری سردار شهید حاج یدالله کلهر در عملیات کربلای پنج»، «نحوه شهادت سردار شهید حاج یدالله کلهر» و «متن وصیت نامه سردار شهید حاج یدالله کلهر،قائم مقام لشکر 10 سیدالشهدا» منتشر شد.

در مروری کوتاه بر زندگی، زمانه و کارنامه سردار شهید حاج یدالله کلهر، قائم مقام لشکر 10 سید الشهدا (ع) می‌خوانیم: از آنجا که خانواده شهید کلهر پیش از انقلاب اسلامی با شخصیت حضرت امام آشنا بوده و از ایشان تقلید می‌کردند به همین دلیل یدالله رساله و برخی کتاب‌های امام را مطالعه می‌کند و با افکار و اندیشه‌های ایشان آشنا می‌شود. یدالله دوستان سرباز خود را جمع کرده به روشنگری می‌پردازد و ماهیت رژیم را برای آنان آشکار می‌کند.

در بخشی از مطلب «نقش سردار شهید حاج یدالله کلهر در نبرد فیاضیه آبادان، شکل گیری تیپ المهدی، عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس» آمده است: در این دو روزی که علی فضلی به شناسایی رفته بود ما بچه‌ها را تحت آموزش گذاشتیم. در «گلف» آموزش‌های مختلف از قبیل موشک تاو،موشک سهند و سلاح‌هایی که مهم بود قرار دادیم. خودم هم شروع به جمع‌آوری نیرو کردم چون آن موقع اعزام نیرو منسجم نداشتیم.از شهرهای مختلف به اهواز نیرو می‌آمد. همان روزها یک گروه 90 نفره از کرج به اهواز آمده بودند که نام فرمانده آن‌ها «یدالله کلهر» بود. وقتی ما وارد آبادان شدیم فرمانده سپاه آبادان را به دلیل حضورهای قبلی که با یکدیگر در جلسات فرماندهی سپاه خوزستان داشتیم آشنا بودیم. به او گفتم:کدام منطقه از همه سخت‌تر است؟ گفت:فیاضیه از همه سخت‌تر است. حتی عراقی‌ها دیشب می‌خواستند به آنجا حمله کنند. به همین دلیل ما فیاضیه را انتخاب کردیم.

در مطلب «سردار شهید حاج یدالله کلهر در قامت یک برادر» می‌خوانیم: پدر بزرگم یک نگاهی به این نوزاد (یدالله) کرد و گفت: این پسری که من می‌بینم وقتی بزرگ شود شخص مهمی می‌شود. بعد گفت: او حتماً قهرمان یا پهلوان و جنگجو می‌شود. منظورش این بود که با وجود این علامت در لاله گوش حاج یدالله او حتماً یک مرد نامداری می‌شود. حاجی درسش خیلی خوب بود. فکر کنم تا کلاس دهم یا یازدهم هم ادامه داد. اما شرایط ادامه تحصیل برایمان خیلی سخت شده بود. آن روزها مدرسه ما در شهریار بود و باید از روستای باباسلمان تا ابتدای جاده هر روز پیاده می‌رفتیم. آنجا هم باید آنقدر منتظر می‌ماندیم تا یک وسیله نقلیه عبور کند و سوار آن بشویم تا به شهریار برویم.اکثر روزها چون ماشین نبود دیر به مدرسه می‌رسیدیم.

در گزارش «نقش و تاثیرگذاری سردار شهید حاج یدالله کلهر در غرب کشور» می‌خوانیم:نیمه بهار سال 62 بود، نامه‌ای از ستاد فرماندهی سپاه کرج که در چهار راه طالقانی مستقر بود مبنی بر اعزام نیرو به جبهه به واحد عملیات که در پادگان عظیمیه کرج مستقر بود ابلاغ شد. لیست اسامی برادران پاسدار اعزامی پیوست آن بود که اکثراً اسامی پرسنل واحد عملیات بودند که تازه از جبهه برگشته و بعضی از آن‌ها مجروح و بعضی هم در جبهه حضور داشتند و به مرخصی آمده بودند. از جمله اسم برادر شهید یدالله کلهر در این لیست به چشم می‌خورد.چند روز بعد حاج یدالله کلهر که در مرخصی جبهه بود وارد پادگان شد. به شوخی به او گفتم برادر برو خانه ساکتو ببند از خانواده هم خداحافظی کن و در این تاریخ به جبهه اعزام شو و خودتو به کارگزیی یگان مربوطه معرفی کن.

در متن وصیت نامه سردار شهید حاج یدالله کلهر،قائم‌مقام لشکر 10 سید الشهدا آمده است:ای معشوقم،مرا نزد خویش بخوان. و اما پیامی به تمام دوستان و برادران و آشنایان؛ روی مسائل اسلامی بیشتر تکیه کنید و همیشه در فکر رشد دیگران و خود باشید و سعی همگی بیشتر به یاد خدا باشیم و رابطه خودمان را با او نزدیک‌تر کنیم و دوستی‌های این دنیا مبادا موجب غفلتمان گردد و به صف غافلین قرار گیریم و همیشه سعی کنیم نفس خود را تحت فشار قرار دهیم و خودمان را با سختی‌های جامعه وفق دهیم.

ماهنامه شاهد یاران به صاحب امتیازی «بنیاد شهید و امور ایثارگران» منتشر می‌شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس