علی جنتی گفت: بعضی وقت‌ها وقتی می‌گوییم فیلم ارزشی یا دینی بسازیم فکر می‌کنند اگر جانمازی در فیلم پهن باشد یعنی فیلم دینی است.

به گزارش مشرق، وزیر ارشاد در حاشیه مراسم روز خبرنگار در پاسخ به این سوال که فیلم «لانتوری» را پیش از این فیلمی قرآنی نامیده بود و اکنون استقبال مخاطبان را چطور ارزیابی می‌کند؟ گفت: چند ماه قبل گفته بودم که در فیلم‌هایمان بایستی به بعضی از مسائلی که در قرآن آمده توجه کنیم چون بعضی وقت‌ها وقتی می‌گوییم فیلم ارزشی یا دینی بسازیم فکر می‌کنند اگر جانمازی در فیلم پهن باشد، کسی قرآن دستش باشد یا نماز بخواند یعنی فیلم دینی است ولی مهم این است که یکسری فضائل اخلاقی که قرآن و اسلام بر آن‌ها تاکید دارند مورد اشاره و تاکید باشد.

جنتی ادامه داد: در بخشی از فیلم «لانتوری» هم بر روی این نکته تاکید شده و این ارزشمند است، بنابراین فیلم‌سازان ما باید بیشتر روی این موضوع دست بگذارند و کار کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم «لانتوری» ممکن است اشکالاتی هم داشته باشد ولی در مجموع آن را مثبت می‌بینم و مشکل خاصی ندارد. من این فیلم را قبلا دیده‌ام، مجوز هم دارد و مشکل خاصی ندارد. این روزها هم می‌بینیم که استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

فیلم «لانتوری» رضا درمیشیان که این روزها در سینماها به نمایش درآمد و  در اولین روزهای نمایشش طبق اعلام پخش‌کننده رکورد فروش زد، روایتی از عشقی است که به جنون می‌رسد و به ماجرای یک اسیدپاشی خانوادگی و عشقی اشاره دارد که به موضوع قصاص و بخشش هم در آن پرداخته می‌شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    0 0
    همان طور که باید به نیت صدق سیاسمداران امریکایی همواره با شک بدبینانه برخورد کرد، از اینکه در سینمای ایران قیلمی قرآنی ساخته بشود باید با دیده شک به همراه بدبینی نگاه کرد. در این گونه موارد من یادداستان ابلیس و یکی از عرفای الهی می افتم که روزی ابلیس او را دعوت می کند که در باب توحید با هم صحبت کنند. عارف مذکور هم از باب این که این فرصتی ایست تا توحید را برای کسی (ابلیس) که خودبینی اش و فقدان کمال توحیدی در او، او را در درگاه الهی به زمین زد، درست تبیین کند درخواست ابلیس را اجابت می کند. در ملاقات ابلیس شروع می کند در باب وحید صحبت کردن. چنان ظرائف مسئله توحید و اعماق آن را برای عارف تبیین و شرح می کند که خود عارف تا به آن زمان چنان مسائل عمیق و بدیعی را در باب توحید از هیچ کس از نشینیده بود حال آن که مرد عارف فردی استاد دیده بود. یک ساعت ابلیس صحبت می کند و عارف محو تماشا. ناگهان ابلیس قصد رفتن می کند؛ عارف می گوید کجا این طور ناگهانی؟ ابلیس می گوید: این که تورا دعوت کردم که در باب شریف تریم مسائل با تو صحت کنم این بود که می بایست طرحی میریختم که تورا از کار مهم تری باز بدارم. الان زمان انجام آن کار مهتر گذشت و من به هدفم رسیدم فعلا کاری با تو ندارم. بدرورد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس