کد خبر 633456
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۰

سفیر انگلیس که جاسوسی کارآزموده است با دستپاچگی وارد ایران شده و منتظر است تا در کنار سفرای آلمان و فرانسه یک مثلث بحران‌ساز در درون ایران را تشکیل دهند.

به گزارش مشرق، «هادی محمدی» در روزنامه «جوان» و در یادداشتی نوشت:

فعال‌شدن حزب دموکرات کردستان از منبر بی‌بی‌سی برای اعلام جنگ با ایران، اگر در چارچوب تحولات منطقه‌ای مورد توجه قرار گیرد و در کنار رخدادهای امنیتی پرتعداد که در چند ماه اخیر در مناطق کردستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان که توسط دستگاه‌های امنیتی و سپاه مدیریت شده‌اند، بررسی شود، معانی مهمی در بر دارد. 
 
اگرچه مصطفی هجری به عنوان سرکرده حزب دموکرات کردستان در داخل حزب خود هم از حمایت و تأیید کافی برای این رجزخوانی برخوردار نیست ولی معلوم می‌شود که او به دلیل فقدان هوشمندی کافی، بوی دلارهای نفتی را با اختلاف فاز زمانی زیادی استشمام کرده و از قافله دلالی‌های تبلیغاتی و بازی در سناریوهای استخباراتی و منطقه‌ای خیلی عقب است.
 
از سوی دیگر وقتی انگلیسی‌ها با یک برنامه همه‌جانبه وارد کارزار امنیتی، اطلاعاتی، دیپلماتیک و تبلیغاتی علیه ایران می‌شوند، حافظه تاریخی ما را در نقش فعال و پنهان انگلیس در تجزیه منطقه در دهه‌های گذشته که طرح سایکس پیکو را به اجرا گذاشتند تحریک می‌‌کنند.
 
البته وقتی کفگیر به ته دیگ می‌خورد باید از افرادی مانند هجری هم استفاده کنند. انگلیسی‌ها به لحاظ شخصیت‌‌ تاریخی اهل پول خرج کردن نیستند و خود را در مال و دارایی دیگران شریک می‌دانند ولی شرایط ورشکسته کنونی در اقتصاد آنها، روباه پیر را وا‌داشته تا از کیسه وهابی‌های سعودی خرج کند و موجی از هسته‌های تروریستی را در مناطق مختلف ایران برای ناامنی ریشه‌دار سامان بدهد.
 
نکته اصلی در پروژه انگلیسی این است که سایکس پیکوی امریکایی‌ـ انگلیسی که از پنج سال قبل در منطقه آغاز شده، مانند کشتی در گل مانده برای آنها دردسرساز شده است و لذا برای مدیریت بحران در منطقه از همه ابزارها استفاده می‌کنند تا راه نجاتی پیدا شود. سفیر انگلیس که جاسوسی کارآزموده است با دستپاچگی وارد ایران شده و منتظر است تا در کنار سفرای آلمان و فرانسه یک مثلث بحران‌ساز در درون ایران را تشکیل دهند.
 
اگر فکر کنیم که آنها برای پروژه‌ای بزرگ‌تر که فراتر از تکرار فتنه 88 باشد به ایران می‌آیند، به‌جز بی‌ثباتی عمومی با تکیه بر فعال کردن غرب‌زده‌های فتنه‌گر، مسائلی مثل قومیت‌ها و تحریک مذهبی و جریان‌های تجزیه‌طلب و طیف ضد انقلاب و به چالش کشیدن نهادهای انقلابی و نظام همراه با شعارهای فریبکارانه زیادی در دستور کار آنهاست.

این پروژه انگلیسی و مشترک با برخی کشورهای غربی آنچنان برای آنها اهمیت دارد که سرنوشت برنامه‌ منطقه‌ای آنها را یکسره خواهد کرد. اگر چنین ارزیابی کنیم که سرنوشت نظم منطقه‌ای، نظم جهانی و موازنه قوا در بین قدرت‌های جهانی به پروژه منطقه‌ای و پروژه ایران مرتبط است، به بیراهه نرفته‌ایم. 
 
وعده، وسوسه‌ کردستان بزرگ، تکرار داستان‌های انگلیسی و اسرائیلی که از قبل از فروپاشی دولت عثمانی آغاز شده، برای امثال هجری و بارزانی، هیجان‌برانگیز است، تا با تکرار فریب مردم کرد در طرح‌های استعماری، آنها را به ابزار تنش‌های منطقه‌ای و بی‌ثباتی‌های ملی تبدیل کنند و البته دلارهای نفتی برای عیش و نوش و فساد اینگونه رهبران دست چندم، کارساز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    این ها خیلی متوهم هستن.به تروریست رحم نباید کرد.همشون رو تو لانه باید از بین برد.
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    چرا شیعیان و مخالفان داخل عربستان رو مسلح نمیکنیم تا عربستان دیگه از این غلطها نکنه
  • پیر دِیر ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    امان از روباه پیر ...
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    خوشبختانه اكثريت كردهاي ايران هشيارشدهاند وكشتارشيميايي حلبچه وسردشت توسط سلاحهاي شيميايي غرب يادشان نرفته
  • پويا ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    خيلي در اين زمينه سستي به خرج داده ايم، شيعيان عربستان رو بايد هر چه سريعتر بر عليه آل فتنه مسلح كرد و شوراند تا نفت عربستان رو از چرخه توليد خارج كرد ، شيعيان عربستان بايد قيام كنند و اين لكه ننگ را از دام جهان اسلام پاك كنند...
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    کردها و ترکها هر دو خاینن
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    اونایی که منفی میدید تزویر به شما امان میدهد که مقاومتتان را بشکند بعد اینکه مقاومتتان را شکست گردنتان را خواهد شکست اگه ما کرد هستیم که بلدیم چطور تروریست و متجاوز رو تکه تکه کنیم شما بمونید و جای گرم و نرم و افکار غربزده
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    من یک شیعیه افغانی استم ال سعود باید نابو دبشه ال سک
  • مهماندار هواپیما ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    باید سفیر جاسوس انگلیس را بخاطر همرای با تروریسته اخراج کنیم تا کمی حساب دستشان بیاید تا از این غلطها نکنند البته اگر دولت جربزه داشته باشد
  • محمدرضا چشمک ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    خاعن خودتی .ما کردها قدیمی ترین حافظان ایران هستیم وقتی ایران پشت سر هم تسلیم اعراب و مغولان و ترک ها شد کرد تنها هویتی بود که ایرانی ماند اگر جنگ چالدران نبود این جواهرات مملکت هرگز به ایران پشت نمیکرد کردند
  • امید ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    آقای ناشناس، فارسهای خائن هم کم نداریم. در قومیتهای مختلف هم خوب هست و هم بد.من یک فارسم و جمله ی شما را تفرقه افکنانه می دانم.
  • ناشناس ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    اگر به حافظه تان مراجعه بکنید می بینید که اکثر خائنین این ایران در گروهک منافقین که با صدام همدست بودند از فارس زبانان بودند
  • ایرانی اذری ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    البته پانترکها وپانکردها
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    بخودت نگیر منظور پانکردها و پانترکهاست
  • علی ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    جناب محمدرضا چشمک ، که ادعای حفاظت از ایران می کنی، همزمان باحمله صدام به ایران و حتی یکسال قبل از آن گروههایی مانند کومله و دموکرات به ایران اعلان جنگ کرده اند و روز به روز بر تعداد آنها با عناوینی مانند پژاک ، خبات ، حیات آزاد و صد تا کوفت و زهرمار دیگه افزوده می شود و در این سی و چند سال یکبار هم نشده که امثال شما به اصطلاح حافظان ایران تجمعی در محکومیت این وطن فروش ها نمائید یا حتی یک بیانیه خشک و خالی صادر نمائید برعکس هرگاه در شبکه های مجازی خبری از خیانتهای بارزانی نوکر اردوغان منتشر می شود کورکورانه از او حمایت کرده علیه کشور خود موضع می گیرید. در ضمن اگر تاریخ را مطالعه فرمائید می بینید دولت عثمانی هر موقع می خواست به ایران بتازد از استانبول نیرو نمی فرستاد بلکه به همین به اصطلاح حافظان ایران که تبعه عثمانی بودند دستور میداد به ایران حمله کرده شهرهای شیعیان و مسیحیان را غارت و مردمش را قتل عام کنند . نسل کشی ارامنه و آشوریها از جمله شاهکارهای همین به اصطلاح حافظان ایران بوده است.
  • سوران ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    کورد افتخار ایران است و ایران به اکرادش افتخار میکند. امثال مصطفی هجری و جمال پور کریم هم صرفا مزدوری آل سعود میکنند و در نهایت خیانت به قوم کورد... بژی کوردستان، بژی ایران از طرف یک هموطن کورد دور از وطن!
  • سوران ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    کورد افتخار ایران است و ایران به اکرادش افتخار میکند. امثال مصطفی هجری و جمال پور کریم هم صرفا مزدوری آل سعود میکنند و در نهایت خیانت به قوم کورد... بژی کوردستان، بژی ایران از طرف یک هموطن کورد دور از وطن!
  • محمد ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    هر اشغالی بخواد این کشور تکه تکه کنه هلاکش میکنیم حالا فرق نمیکنه اهل کجا باشه شدت تنفری که نسبت به تجزیه طلب ها دارم وصف نشدنیه یک بار اوایل انقلاب چنین غلطی کردید و جواب سختی گرفتید
  • سیه درون ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    بیخود کسی نگاه چپ کنه به کشورم تنهایی جلوش وایستادم.
  • حسین ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    کجای تاریخ خوندی که کردها سربازان عثمانی بودند و به شیعیان حمله میکردند؟ منبع و رفرنس را بگو ببینم اگر راست میگی؟ ... اگر کردها نسل کشان ارامنه بودند. خود ارمنی ها تا حالا 1000 بار این را گفته بودند. چرا خود ارمنی ها چنین حرفی نمیزنند؟؟ همان زمان جنگ هم کردها در قالب یگان های جندالله با سپاه و ارتش علیه یک عده کوموله مزدور همکاری میکردند. اتحادیه میهنی کردستان و طالبانی هم متحدان ایران علیه صدام بودند. ضمنا موضع نگرفتن و بیانیه نخواندن کردها هم بدلیل نداشتن حزب و تشکل سیاسی است. در تبریز و ارومیه هم علیه پانترک ها تظاهرات نشده و بیانیه خوانده نشده است.
  • احمد ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    هرکه خیانت کند یک لر هرگز خیانت نمیکند..اینو از7000سال پیش تا الان ثابت کردن.
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    لر تنها قومی که از40میلیون سال پیش برای خاکی که درآن زندگی میکند جان میدهند. لرها مگر نباشند که دشمن بخواهد نگاه بد به سرزمینم بکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس