وزیر کشور با تاکید بر اینکه بیش از ۶۵ درصد فعالیت‌های وزارت کشور مربوط به حوزه‌های اقتصادی و توسعه‌ای است، گفت: آسیب‌های اجتماعی هم یکی دیگر از اولویت‌های وزارت کشور در استان‌ها است چراکه الحمدلله مشکل امنیتی خاصی در کشور نداریم.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی که در تالار «جمهوری» استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به اینکه روند کارها در سه استان الگوی اقتصاد مقاومتی نسبتاً مطلوب است اظهار داشت: مسیر کار بسیار سخت و طاقت‌فرساست و مدیران ما و مردم هم مردان سختی هستند و باید با قدرت به راه خود ادامه دهیم.
 
وی با بیان اینکه اگر الگوی سه استان الگوی اقتصاد مقاومتی موفق باشد، رئیس جمهور قول انتخاب یک وزیر معین برای پیگیری امور‌ را داده است، افزود: باید اختیارات به استان‌ها واگذار شود، چه کسی گفته که باید افرادی در تهران نشسته و برای کل کشور تصمیم‌گیری کنند؟!
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه بیش از 100 اختیار با مصوبه هیئت دولت به استان‌ها واگذار شده است، گفت: اگر مدیری از این تفویض اختیار برای پیشبرد اهداف استفاده نکند، باید بیشتر توجیه شود.
 
رحمانی‌فضلی، ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و ابراز داشت: ایشان با دریافت گزارشات اقدامات ما را رصد می‌کنند و این موضوع باعث شده که روابط سه قوه در استان‌ها در مسیر بهبود اوضاع توسعه یابد.
 
وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به هیئت دولت، تصریح کرد: امسال رهبر معظم انقلاب از روند پیشرفت اوضاع رضایت نسبی داشتند.
 
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه باید در موضوع اقتصاد مقاومتی گفتمان‌سازی کند، تصریح کرد: تشویق مردم به مشارکت، الگوی صحیح مصرف و خرید کالای ایرانی باید در صداوسیما و در برنامه‌های مختلف از جمله سریال و... به عنوان مسئول کارگروه گفتمان‌سازی مد نظر قرار گیرد.
 
 وزیر کشور فعال کردن قدرت خلاقیت و فکر مدیران و مردم را یکی از موضوعات مهم در مسیر توسعه عنوان کرد و ابراز داشت: باید در حوزه مشارکت مردم در اقتصاد مقاومتی هم روش‌ها و راه‌ها معرفی شده و پای کار بیایند.
 
رحمانی‌فضلی ایجاد صندوق‌های توسعه منطقه‌ای را برای تسریع در رشد استان‌ها مهم ارزیابی کرد و گفت: طرح‌های نیمه تمام در استان‌ها در دست دولت مانده و از کیفیت افتاده و قیمت تمام شده نیز افزایش می‌یابد که باید به سرعت واگذار شود.
 
وی بانک کشاورزی را به عنوان بانک همراه و فعال عنوان کرد و خاطرنشان کرد: فعالیت کارگران و شنیده شدن صدای دستگاه‌های کارخانجات برای ما بسیار دلچسب است که مدیرعامل تراکتورسازی به عنوان مدیر فعال و حجت‌الاسلام مظفری به عنوان مدیر دلسوز و همراه باید تقدیر شوند.
 
وزیر کشور با تاکید بر اینکه بیش از 65 درصد فعالیت‌های وزارت کشور مربوط به حوزه‌های اقتصادی و توسعه‌ای است، تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی هم یکی دیگر از اولویت‌های وزارت کشور در استان‌ها است چراکه الحمدلله مشکل امنیتی خاصی در کشور نداریم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس