کد خبر 626447
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، نسبت به افزایش ۲.۵ برابری مصرف قلیان در بین دختران نوجوان و جوان کشور هشدار داد.

به گزارش مشرق، دکتر خسرو صادق نیت جمعه شب در برنامه «نبض» شبکه خبر که به موضوع مصرف قلیان و چالش های حوزه سلامت اختصاص داشت، گفت: در سال های اخیر مصرف سیگار در بین نوجوانان و جوانان کشور رشد زیادی نداشته است، اما برعکس شاهد رشد مصرف قلیان در بین این قشر جامعه هستیم.
 
وی با اعلام اینکه مصرف قلیان در بین پسران ۲ برابر شده است، افزود: این وضعیت در بین دختران به ۲.۵ برابر رسیده است.
 
صادق نیت با انتقاد از اینکه مصرف قلیان در کشور خانوادگی شده است، ادامه داد: مصرف یک وعده قلیان برابر با دود کردن ۱۰۰ نخ سیگار و به عبارتی ۵ پاکت سیگار است.
 
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به مضرات قلیان در مقایسه با سیگار، تاکید کرد: بررسی ها بر روی تنباکوهای اسانس دار نشان می دهد که ۷۰ تا ۸۰ درصد آنها حاوی مواد شیمیایی و حلال های صنعتی است.
 
صادق نیت از «بنزن» به عنوان خطرناک ترین حلال صنعتی در تنباکوهای اسانس دار نام برد و افزود: بنزن، مهمترین عامل در بروز سرطان خون است.
 
به گفته وی، میزان سرب در تنباکوها تا ۵۰ برابر حد استاندارد است.
 
صادق نیت با اشاره به گزارش هایی که از مسمومیت در یکی دو بیمارستان شهر تهران داشته اند، افزود: این افراد بر اثر مصرف قلیان حاوی مواد روانگردان، مسموم شده بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    دختری که قلیون کشید و قبح کشیدن قلیون و سیگار رو ریخت بدون دوست پسرم داره و بدون قبح چیزای دیگه رو هم ریخته باید قید همچین دخترایی رو زد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس