وزیر ارشاد گفت: این که امروز جوانان ما میلی به دیدن فیلم‌های خارجی ندارند و به سینما می‌آیند و فیلم ایرانی مشاهده می‌کنند یک ارزش است.

به گزارش مشرق، جشن روز ملی سینما امشب (یکشنبه) در موزه سینما  با حضور جمع کثیری از بازیگران و هنرمندان برگزار شد.  
 
حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در این مراسم گفت: بسیار خوشحالم که چهره‌های هنری کشور را بار دیگر و در روز ملی سینما می‌بینم. سال گذشته در این روزها اتفاق ناگواری برای کشورمان افتاد و آن هم فاجعه منا بود و تشکر می‌کنم از شما هنرمندان و سینماگران که با کارهایتان پاسخی دندان‌شکن به عاملان این فاجعه دادید و فعالیت‌تان باعث سربلندی کشور شد. امروز پرچم هویت ایران در دستان شما هنرمندان است.  
 
وی افزود: در جهانی که تمام سینماهایش با آثار هالیوودی فتح شده است تلاش شما سینماگران باعث شده است ایران سینمایی موفق داشته باشد و این موفقیت باعث شده است مردم گرایش هرچه بیشتری به هنر هفتم پیدا کنند. دست مریزاد می‌گویم به همه شما که با همه سختی‌ها ایستاده‌اید و آثاری موفق برای کشور ایران خلق می‌کنید. روزهای بسیار خوبی برای سینمای ایران پیش‌بینی می‌کنم.
 
 رئیس سازمان سینمایی اظهار کرد: جای عزیزان بسیاری در کنارمان خالی است، هنرمندانی که برخی از آنها تا سال گذشته در کنارمان بودند و امروز در میانمان نیستند. روزهای بهتری برای سینمای ایران در پیش است چرا که مردم ایران سینمایی شده‌اند و این نوید روزهای خوبی را برای سینمای ایران می‌دهد.  
 
جمشید مشایخی در ادامه روی صحنه آمد و شعری از حافظ خواند.
 
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: در حوزه فعالیت‌های هنری ادعایی نداریم، ولی خوشبختانه به تمام اهدافی که ترسیم کرده‌ بودیم رسیده‌ایم؛ همانطور که در سطح کلان کشور شرایط بسیار رضایت‌بخشی در 3 سال گذشته داشته‌ایم و جایگاه ایران را در جهان که خدشه‌دار شده بود، بهبود بخشیده‌ایم. فعالیت‌هایی مانند مذاکرات هسته‌ای که باعث شد تحریم‌ها برداشته شود کار بسیار بزرگی بود و کشورمان را امروز تبدیل به جزیره‌ای آرام و امن کرده است. امروز موج بی‌ارزشی پول ایران و مهاجرت‌ها به خارج از کشور کمتر شده است و نسیم امید در کشور وزیدن گرفته است و گام‌های بلندی در تمامی عرصه‌ها برداشته شده است.
 
وی افزود: وضع نابسامان هنرمندان در گذشته در خاطر همه هست، خوشبختانه امروز با صرف وقت بسیاری توانسته‌ایم این وضع نابسامان را بهبود بخشیم و سینمای ایران را بار دیگر همبستگی بخشیم. در حال حاضر مدیران فرهنگی کشور در کنار هنرمندان قرار گرفته‌اند؛ در این چند سال تحولات بسیاری صورت گرفته است از جمله آشتی مردم با سینمای و رونق گرفتن آن از جمله این تحولات است؛ امسال فروش گیش‌های سینما از مرز یکصد میلیون تومان فراتر رفته است و در حال حاضر 100 سالن سینما در دست ساخت داریم، البته توسط بخش خصوصی.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به ائمه جمعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تمامی مدیران فرهنگی کشور تاکید می‌کنم که سینمای ایران امروز با افتخار پرچم جلوگیری از نفوذ را در سطح کشور برافراشته‌اند. امروز هالیوود تمام مرزهای جهان را در نوردیده‌ است اما با همت سینماگران ایرانی هالیوود پشت مرزهای ایران متوقف شده است. این که امروز جوانان ما میلی به دیدن فیلم‌های خارجی ندارند و به سینما می‌آیند و فیلم ایرانی مشاهده می‌کنند یک ارزش است. ترکیب جدید شوراهای سینمایی صد در صد مورد تایید وزارت ارشاد است و این وزارتخانه از تمامی فیلم‌های تولیدی سینمای ایران حمایت می‌کند مگر آن که از خط قرمزهای جمهوری اسلامی عبور کرده باشد. روز ملی سینما ایران را به تمامی شما هنرمندان تبریک می‌گویم.
 
عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، رخشان بنی‌اعتماد، جهانگیر کوثری، رضا رویگری، امین حیایی، دانیال حکیمی، مهناز افشار، مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی، مجید مظفری، حبیب رضایی، جمشید هاشم‌پور، سیروس گرجستانی، نرگس آبیار، علی رفیعی، سروش صحت، علیرضا خمسه و کتایون ریاحی بخشی از هنرمندانی بودند که در این جشن حضور یافتند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    وزیر ما رو باش خبر نداری آقا جان کل دانلودهای جوونا شده فیلم و سریال خارجی اونم ترابایت ترابایت
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      0 0
      منبع حرفات؟
  • ایزا ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    واقعیتش خیلی از فیلمای هالیوودی در حال حاضر کمتر از فیلمهای تایید شده توسط شما بدآموزی دارن!!
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      0 0
      حرف الکی نزن
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    اینم از اون حرفا بودا! خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس