کد خبر 630313
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

نیروهای پشتیبانی مردم کُرد امروز دوشنبه اعلام کردند که از توافق آتش‌بس در سوریه استقبال می‌کنند.

به گزارش مشرق، آمریکا و روسیه هفته گذشته بر سر آتش‌بس در سوریه به توافق رسیدند و امروز دوشنبه 22 شهریور این آتش‌بس اجرایی می‌شود.

شبکه خبری «سکای نیوز» گزارش داد که نیروهای پشتیبانی مردم کُرد امروز دوشنبه از این توافق استقبال کردند.

در همین راستا، «یوال اشتاینیتس» وزیر امور انرژی و زیر ساخت اسرائیل در واکنش به این توافق اعلام کرد که توافق آتش‌بس در سوریه به سود این رژیم نیست.

وی در این زمینه گفت: هر چند که این توافق درگیری را که بیش از 5 سال است متوقف می‌کند ولی ظاهرا برای اسرائیل بد است... این توافق که فرضا جنگ داخلی را در سوریه بدین صورت به پایان خواهد رساند می‌تواند سوریه را به اردوگاه مقدم دشمنان اسرائیل یعنی ایران و حزب الله لبنان تبدیل کند.

در کنار رژیم صهیونیستی، گروه تروریستی احرار الشام نیز اعلام کرد که به این توافق پایبند نخواهد بود و توافق مذکور به سود دولت سوریه است.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان، اتحادیه اروپا، کشورهای عربی و حتی ترکیه از این توافق استقبال کردند.

این توافق در آغاز 48 ساعته خواهد بود و بعدا به همین منوال تمدید خواهد شد و به صورت دائمی ادامه خواهد داشت. بر اساس این توافق یک مرکز روسی-آمریکایی مشترک تشکیل خواهد شد که در آن افراد نظامی و نمایندگانی از سرویس‌های اطلاعاتی مسکو و واشنگتن حضور خواهند داشت تا عملیات نظامی خود را هماهنگ کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس