کد خبر 630865
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر ممانعت دولت این کشور از امدادرسانی بدون هماهنگی به ساکنین شرق حلب واکنش نشان داد.

گروه جهان مشرق- یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر ممانعت دولت این کشور از امدادرسانی بدون هماهنگی به ساکنین شرق حلب واکنش نشان داد.

تاکید دولت سوریه بر امدادرسانی هماهنگ به ساکنین حلب

بنابر این گزارش، مقام مسئول سوری ضمن تقبیح اظهارات نسنجیده اردوغان مبنی بر امدادرسانی ترکیه به ساکنین بخش شرقی لب که از سال 2013 در اشغال القاعده و ارتش آزاد قرار دارد گفت سوریه کشوری مستقل با دولتی مشروع و قانونی و دارای صلاحیت های قانونی است و هرگونه عملیات انساندوستانه و امدادرسانی در این کشور الزاما باید با هماهنگی دولت سوریه انجام پذیرد. وی تاکید کرد که دولت سوریه با هرگونه عملیات بدون هماهنگی و بطور مشخص با اقدامات مداخله جویانه و تجاوزکارانه دولت ترکیه بشدت مخالف است. وی در رابطه با عملیات نظامیان ترک در آسمان شمال حلب آن را تجاوز به ملت سوریه و زیر پاگذاشتن وحدت اراضی و قانون بین الملل عنوان کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس