کد خبر 629289
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

معاون امور استان های صدا و سیما در نشست رشد و تعالی شبکه های استانی در ارومیه گفت: شبکه های استانی باید با 217 شبکه فارسی زبان که ایمان و اعتقادات جامعه را نشانه گرفته اند، مقابله کنند.

به گزارش مشرق از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی دارابی در مراسم گشایش نخستین نشست رشد و تعالی شبکه های استانی رسانه ملی در ارومیه که با حضور مدیران کل و معاونان صدا و سیمای مراکز استان ها برگزار شد، گفت: امروز دیگر رقابت شبکه های استانی به رقابت با یکدیگر و شبکه های ملی ختم نمی شود، بلکه باید با بازتعریف آنتن و جدول پخش به مقابله جدی با شبکه های فارسی زبانی بپردازید که ایمان و اعتقادات جامعه ما را نشانه گرفته اند.

معاون امور استان های رسانه ملی افزود: این رقابت کار سختی است و مدیران و برنامه سازان رسانه ملی باید در اجرای 15 اقدام تعریف شده معاونت امور استان ها اهتمام جدی کنند و برنامه های جدیدی ارائه دهند.

معاون امور استان های رسانه ملی به مدیران کل صدا و سیمای مراکز استان ها یک ماه فرصت داد تا با توجه به محدودیت های اعتباری و مالی سازمان، برنامه جامع خود را برای تغییر جدی در برنامه های رادیویی و تلویزیونی ارائه کنند و در پنج ماه آینده نیز نتیجه ملموس این تغییرات در آنتن شبکه های استانی دیده شود.

دارابی شناسایی مسائل و مزایای نسبی هر استان و ارائه پیوست رسانه ای آن مسائل را از مهم‌ترین وظایف مدیران کل صدا و سیما در استان ها بیان کرد و افزود: گفتمان رسانه ملی بنا به فرمایش های مقام معظم رهبری باید گفتمان امید و پیشرفت باشد و باید از هرگونه سیاه نمایی، مچ گیری و تخریب پرهیز شود.

وی تقویت سواد رسانه ای را از مهم‌ترین ملزومات حرفه ای شدن در رسانه ملی بیان کرد و افزود: با توجه به فضای مجازی و تاکید رهبر معظم انقلاب برای استفاده از این ظرفیت، افسران جنگ نرم در رسانه ملی باید با درک صحیح مختصات فضای مجازی و ظرفیت آنتن گام های مهمی در فعالیت حرفه ای بردارند.

دارابی از مدیران کل مراکز استان ها خواست با برگزاری جلساتی زمینه تعامل با نخبگان و صاحب نظران در استان ها را فراهم کنند و با تشکیل شورای راهبردی در هر مرکز و اتاق فکر راه های مطلوب جذب مشارکت صاحبان خرد و اندیشه در کارها را فراهم کنند.

همکاری بایسته مراکز با شبکه «شما»، توجه به برنامه های طنز و نشاط آور، معرفی دستاوردهای انقلاب و نظام به نسل جوان و ترغیب مردم با نمایش دستاوردهای دولت و توجه به آرشیو و استفاده بهینه از ظرفیت های سازمان در این زمینه از دیگر محورهای سخنان معاون امور استان های رسانه ملی در آیین گشایش نخستین نشست رشد و تعالی مراکز استان ها در ارومیه بود.

مهندس مجرد، مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی، نیز در این مراسم به تشریح ویژگی ها و جایگاه استان در ابعاد مختلف پرداخت و گفت: صدا و سیمای مرکز ارومیه به عنوان نخستین مرکز تلویزیونی پس از تهران یکی از درخشان‎‌ترین مراکز رادیویی و تلویزیونی کشور به شمار می رود که با استفاده از ظرفیت نیروهای خلاق و توانمند توانسته است طیف گسترده ای مخاطبان را در این استان جذب کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس