کد خبر 628773
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۶

به دنبال دعوت مقتدا صدر رهبر جریان صدر برای اعتصاب سراسری در عراق، دفتر شهید صدر برای عملی شدن این دعوت توصیه های تازه ای ارائه کرد.

به گزارش مشرق، درشرایطی که عراقی ها بیش از دو سال است درگیر جنگ با گروه تروریستی داعش هستند، رهبر جریان صدر اوایل این هفته خواهان اعتصاب سراسری کارمندان دولت، اعتصاب غذا و جمع آوری طومار میلیونی علیه فساد در دولت این کشور شده بود.

صدر که در بیانیه ای کارکنان نهادهای غیرنظامی را به اعتصاب از کار در روزهای یکشنبه و دوشنبه در اعتراض به فساد مالی و اداری دعوت کرده بود از مردم عراق هم خواست به همین مناسبت به اعتصاب غذا از روز جمعه آینده تا صبح روز یکشنبه بعد آن دست بزنند.

دفتر مقتدا صدر در نجف اشرف امروز چهارشنبه به افرادی که برای پیوستن به دعوت صدر آماده شده اند سفارشاتی کرد.

سومریه نیوز به نقل از دفتر مقتدا صدر در نجف اشرف گزارش کرد که اعتصاب فقط اعتصاب غذا بوده و در مساجد و حسینیه ها برگزار می شود.

اعتصاب پس ازنماز جمعه هفتم ذی الحجه آغاز و تا صبح روز یکشنبه همان ماه ادامه دارد.

مقتدا صدرگفته است که این اعتصاب با نیت خالص برای خداوند متعال برای رهایی از فساد و حذف افراد فاسد درنهادهای دولتی است.

دفتر صدر از متولیان مساجد مشخص شده خواست وسایل لازم برای اعتصاب کننده ها را فراهم کرده و با آنان همکاری کنند.

این دفتر علاوه بر حفظ حرمت این اماکن، هم چنین بر ضرورت پایبندی اعتصاب کنندگان غذا، به انجام عبادتها مانند نماز جماعت، خواندن قران کریم، خواندن دعاهای فرج ، وحدت و دعای ایمنی تاکید کرد.
 
"مقتدا صدر" رهبر جریان صدر در 2 اگوست 2016 کارمندان غیر نظامی را به اعتصاب غذا در دو روز یکشنبه و دوشنبه گذشته دراعتراض به فساد مالی و اداری دعوت کرد واز اهالی نیز خواست از جمعه آینده تا صبح روز یکشنبه بعد، در داخل مساجد، حسینیه ها، کلیساها و نظایر آن و نیز موسسات فرهنیگ و اجتماعی اعتصاب غذا کنند.
 
وی همچنین خواهان جمع آوری امضاهای میلیونی با عنوان " افراد فاسد در دولت نماینده من نیستند " شد.
 
مقتدی صدر در 30 ژوئن (13 تیر) گذشته از طرفداران خود خواست که به مدت یک ماه در عراق تظاهرات نکنند.
 
دولت عراق از تابستان سال گذشته در پی طرح حیدر العبادی نخست وزیر این کشور برای انجام اصلاحات در کابینه این کشور با چالش های زیادی روبرو شده است.
 
مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق خواهان تشکیل دولت تکنوکرات است و در پی آن طرفداران خود را به اعتصاب در منطقه سبز امنیتی عراق فرا خوانده است؛ این اعتصاب های هفتگی در یک ماه گذشته به خواست رهبر این جریان قطع شده بود تا به گفته وی این تظاهرات تنها مخصوص طرفداران صدر نباشد.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    خاک بر سرت،طرافدارانت رو تشویق کن با داعش بجنگن،حب مقام و قدرت طلبی تا کجا؟!
  • سید مهدی ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    الان چه وقت سیاسی کاری و قدرت نماییست؟؟؟!!! گاهی فکر میکنم ما ایرانی‌ها از خیلی از عراقیها برای عراق دلسوزتر شدیم. اونم دولت تکنوکرات!!! نمیدونم چه نسبتی داره با یک روحانی مبارز آرمان گرا!!! مشخصه که فتنه سرویسهای جاسوسی اسراییله برای نا امن کردن مناطق امن.
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    جناب مقتدی صدر خیلی مشکوک هستی و صحبت هایت بوی فتنه و درگیری می دهد. تو در پی کسب قدرت و ثروت هستی.. متاسفم برات. از سوی دیگر باید نیروهایت را برای جنگ به سوریه و موصل بفرستی - حالا داری درگیری داخلی ایجاد می کنید. متاسفم برات. با این اقداماتت به زودی از اعتبار کذایی خواهی افتاد. یادت باشد وابستگی به محور عبری عربی غربی کار به دستت می دهد.
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    این دارو دسته صدر هم یجور اصلاح طلب های عراقن
  • اصلاحات ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    آقای مثلا مقتدا قدیما نذر روزه می کردند برای دفع مشکلات مثلا، فساد . اعتصاب غذا دستور کسیه که روزه ندارند تجمع در مساجد می تونست اعتکاف باشه ، نه قلیون کشیدن و تاس انداختن . شما دقیقا مقتدای کی ها هستی و مقتدای خودت کیه ؟
  • اصلاحات ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    دوست من ، ماموریت یک دستوره ، لازم الاجراست . حساس ترین روزهای نزدیک به سهم خواهی و پایان قائله سوریه هستیم .
  • علی ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    من نمی دونم چرا این همه موضع گیری علیه آقای صدر وجود دارد. لطفا تفرقه نیندازید!! مسئله فساد در عراق بسیار مهم است. اگر حل نشود انهدام داعشی ها در عراق به تعویق خواهد افتاد و مشکلات دیگر گریبانگیر کشور خواهد شد. البته بنده نسبت به زیاده روی های جریان صدر انتقاد دارم اما بعضی نیز این اختلافات را دامن می زنند و شورشو درمیارند!
  • افشين ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    اين چه وقت براي اين اقدام نابخردانه است كه مقتدا صدر جاه طلب انجام مي دهد اين فرد به هيچ صراطي مستقيم نيست و در زمين تكفيري ها و كشورهاي مرتجع از جمله آل سعود داره بازي مي كنه بايد هويت اصلي وي براي افراد جاهل در عراق فاش شود تا از اطراف او پراكنده شوند (گرچه بيشتر اطرافيان وي عناصر بعثي ، سر.ويس هاي اطلاعاتي ر‍ژيم سابق و... احاطه كرده و آن ها هستند كه وي را به عنوان يك عروسك مي چرخانند ) بدانند او در زير لواي يك خاندان جليل القدر داره به دشمن تنفس مي دهد مقتدا صدر اين تذهبون ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس