فرمانده ارتش لیبی که به روسیه سفر کرده است، با مقامات این کشور درباره واردات سلاح به لیبی رایزنی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا‌الیوم، ایوان مولوتکف ، سفیر روسیه در لیبی گفت:خلیفه حفتر فرمانده ارتش لیبی که به مسکو سفر کرده است با سرگئی شویگو وزیر دفاع و نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کرد.

وی افزود که حفتر در این دیدار درباره واردات سلاحهای روسیه به لیبی با مقامات روسی گفتگو کرد.

سفیر روسیه در لیبی تاکید کرد که مسکو تا قبل از رفع تحریم واردات سلاح به لیبی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل وضع شده است، هیچ سلاحی به این کشور وارد نمی‌کند.

مولوتکف گفت که حفتر در ادامه دیدارهایش با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار می‌کند.

وی همچنین اظهار داشت که احمد معیتیق معاون نخست‌وزیر دولت وفاق لیبی قرار است وارد مسکو شود و با مقامات روسی دیدار کند.

تحلیلگران معتقند که سفر حفتر به مسکو در نتیجه تحریم این کشور از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا صورت گرفته است، زیرا هیچ پرواز مستقیمی بین لیبی و این کشورها وجود ندارد.

این تحلیلگران تاکید کردند که سلاح ارتش لیبی دائما توسط روسیه وارد می‌شود و تجارب نظامی ارتش لیبی به دست کارشناسان روس حاصل شده است.

از سوی دیگر روسیه مواضع مثبتی در قبال بحران لیبی اتخاذ کرده و از حفظ نهادهای دولتی و عدم دخالت در امور داخلی این کشور حمایت کرده است.

حفتر روز یکشنبه بعد از سفر به قاهره در رأس یک هیئت نظامی و دیدار با مقامات مصری، وارد مسکو شد.

هدف سفر حفتر به قاهره که در رأس هیئتی 9 نفره از مقامات بلندپایه نظامی لیبی صورت گرفت، دستیابی به کمکهای بیشتر در مبارزه با گروههای تروریستی بود.

رژیم قذافی با کمک حملات هوایی ناتو سرنگون شد و نهایتاً دیکتاتور سابق لیبی نیز در اکتبر 2011 میلادی کشته شد ولی لیبی از آن زمان تاکنون با هرج و مرج داخلی روبه‌رو بوده است.

گروه‌های مختلف تروریستی به‌خصوص داعش از خلأ دولت مرکزی قدرتمند و مقتدر سوء استفاده و بخشهای مختلفی از این کشور را تصرف کرده‌اند.

با وجود گذشت دو ماه از انتقال مقر دولت الوفاق به طرابلس، این دولت همچنان با دشواری‌هایی برای بازگردان ثبات به این کشور روبه‌رو است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس