کد خبر 631640
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

رئیس جمهور گفت: برای ما ابتدا امنیت ملی خودمان و سپس امنیت و ثبات منطقه و در مرحله سوم امنیت جهانی اهمیت دارد.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز پیش از عزیمت به ونزوئلا، کوبا و نیویورک در جمع خبرنگاران اظهارداشت: درحال حاضر ریاست جنبش غیرمتعهدها بر عهده ایران است و در طول 4 سال گذشته این مسئولیت را ایران بر عهده داشته و در این اجلاس سران که اجلاس هفدهم در ونزوئلا است ریاست از ایران به کشور دوست ونزوئلا منتقل می شود.

وی افزود: بنابراین هدف اصلی در این سفر هم مسئله حضور در این اجلاس است و هم دیدار دوجانبه با مسئولان ونزوئلا البته به طور طبیعی در حاشیه اجلاس ملاقات هایی با سران کشورهای دیگری که در این اجلاس شرکت می کنند انجام خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: بعد از ونزوئلا سفر کوتاهی به کشور دوست و انقلابی کوبا داریم که البته بیشتر به مسائل دوجانبه و آمریکای لاتین به دلیل تاثیرگذاری که کوبا در این منطقه دارد خواهیم پرداخت.

روحانی ادامه داد: پس از آن نیز شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد که 71 اجلاس است، در آن اجلاس سخنرانی در مجمع عمومی برای بیان نظرات نظام جمهوری اسلامی ایران راجب به مسائل مختلف منطقه و جهان انجام خواهد شد و همچنین دیدار با علما و متفکران اسلامی و سیاسیون و انجام مصاحبه هایی برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: در حاشیه برگزاری این مجمع نیز ملاقات‌هایی با سران برخی کشورها خواهیم داشت.

رئیس جمهور بیان کرد: شرایط جهان و منطقه شرایط مناسبی نیست و همه باید به دنبال صلح و ثبات در منطقه خودمان و در سطح جهان باشیم، برای ما ابتدا امنیت ملی خودمان و سپس امنیت و ثبات منطقه و در مرحله سوم امنیت جهانی اهمیت دارد.

روحانی افزود: در اجلاس غیرمتعهدها که از لحاظ تعداد شرکت کننده‌های این اجلاس که 120 کشور عضو این جنبش هستند و دومین مجمع بزرگ جهانی بعد از مجمع سازمان ملل متحد است، موضوعی هم که در دستور کار این اجلاس است موضوع صلح، حاکمیت و همبستگی است لذا در شرایط امروز هم مسئله صلح برای ما مهم است و هم عدم مداخله در امور داخلی کشورها و حاکمیت ملی کشورها و همچنین رایزنی و همبستگی و هماهنگی و همکاری درباره مسائل جهان در حال توسعه و کل جهان برای ما اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در این اجلاس ها هم بتوانیم نظرات جمهوری اسلامی ایران را تبیین کنیم و هم در ملاقاتهایی که با سران کشورها داریم مسائل دوجانبه مان را با کشورهای مختلف دنبال کنیم.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس