دارابی گفت: شبکه های استانی که در چهارمین رتبه شبکه های پر مخاطب قرار دارند در آینده برای همگان در دسترس خواهند بود .

به گزارش مشرق، معاون امور استان‌های رسانه ملی در حاشیه نشست با اعضای کمیته های جشنواره تولیدات مراکز استانها در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این خبر گفت: شبکه های استانی و بومی به خاطر برخورداری از ظرفیتهای بی نظیر و کم نظیر فرهنگهای محلی منطقه ای از جایگاه و جذابیت ویژه برخوردارند و جزو پرمخاطبان هستند و از این رو قرار است دسترسی به آنها با فراهم شدن امکانات فنی برای همگان در سراسر کشور میسر شود.
 
علی دارابی افزود: ارتقای کیفی و کمی آثار و تولیدات مراکز هدف اصلی جشنواره تولیدات استانی است که البته امسال به سبب تاخیری که ظرف سالهای گذشته اتفاق افتاد دو سالانه برگزار می شود و به بررسی آثار سالهای 92 و 93 می پردازد.
 
وی این جشنواره را به عنوان جشنواره ای مطرح عنوان کرد و گفت: 60 نفر صاحب نظرو مدیر رسانه ای در بخشهای مختلف داوری آثار رسیده به این جشنواره رااز دوم آبان آغاز می کنند وبررسی ها تا پایان آبان ادامه خواهد داشت. 
 
معاون امور استانهای صدا و سیما گفت: نوزدهمین جشنواره تولیدات استانی علاوه بر ایجاد انگیزه و رقابت ، شناسایی نقاط قوت و ضعف همچنین تلاش برای ارائه کارهای فاخر وارزشمند و حذف برنامه های خنثی را در نظر دارد.
 
وی یادآور شد : این جشنواره می کوشد تا با تشویق صاحبان آثار استانی ظرفیتهای استانهای کشور را نیز به نمایش بگذارد و از رهگذر این داوری ها نیز یک انتقال تجربه صورت گیرد و از این جهت داوری سالم و رقابت سالم بین مراکز صدا و سیما ها مد نظر برگزار کنندگان جشنواره است.
 
دارابی تصریح کرد: از طرفی تلاش کردیم از مدیران با سابقه و خوشنام در این جشنواره استفاده کنیم همچنین شبکه اول و شبکه پنج سیما و شبکه شما و شبکه های استانی برنامه‌های جشنواره را پوشش می دهند.
 
آسیب‌شناسی در نحوه بررسی آثار همچنین بررسی الگوهای مستند، انتقال فرهنگ‌درست از طریق جشنواره، برپایی کارگاه‌های آموزشی و ایجاد بخش فضای مجازی نیز از جمله پیشنهادات مطرح در برپایی بهتر این جشنواره بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس