نمایندگان سازمان بین المللی «آکسفام» در یمن در دیدار با تعدادی از مسئولان انصارالله از طرح این سازمان برای فشار به سازمان ملل جهت لغو قطنامه شورای امنیت علیه یمن خبر دادند و خواستار برجسته شدن تجاوزات و جنایات ائتلاف سعودی و خسارت‌های به بارآمده در یمن شدند.

به گزارش مشرق، هیئتی از سازمان «آکسفام»( از بزرگترین سازمان های بین المللی امدادرسانی) در یمن امروز با «ابو طه الحوثی» مسئول امنیتی انصارالله و «عصام المتوکل» مسئول بخش سازمان های بین المللی در وزارت برنامه و توسعه دیدار کرد و درباره امکان آغاز کمپین رسانه‌ای بین المللی جدید علیه ائتلاف سعودی بحث و تبادل نظر کرد.

هیئت آکسفام از برنامه این سازمان برای آماده کردن طرح استراتژیک جدید درباره تجمیع نهادهای بین المللی همسو با هدف اجرای تعدادی از فعالیت های رسانه ای جدید به منظور فشار بر شورای امنیت برای ابطال قطعنامه ضد یمنی 2216 خبر داد و اعلام کرد که باید قطعنامه جدیدی با عنوان «توازن» به منظور جلوگیری از نفوذ نیروهای ائتلاف عربی به سمت مناطق مختلف یمن از جمله منطقه صراوح و نهم صادر شود.

آکسفام بر ضرورت استفاده از اشتباهات ائتلاف سعودی در حمله به  بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در منطقه عبس استان حجه برای متقاعد کردن شورای امنیت جهت ایجاد طرح توازن تاکید کرد.

این سازمان بین المللی به هماهنگی خود با تعدادی از رسانه های بین المللی و خبرنگاران برای سفر به مناطق جنگ زده یمن اشاره کرد و گفت: نتایج حملات ائتلاف سعودی باید در روزنامه ها منتشر شود و مدارکی و اسنادی در این باره جمع آوری شود تا بر اساس آن نهادهای حقوق بشری مانند سازمان عفو بین الملل و دیده بان جهانی حقوق بشر و یونیسف و غیره، گزارش های رسمی ارائه دهند.

از سوی دیگر، رهبران انصارالله از تلاش های این سازمان و همه نهادهای بین المللیس همسوی آکسفام تقدیر کرد و خواستار ادامه همکاری این سازمان با بقیه های نهادهای همسو در یمن و خارج از یمن برای اجرای این طرح استراتژیک جدید شدند.

عصام المتوکل از مسئولان امنیتی حزب الله بر آمادگی دستگاه امنیت ملی برای تسهیل ماموریت فعالان رسانه ای و رفع همه نیازها و همکاری لجستیکی تاکید کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس