عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرارداد و معاهده FATF امنیت ملی کشور را به خطر می‌اندازد، گفت: تحریم‌های بانکی بین‌المللی به ضرر منافع و مصالح ملی کشور است و نوعی خودتحریمی و خودزنی محسوب ‌می‌شود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله علی معلمی با بیان اینکه قرارداد FATF امنیت ملی کشور را به خطر می‌اندازد، اظهار کرد: تحریم‌های بانکی بین‌المللی به ضرر منافع و مصالح ملی کشور است و نوعی خودتحریمی و خودزنی محسوب ‌می‌شود.

وی افزود: این خود‌ تحریمی، پذیرفتن و پیوستن به این معاهده بین‌المللی با خواست آمریکا و با هدف تحریم افرادی که در نظر دارد است که موجب می‌شود هر کسی که آنها تحریم کرده‌اند در امور بانکی به مشکل بخورد و قادر به انتقال وجه نباشد.

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر تصریح کرد: طبق این قرارداد، آنها می‌توانند از موجودی هر فردی در ایران استعلام بگیرند و دولت ایران هم باید به استعلام آنان پاسخ دهد.

وی اظهار کرد: عده‌ای می‌گویند 180 کشور دنیا این قرارداد را پذیرفته‌اند و چه اشکالی دارد که ما هم آن را بپذیریم که باید در جواب آنها گفت: کدام کشور دنیا، کشور خمینی(ره) بزرگ است که برای به‌دست آوردن استقلالش خون‌های زیادی ریخته شد.

معلمی با بیان اینکه امام و پیروانش جنگیدند تا کشور مستقل شود و از زیر یوغ سلطه بیرون آییم، افزود: اگر قرار است دوباره تن به وابستگی دهیم چه جوابی برای آسیب‌دیدگان و شهدا در راه دفاع از انقلاب و کشور داریم.

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر در ادامه به سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اینکه بعد از اینکه کشورهایی همچون آلمان و ژاپن پول خود را به جای خرج کردن در راه تقویت نیروی نظامی به تولید اختصاص داده‌اند، اظهار کرد: اصل این حرف خلاف واقعیت است چرا که کشور ژاپن سال گذشته حدود 41 میلیارد دلار را به تقویت نیروی نظامی کشورش اختصاص داد.

وی تصریح کرد: وزیر کشور آلمان در یک سفر داخلی همسرش را با پول وزارت همراه خود برد و همین امر سبب شد تا آن وزیر به جرم استفاده از بیت‌المال کنار گذاشته شود چراکه آنان با فکر مبارزه با فساد رشد کرده‌اند و ما در کشور خودمان از حقوق‌بگیران نجومی ‌به‌عنوان ذخیره انقلاب نام می‌بریم.

معلمی با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبری، تضعیف توان نظامی کشور خیانت بزرگی محسوب می‌شود، اظهار کرد: باید مراقب باشیم تا به سرنوشت پذیرش برجام دچار نشویم.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس