کد خبر 631635
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

رئیس جمهور برای شرکت در نشست سران کشورهای گروه عدم تعهد، مذاکرات دوجانبه در کوبا و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم قاره آمریکا شد.

به گزارش مشرق، حسن روحانی صبح جمعه با بدرقه رسمی معاون اول رئیس جمهوری و علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، در اولین مرحله  از این سفر، به منظور شرکت و سخنرانی در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد عازم ونزوئلا شد.

روحانی در جریان این سفر به عنوان رئیس گروه کشورهای عدم تعهد ضمن ایراد اولین سخنرانی در اجلاس،ریاست دوره جدید آن را به رییس جمهور ونزوئلا تحویل خواهد داد.

روحانی پس از پایان این نشست به دعوت رسمی رئیس جمهوری کوبا به هاوانا پایتخت این کشور سفر خواهد کرد.

دیدار و گفت و گو با فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا، مذاکره با رئیس جمهوری این کشور و امضای اسناد متعدد همکاری از جمله محورهای اصلی برنامه سفر دکتر روحانی به کوبا خواهد بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین در آخرین مرحله از سفر خود برای سخنرانی در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر خواهد کرد.

دیدار و گفت و گو با شماری از مقامات ارشد کشورهای جهان ، نشست با نخبگان سیاسی و اقتصادی و ملاقات با رهبران ادیان الهی از جمله برنامه های رییس جمهوری کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    0 0
    ما آمریکا را زیر پا میگذاریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس