تحقیقات صورت گرفته در لیبی بر وجود 26 میلیون سلاح در دستان 6 میلیون لیبیایی اشاره دارد.

به گزارش مشرق، تحقیق‌های صورت گرفته درباره شبه نظامیان لیبیایی نشان می‌دهد که 26 میلیون اسلحه در دست 6 میلیون لیبیایی وجود دارد.

به نوشته وبگاه «میدل ایست مانیتور» «مارتین کابلر» نماینده سازمان ملل متحد در امور لیبی در گزارشی اعلام کرد که یافته‌های صورت گرفته در این رابطه به محض تکمیل به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال می‌شوند، منبع این جنگ افزارها و چگونگی ورود آن‌ها و عوامل دخیل در تجات سلاح در این کشور را معین می‌نماید.

کابلر همچنین از آزادی سریع شهر سرت در لیبی از وجود عناصر داعش خبر داد.

قرار است در همین زمینه و در روزهای آتی بین سران گروه‌های مختلف سیاسی لیبی نشستی برگزار شود.

سرهنگ «محمد القصری»، سخنگوی عملیات نظامی« بنیان مرصوص» در سرت  نیز در گفت‌وگو‌یی با خبرنگار خبرگزاری فارس در طرابلس، شهر سرت را در آستانه آزادسازی کامل خواند و گفت: «نیروهای لیبیایی بیشتر مناطق شهر سرت را در اختیار گرفته و تروریست‌ها را در منطقه الجیزه محاصره کرده‌اند».

وی افزود: «در عملیات آزادسازی سرت که از حدود سه ماه پیش ( ماه مه) آغاز شده است تاکنون 500 نیروی دولتی کشته و حدود دو هزار و 500 نفر از آنان زخمی شده‌اند».

از سوی دیگر و با آغاز عملیات نظامی در سرت گزارش‌های امنیتی الجزایری و تونسی از فرار قریب به یک هزار تروریست از این شهر به سوی مناطق  مرزی لیبی با این 2 کشور حکایت داشت.

از همین رو الجزایر و تونس به منظور ممانعت از هر گونه نفوذ احتمالی تروریست ها حالت آماده باش بالا در نوار مرزی با لیبی اعلام کرده بخصوص که داعش به منظور کاهش فشار بر نیروهایش به دنبال ایجاد تنش در مناطق جدید است.

نیروهای دولتی 20 خرداد وارد سرت شدند و از آن زمان تاکنون مناطق مسکونی متعددی را در این شهر آزاد کرده‌اند.

عملیات‌های انتحاری، مین‌گذاری‌ها و تک‌تیراندازهای داعش از سرعت پیشروی نیروهای دولتی لیبی در سرت کاسته بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس