کد خبر 630977
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

نخستین روز از جشنواره مردمی «چهل چراغ» با استقبال قابل توجه مردم برگزار شد.

به گزارش مشرق، در این جشنواره که با موضوع امام حسین(ع) و در بخش‌های فیلم داستانی، فیلم مستند، فیلم پویانمایی، فیلمنامه، عکس، پوستر و فیلم موبایلی برگزار می‌شود، روز گذشته و در اولین روز با حضور گرم علاقه‌مندان به هنر دینی کار خود را آغاز کرد.
در روز اول جشنواره «چهل چراغ» دو فیلم «سینه سرخ» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و «هیوا» ساخته رسول ملاقلی‌پور به نمایش درآمد.
 
همایش «اسطوره‌شناسی مفهوم شهادت در فرهنگ ایرانی اسلامی» و «نشانه‌شناسی عرفان و عشق و اشراق از موقعیت در زمانی تاریخی تا موقعیت همزمانی معاصر» هم از دیگر برنامه‌های روز اول این جشنواره بود.
یکی از برنامه‌های ویژه در نخستین روز از برگزاری این رویداد فرهنگی برگزاری کارگاه فیلمسازی احمدرضا درویش بود که با حضور هنرجویان سینما برگزار شد.
 
فیلم‌های «روز یلدا شب چله»، «محرم در خسوف»، «بالاتر از ابرها»، «زائر حسین»، «روز هشتاد و چهارم»، «معبر»، «اینجا چراغی روشن است»، «آق آت»، ‌«پل»، «پنتی منتو»، «تعزیه بدون شمر»، «قرمز» و «خیمه عاشقی همینجاست» از مهم‌ترین آثاری بود که در روز نخست از نمایش این جشنواره روی پرده رفت.
 
گفتنی است، نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ» با موضوع امام حسین‌(ع) و حماسه اربعین، از ۲۱ شهریور در پردیس سینما ملت آغاز شده و تا تاریخ ۲۸ شهریور در پردیس سینمایی ملت ادامه دارد و حضور در این جشنواره برای عموم مردم رایگان است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس