سازمان عفو بین الملل انتقاد شدیدی به رفتارهای بد دولت مجارستان در قبال پناهندگان وارد کرده و این سیاست‌های سختگیرانه را یک رویکرد بازدارندگی در قبال پناهندگان از طرف دولت این کشور دانست.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه آلمانی "لایزیتر روند شای"، رویکرد مجارستان در بحران پناهندگان ماه هاست که در معرض انتقادهای شدیدی قرار دارد. حالا سازمان عفو بین الملل هم انتقاد شدیدی به سیاست های سختگیرانه این کشور در قبال پناهندگان وارد کرده است.

سازمان عفو بین الملل در آستانه برگزاری همه پرسی درباره سهمیه اجباری برای پذیرش پناهندگان که  در 2 اکتبر در مجارستان برگزار می شود، انتقاد شدیدی را به دولت "ویکتور اوربان" وارد کرده است. بر اساس یک گزارش سازمان عفو بین الملل، پناهندگان در مجارستان مرتبا قربانی سوء رفتار دولت شده یا بی جهت چندین ماه زندانی می شوند.

سازمان عفو بین الملل برای این گزارش که روز سه شنبه منتشر شده است 143 شاهد از بین پناهندگان و مهاجران داشته و تحقیقاتی را در صربستان، مجارستان و اتریش انجام داده است.

یک قانون جدید به سازمان های امنیتی مجارستان اجازه می دهد پناهندگانی را که بدون جلب توجه به قلمرو این کشور وارد شده اند را به عقب و به صربستان برگردانند. این پناهندگان به گفته شاهدان هدف حملات با مشت و لگد و توسط سگ ها قرار می گیرند.  پناهندگانی هم که سعی می کنند از چند گذرگاه مرزی قانونی برای ورود به مجارستان استفاده کنند باید بر اساس گزارش سازمان عفو بین الملل هفته های طولانی در اردوگاه های پر ازدحام صربستان منتظر بمانند.

به گزارش سازمان عفو بین الملل، حتی اکثریت پناهندگان به رسمیت شناخته شده هم اجازه ندارند این اردوگاه ها را ترک کنند. همچنین در این اردوگاه ها مرتبا حملات و ضرب و جرح هایی علیه آن ها شکل می گیرد. اغلب پناهندگان باید در شرایط بهداشتی غیر قابل تحمل و بدون مراقبت های پزشکی کافی زندگی کنند.

سازمان عفو بین الملل این شرایط را یک سیاست هدفمند بازدارندگی در برابر پناهندگان از طرف دولت مجارستان می داند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس