کد خبر 633582
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

اوکراین اعلام کرد که رئیس جمهوری ترکیه قول داده است از مواضع کی یف در برابر مسکو بر سر موضوع الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه حمایت کند.

 به گزارش مشرق، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین روز چهارشنبه با اعلام خبر انجام این دیدار در حاشیه برگزاری هفتاد ویکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، افزود: پترو پوروشنکو و رجب طیب اردوغان مسائل مختلف منطقه ای و همکاری های دو کشور را بررسی کردند.

بنا به اعلام دفتر ریاست جمهوری اوکراین، اردوغان در این دیدار تاکید کرد که ترکیه همچنان بر حفظ یکپارچگی اوکراین تاکید می کند و این سیاست را ادامه خواهد داد.

در این گزارش به نقل از سخنان اردوغان آمده است: از سرگیری گفت وگوها برای بهبود و روابط روسیه و ترکیه بر موضع آنکارا نسبت به الحاق کریمه به روسیه و محکومیت نقض حقوق تاتارهای کریمه بی تاثیر است.

همچنین پوروشنکو در این دیدار از اردوغان خواست در روند خصوصی سازی و توسعه اقتصادی اوکراین مشارکت کند و دو کشور روابط خود را بیش از گذشته توسعه دهند.

روابط مسکو و کی یف از ماه مارس سال 2014 و پس از برگزاری همه پرسی در کریمه در کناره دریای سیاه که نتیجه آن جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه بود، بسیار تیره شد.

این منطقه 25 هزار و 500 کیلومتری که اکنون دو میلیون و 413 هزار نفر شامل یک میلیون و 450 هزار روس، 576 هزار اوکراینی و 245 هزار تاتار جمعیت دارد، سال 1954 بنا به دستور نیکیتا خروشچف رییس جمهوری وقت شوروی که زادگاهش اوکراین بود در قالب تغییرات نقشه ای به این کشور تعلق گرفت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پويا ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    تركيه فعلاً توانايي نداره تومون خودشون را بالا بكشه ميخواد از شما حمايت كنه!
  • اشنا ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    اردوغان بوزگوردی همه رو گول زد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس