فعال حقوق بشر مصر گفت: تنها بارقه امید در منطقه، محور مقاومت است که ثابت کرد می‌توان از زیر یوغ طرح صهیونیستی ـ آمریکایی در خاورمیانه خارج شد.

به گزارش مشرق، «احمد قناوی»، فعال حقوق  بشر مصر در قاهره گفت: با قاطعیت می‌توان گفت که پلیس آمریکا هنوز گرفتار نژادپرستی است، اینکه یک سیاه‌پوست، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا شود به این معنی نیست که این کشور در کل تاریخ تمدن‌ها و ملل به‌عنوان تنها کشور طرفدار آزادی‌ شناخته شود، تمام حوادثی که اخیراً در ایالات متحده رخ داده حاکی از این است که این کشور دچار مشکلات نژادپرستی است.

قناوی تصریح کرد: ایالات متحده به‌ عنوان یک دولت و نظام آمریکایی تنها در راستای منافع خود عمل می‌کند چه این منافع اخلاقی باشد چه نباشد، این کشور دائماً حامی رژیم‌های جیره‌‌خواری چون رژیم صهیونیستی است، علاوه بر این، آمریکا است که گروه‌های تروریستی و تندرو را حمایت و تأمین مالی می‌کند.

این کارشناس حقوق بشر گفت: آمریکا به جنبه اخلاقی امور توجهی ندارد و فقط به بعد اقتصادی و سوددهی می‌اندیشد، حتی اگر غیراخلاقی باشد از همین روست که در بسیاری از امور اساساً اخلاق را نادیده می‌گیرد.

قناوی افزود: بر اساس همین رویکرد آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند؛ صهیونیسم از هیچ حقوق تاریخی و جغرافیایی در فلسطین برخوردار نیست و برای آمریکا مهم نیست که با بی‌اخلاقی از یک رژیم اشغالگر و تجاوزگر حمایت کند؛ چراکه می‌خواهد در خاورمیانه همه کشورها همچون ایالت‌های متعدد در مدار او حرکت‌ کنند و آمریکا هم بازاری برای کالاهای خود داشته باشد. 

این فعال حقوقی اهل مصر با تأکید بر اینکه تنها بارقه امید در منطقه اقلیمی و جغرافیایی، محور مقاومت است که ثابت کرد می‌توان از زیر یوغ طرح صهیونیستی ـ آمریکایی در خاورمیانه خارج شد، افزود: حزب‌الله به پشتوانه سوریه و ایران در رأس پروژه مقاومت و در برابر درماندگی مقامات عرب ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شاید ضربه‌زدن به سوریه از طریق گروهک‌ها و سازمان‌های تروریستی با هدف انتقام از پروژه مقاومت صورت گرفته باشد، تصریح کرد: پایداری سوریه در کنار همپیمانی مقاومت از  آغاز امر و بعد از آن ورود روسیه به خط مقاومت، پروژه کنونی استعمار را به قهقرا کشانده است.

احمد قناوی افزود: اکنون شهر حلب سوریه محوری برای اثبات شکست نقشه صهیونیستی ـ آمریکایی است و محور مقاومت هم در یمن در برابر تجاوز وحشیانه وهابی ـ سعودی پیروز خواهد شد.

قناوی با اشاره به اینکه مقاومت تنها جنبشی است که می‌تواند در برابر تهاجم وحشیانه استعمار که کشورهای منطقه را مورد تعرض قرار داده، بایستد، گفت: دولت‌ها و رژیم‌هایی که همچون ایالات متحده و رژیم صهیونیستی خوی نژادپرستانه دارند همواره در منطقه اتهمام زنی کرده‌اند  تا در برابر افکار عمومی جهان، توجیهی برای غارتگری‌های خود داشته باشند.

این فعال حقوقی مصر تصریح کرد: کشورهای منطقه در حال حاضر به همبستگی و اتحاد در خندق مقاومت نیاز دارند تا در برابر محور شرارت ایستاده و مانع فعالیت مزدوران وهابی تکفیری شوند که همواره هیزم نژادپرستی و فرقه‌گرایی را برای به آتش کشیدن منطقه فراهم می‌کنند.

احمد قناوی در پایان گفت: هرکس که بخواهد از حق دفاع کند باید در کنار مقاومت باشد و از آن حمایت کند؛ مقاومت تنها جنبشی است که قادر است در برابر صهیونیسم، نژادپرستی و تروریسم مقابله کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس