کد خبر 628344
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۰

کمیته ناظر بر تحولات یمن در سازمان ملل روز گذشته با انتشار گزارشی از شهادت 105 غیرنظامی یمنی طی ماه های گذشته در اثر استفاده گسترده هواپیماهای بمب افکن سعودی از بمبهای ممنوعه خوشه ای خبر داده است.

گروه جهان مشرق- کمیته ناظر بر تحولات یمن در سازمان ملل روز گذشته با انتشار گزارشی از شهادت 105 غیرنظامی یمنی طی ماه های گذشته در اثر استفاده گسترده هواپیماهای بمب افکن سعودی از بمبهای ممنوعه خوشه ای خبر داده است.

سازمان ملل:105 شهید یمنی در بمبارانهای خوشه ای عربستان

بنابر این گزارش، در این گزارش که خبرگزاری رسمی رویترز آن را بازنشر داده به صراحت از استفاده عربستان از بمبهای خوشه ای برای هدف قرار دادن غیرنظامیان سخن گفته شده اما از محکومیت آن خودداری شده است! این گزارش می افزاید که استفاده گسترده عربستان سعودی از بمب های خوشه ای ضمن وارد آوردن تلفات لحظه ای، موجب حوادث مرگبار پس از آن نیز شده است. بعنوان مثال روز گذشته در جریان بازی کودکان با بقایای بمبهای خوشه ای پرتاب شده از بمب افکن های سعودی در اطراف شهر صنعا 5 کودک 3 تا 6 سال به شهادت رسیده اند. گزارش سازمان ملل به صراحت از خطر این نوع بمبها برای کودکان با توجه به شباهت آنها به ابزار بازی ابراز نگرانی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس