معاون وزیر خارجه روسیه از اختلافات بین کشورش و آمریکا درباره حل بحران سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت که آمریکا نمی تواند وعده های خود را درباره جدا کردن معارضان از تروریستها در سوریه عمل کند.

وی با بیان اینکه مسکو و واشنگتن درباره مفاهیم حل بحران سوریه با یکدیگر اختلاف دارند، تاکید کرد که مسکو از توافقش با آمریکا درباره سوریه عقب نشینی نمی کند.

یک دیپلمات آمریکایی، روز چهارشنبه اعلام کرد، نشست «گروه بین‌المللی حمایت از سوریه» پنجشنبه- امروز- به ریاست آمریکا و روسیه در نیویورک برگزار خواهد شد.

این گروه با این هدف تشکیل شد که در سوریه آتش‌بس برقرار کند و در نهایت راه‌حلی سیاسی برای جنگ خونین در این کشور بیابد که وارد پنجمین سال خود شده است.

گروه حامیان سوریه متشکل از 23 کشور از جمله آمریکا، روسیه، ترکیه، عربستان سعودی و ایران همزمان با برگزاری هفتاد و یکمین مجمع عمومی سازمان ملل، از روز سه‌شنبه مذاکراتی را در نیویورک آغاز کردند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پس از نشست روز چهارشنبه در این‌باره گفت که کار روی فهرست گروه‌های تروریستی در سوریه باید از سر گرفته شود.

براساس این گزارش، مسکو دستیابی به یک راه‌حل پایدار برای بحران سوریه را مستلزم از سرگیری مذاکرات میان طرفین درگیر در سوریه بدون هیچ پیش‌شرطی دانسته است.

«بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل متحد نیز روز چهارشنبه، از آمادگی دمشق برای شرکت در مذاکرات صلح بدون هیچ پیش‌شرطی خبر داد و گفت که سوریه، یک لیبی یا عراق دیگر نخواهد شد.

«استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز می‌گوید برقراری صلح در سوریه شاید مثل یک رؤیا به نظر برسد اما برای احیای آتش‌بس و اجرای طرح چند مرحله‌ای انتقالی در سوریه هنوز امیدواری وجود دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس